Frázová slovesa.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Present Simple and Continuous
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Kdo to udělal? Who did it?. Proč to udělal? Why did he do it?
Škola1. ZŠ T.G.Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_65 NázevThere is x are Téma hodinyPopis města PředmětAnglický jazyk Ročník/y/6.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Budoucí čas „to be going to“
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
CAN/ CAN´T VY_22_ZAZNAM_ Aj.I. 5.B .32. CAN,CAN´T
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_30.
Lada Leszkowová, Gymnázium K.V. Raise Hlinsko, 2014 leden
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
2.1 School Practise „have got“
Unit One TO BE To Have. To Be / být  I am  You are  He, she,it is  We are  You are  They are  Já jsem  Ty jsi  On, ona,ono je  My jsme  Vy.
Písně - poslech, práce s textem. Anotace: Žáci si v prezentaci procvičí poslech a čtení, což je podpořeno vizuálně a sluchově. Žáci také pracují s textem.
Adele – poslech, práce s textem.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Shopping VY_22_INOVACE_36 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Unit 4 Infinitiv Příslovečné určení místa a času What ´s the time? Číslovky násobné - ingový tvar.
Halloween 2 1. slovní zásoba Halloween – opak., kontrola podle obr. (PPT) 2. tvoření věty oznamovací a otázky s danými slovy 3. říkanka Jack-O-Lantern,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-19-Služby Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Sloveso "to BE".
Pro své milé žáky vytvořila Kateřina Brandejsová
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-15-Česká republika Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_15.
Abba – poslech, práce s textem.
? PRESENT SIMPLE OR PRESENT CONTINUOUS. PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ We read a lot. We read every day. We usually read books of fiction. Our friend,
A Dog‘s Life in Winter Prague
WALES „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.Dana Brdíčková.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 5. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Cizí jazyk - Anglický jazyk – My day.
Elektronická učebnice - II
40.1 If clauses - 2nd and 3rd conditional
Přítomné časy, budoucí – will, minulý čas prostý - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:6.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Present Tenses.
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_70 NázevPresent continuous Téma hodinyKladné a záporné tvary přítomného.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Present simple Autor: Mgr.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Musím to udělat? Do I have to do this?. Proč tam musíme jít? Why do we have to go there?
Modal Verbs = způsobová slovesa.
42.1 Reported statements (Nepřímá řeč)
Číslo: VY_32_INOVACE_15_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: UNIT 1.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník: IX. Datum vytvoření: Šablona:III/2č. materiálu:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Future Simple Tense Budoucí čas prostý. vyjádření budoucnosti vyjádření nabídky Vyjádření rozhodnutí Tomorrow, the day after tomorrow, in the future,
Budoucí čas prostý autor: Petr Baťa.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Past Simple Practice II VY_22_INOVACE_17 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Zjisti, o čem se mluví 1 VY_22_INOVACE_26 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – Wh- questions.
Před pár hodinami jsem byl na cestě sem. Earlier today I was on the way over here.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
TO BE GOING TO Autor: Petr Baťa. Vazbu to be going to používáme k vyjádření budoucnosti. Dáváme ji přednost před budoucím časem prostým (will) v těchto.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRESENT, PAST AND FUTURE FORM Have to. Have to - must I must go to school. - I have to go to school. Musím jít do školy. Must – vnitřní přesvědčení Have.
USED TO Vazba, kterou používáme, když chceme říci, že něco nějak bývalo. Teď je to však jinak. Často pokud porovnáváme minulost se současností. Např.
 Hra je určená pro dvě družstva nebo dva žáky – žluté x zelené  Po kliknutí na tlačítko s číslicí se zobrazí otázka, s otázkou se zároveň zobrazí napovídající.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Konverzace v anglickém jazyce ročník
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – Yes/No questions.
Před příjmením užíváme (a to ve všech pádech): Mr(.) Jones - pan Jones Mrs(.)Jones - paní Jonesová Miss Jones - slečna Jonesová Ms(.) Jones - slečna či.
Sloveso "to HAVE".
Present Simple Přítomný čas prostý. Použití Děje obvyklé nebo pravidelně se opakující I go to bed at 10. Trvalé pravdy, tvrzení, kt. mají obecnou platnost.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_68 NázevPresent simple - negative Téma hodinyČinnosti doma i ve škole PředmětAnglický.
Ona obvykle píše dopisy ráno. She usually writes letters in the morning.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovní zásoba Look VY_22_INOVACE_17 Sada 3 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová Číslo Název Téma hodiny PředmětAnglický jazyk Ročník/y/ Anotace Očekávaný výstup Druh učebního.
Transkript prezentace:

Frázová slovesa

Obecné info Většinu z nich můžeme nahradit jiným anglickým slovíčkem Např: Give up Surrender (vzdát se) Pull down Demolish (zbourat) Slovesa se skládají ze dvou částí – zákl. slovesa (např. break, come, look, get, give, goatd.) a příslovce (např. in, out; on, off; up, down; away, back; round, through; about, along, over, forward, by atd.) Pro Angličana je používání frázových sloves přirozené, jednodušší a snazší než používání slov typu DEMOLISH nebo SURRENDER.

Neformální angličtina tíhne spíše k používání původně anglických výrazů (tedy jednoslabičných, mezi které patří také frázová slovesa) Zatímco formální angličtina tíhne k používání slov přejatých (cizích) Chcete-li něco formulovat jinak, abyste se frázovému slovesu vyhnuli, budete muset použít slovo víceslabičné (tedy přejaté, cizí), které se běžně používá spíše ve formálním projevu

Můžeme je dělit na dvě skupiny: 100% frázová slovesa Slovesa, jejichž částice má vazbu pouze na sloveso a ne na předmět za ní take off the hat (=sundat klobouk)- částice 'off' má vazbu pouze se slovesem 'take', podstatné jméno 'hat' je předmětem slovesa fill in the form (=vyplnit formulář)- částice se opět váže jen ke slovesu, a podstatné jméno 'form' je předmětem tohoto slovesa

2. 50% frázová slovesa Slovesa, jejichž částice se částečně pojí se slovesem a částečně s předmětem věty get off the bus (=vystoupit z autobusu)- částice 'off' upravuje význam slovesa 'get' a zároveň se jedná o předložku, která se pojí se slovem 'the bus‚. Samotná vazba 'off the bus' dává smysl, zatímco v předchozích případech 100% frázových sloves by tato vazba smysl nedávala: 'off the hat' nemá žádný význam walk through the park(=procházet se parkem)- i zde je částice 'through' spíše předložka a ‘the park’ je spíše předmětem předložkové vazby než předmětem slovesa

Toto rozdělení je důležité pro používání správného slovosledu 100% slovesa mohou mít svůj předmět před a nebo za částicí (take off the hat nebo take the hat off), pokud je předmět nahrazen zájmenem, připadá v úvahu pouze pozice před částicí (take it off, ne take off it) U 50% sloves je možné pouze jediné umístění předmětu a to za částicí (get off the bus, ne get the bus off). I v případě, že je předmět nahrazen zájmenem, je nutný tento slovosled: get off it a ne get it off

Frázová slovesa s GO GO on = pokračovat =What´s going on? „Co se děje?“ GO for= usilovat o něco, vybrat si něco So, what shall we have? -- I'll go for the chocolate tart. Go out(with)=jít ven, jít na rande(We usually go out every Saturday night go out = zhasnout (The lights went out and the movie started) go off = začít zvonit (My alarm clock didn't go off.) = zkazit se (The milk's gone off. ) go ahead = vybídnutí (Go ahead!Tell her how you feel!) go up, go down=stoupat, klesat (The prices of gas are constantly going up go down with - onemocnět (něčím) (He went down with a bug.) go together-hodit se k sobě (Family and career, the two don't go together very well. )

Frázová slovesa s LOOK look for - hledat, shánět (What are you looking for?) look up =vyhledat If you don't know a word, you should look it up in a dictionary look after = starat se o, pečovat o Can you look after our plants while we're on holiday? look into = prošetřit, prověřit The police are looking into the disappearance of a teenage girl look out - pozor! (Look out! Teacher´s coming) look forward to - těšit se na(Are you looking forward to Christmas?) look back on - vzpomínat na (I often look back on my youth.) look up to - vzhlížet k někomu He was a hero and many young people looked up to him look down on - pohrdat, opovrhovat Everyone looked down on me because I was fat.

look at - dívat se na něco Toto vlastně není frázové sloveso, ale je poměrně důležité vědět, že sloveso LOOK se často pojí s předložkou AT ve významu 'dívat se na'. Studenti totiž často dělají tu chybu, že místo LOOK AT používají LOOK ON. LOOK ON se používá ve významu 'dívat se na povrch něčeho', LOOK AT je ale 'dívat se na něco jako celek, dívat se, jak něco vypadá' apod.: Look at my new desk. Do you like it? Where are the keys? -- Look on my desk.

Frázová slovesa s GIVE GIVE UP = vzdát něco, přestat s něčím, vzdát se Cigarette? -- No thanks, I'm trying to give up. GIVE BACK = vrátit něco (They had to give all the money back.) GIVE AWAY = prozradit něco (It's a secret so don't give it away) =rozdávat něco zadarmo(They're giving away old books in the library) GIVE OUT = rozdávat / vydávat něco (They were giving out these flyers in the street today.) GIVE OUT = selhat, vypovědět službu (His heart finally gave out) GIVE OFF = vydávat (světlo, vůni, teplo...) His socks were giving off an unpleasant odor) GIVE IN = vzdát se, dát se poddat (Okay, I give in. Tell me the correct answer?) GIVE IN = odevzdat(He gave in his HW two days after the deadline)

Frázová slovesa s GET GET ON= dařit se (How do you get on at school?) = vycházet s někým (How do you get on with your students?) GET ON/OFF= nastoupit do / vystoupit z (Get off the bus) GET UP = vstát, vstávat (I get up at 6 o'clock) GET BACK = vrátit se(He got back from his trip yesterday) GET OVER = vyrovnat se s něčím (He still hasn't got over the flu.) GET AWAY WITH=Uniknout bez trestu (You won't get away with cheating.) GET DOWN TO = pustit se do … (Let's get down to work!) GET ROUND TO= Odhodlat se k … (I finally got round to writing a book) GET INTO=dostat se do …, začít s … (He got into drinking and smoking.) GET DOWN= deptat (někoho) (This rain really gets me down)

GET TO= vytočit, naštvat … (This rain is starting to get to me) GET AT = mířit někam (What are you getting at?) GET OUT OF = vyhnout se … , vyvlíknout se z … My hand is broken but at least I got out of doing the dishes) GET TOGETHER= dát se dohromady I've heard the story about how my parents got together) GET BY (ON) = obejít se, vystačit si (s něčím) The job doesn't pay very well but I manage to get by.)

THE END http://www.helpforenglish.cz/slovni-zasoba/frazova-slovesa/