Výrazy - vzorce Mgr. Petra Jelínková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MOCNINY s přirozeným exponentem
Advertisements

Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Pravidla pro počítání s mocninami
Druhá mocnina dvojčlenu
Rozklad mnohočlenů na součin pomocí vzorců
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Mnohočleny a algebraické výrazy
Exponenciální a logaritmické rovnice
Rozdíl druhých mocnin.
Exponenciální rovnice
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Sčítání a odčítání lomených výrazů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Tvorba číselných výrazů
Rozklad na součin Vzorce usnadňující úpravu
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Procvičování vzorce.
Rozdíl druhých mocnin a2 - b2 Autor: Vladislava Hurajová.
Druhá mocnina rozdílu (a – b)2.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Lineární rovnice – 1. část
NázevNásobení mnohočlenů Předmět, ročník Matematika, tercie (3. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Výkladová.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_143 Jméno autora: Mgr. Tomáš FULÍN Třída/ročník: PS1 / 1.ročník Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Matematika.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Úpravy mnohočlenů - vzorce
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
ČÍSELNÉ VÝRAZY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Počítání s mocninami – I.
MOCNINY s přirozeným exponentem
Výrazy 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
1. Mocnina s přirozeným mocnitelem
Neúplné kvadratické rovnice
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
* Číselné výrazy Matematika – 8. ročník *
Sčítání a násobení výrazů
* Výrazy s proměnnými Matematika – 8. ročník *
41.1 Rozkládání mnohočlenů pomocí vytýkání a vzorců
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Pravidla pro počítání s mocninami.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
* Mnohočleny Matematika – 8. ročník *.
Úměra Mgr. Petra Jelínková. Opravdu se dané poměry rovnají? Zdůvodni proč? 1:2 = 2:4 3:7 = 9:21 0,5:0,8 = 5:8 12: 9 = 120 : 90 44:33 = 4:3 64:24 = 8:3.
Rozdíl čtverců.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
KVADRATICKÉ NEROVNICE
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Mnohočleny- výpočty pomocí vzorců
Druhá mocnina rozdílu.
Druhá mocnina dvojčlenu, rozdíl druhých mocnin
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 09 Algebraické vzorce I
Rozklad mnohočlenů na součin vzorce
Rozklad mnohočlenů na součin
3.4 ROZKLAD MNOHOČLENŮ Mgr. Petra Toboříková. Rozklad mnohočlenů = místo jednoho mnohočlenu zapíšeme výraz jako součin několika mnohočlenů Vytýkání (před.
3.4 LOMENÉ VÝRAZY Mgr. Petra Toboříková. Lomené výrazy = výrazy ve tvaru zlomku pracujeme s nimi jako se zlomky musíme stanovit podmínky ve jmenovateli.
Mnohočleny Václav Dobiáš Jiří Komínek. Alois Bedřich 10 Alois Bedřich 10 Obvod = a nebo můžeme napsat Obvod = Alois = a Bedřich = b Alois + Bedřich +
ROZKLAD MNOHOČLENU UŽITÍM VZORCŮ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_19_Rozklad mnohočlenu.
Vzorce pro druhé mocniny dvojčlenů (a – b)²=(a – b).(a – b)
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 08 Vytýkání II
Rozdíl a součet třetích mocnin
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_16 Výrazy
Rozklad mnohočlenů na součin
ČÍSELNÉ VÝRAZY = výrazy, v nichž se vyskytují pouze čísla a početní operace mezi nimi. Hodnotu číselného výrazu určíme, provedeme-li všechny početní.
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_84_M8
Transkript prezentace:

Výrazy - vzorce Mgr. Petra Jelínková

Při počítání s výrazy používáme vzorce usnadňující jejich úpravu. Základní vzorce, které je potřeba si zapamatovat. (A + B)2 = A2 + 2.A.B + B2 (A - B)2 = A2 - 2.A.B + B2 A2 – B2 = (A – B) . (A + B)

Druhá mocnina dvojčlenu (3x + 5)2 = (3x + 5) . (3x + 5) = = 3x.3x + 3x.5 + 5.3x + 5.5 = 9x2 + 30x + 25 Sleduj: (3x + 5)2 = (3x)2 + 2.3x.5 + 52 = 9x2 + 30x + 25 (A + B)2 = A2 + 2.A.B + B2

Druhá mocnina dvojčlenu (3x - 5)2 = (3x - 5) . (3x - 5) = = 3x.3x + 3x.(-5) + (-5).3x + (-5).(-5) = = 9x2 - 30x + 25 Sleduj: (3x - 5)2 = (3x)2 - 2.3x.5 + (-5)2 = 9x2 - 30x + 25 (A - B)2 = A2 - 2.A.B + B2

Součin součtu a rozdílu (3x + 4y) . (3x – 4y) = 3x.3x – 3x.4y + 3x.4y – 4y.4y = 9x2 – 16y2 Sleduj: (3x + 4y) . (3x – 4y) = (3x)2 – (4y)2 = 9x2 – 16y2 (A – B) . (A + B) = A2 – B2