Inteligentní multimediální e-learningový portál- Prostor pro pokročilé vzdělávání vzdělanější, kvalitnější a také úspěšnější absolvent Cíl Projekt spolufinancován.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ Odborné.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Pomůcka pro tvorbu prezentací závěrečné a diplomové práce
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Ukládání prezentace do jiných formátů Vypracoval : Ing. Jiří Durďák Projekt Anglicky v odborných předmětech,
• Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Tvorba webových stránek
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ALS ALS vzdělanější, kvalitnější a také úspěšnější absolvent Cíl Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Řízení polohovacího mechanismu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Inteligentní multimediální e- learningový portál- Prostor pro pokročilé vzdělávání vzdělanější, kvalitnější a také úspěšnější absolvent Cíl Projekt spolufinancován.
Výpočetní technika Akademický rok 2011/2012 Letní semestr Novák Petr
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Tvorba webových aplikací
Microsoft Office PowerPoint
MS Office PowerPoint 2007 Ing. Jaroslav Parma.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.18/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Školní Internetový Informační Portál ŠIIP, ZŠ Vrchlického, Liberec © 2006 Ondřej Peřina představení prvního roku projektu projekt SIPVZ č. 0358P
Výstupy z GIS Pojmy a typy výstupů, aneb pro koho, co a jak Ing. Jiří Fejfar, Ph.D.
Obrázky poskytla firma Complex,
Rozvoj interaktivních způsobů výuky ve škole CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
postup tvorby prezentace
INFORMATIKA 8 Videosekvence, webkamera III2 – I8- 20.
Databázové systémy Přednáška č. 6 Proces návrhu databáze.
OP Vzdělání pro konkurenceschopnost Moderní absolvent strojírenství Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Tvorba grafu Vypracoval : Ing. Jiří Durďák Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní prvky internetového prohlížeče
INFORMATIKA 9 MS PowerPoint
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 1 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Jak vytvořit prezentaci Vytvořila firma: A-B Spektrum, počítačové a vzdělávací kurzy Navigace.
TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI Fakulta mechatroniky, informatiky a mezioborových studií Tento materiál vznikl v rámci projektu ESF CZ.1.07/2.2.00/
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
2. LMS Unifor. E-learning vzdělávací proces, využívající informační a komunikační technologie k tvorbě kurzů, k distribuci studijního obsahu, komunikaci.
Vytvořila firma: A-B Spektrum, počítačové a vzdělávací kurzy Navigace.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Windows 7 – hlavní panel, základní nastavení Hlavní panel – zobrazení dalšího.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zvýšení vědeckovýzkumného potenciálu pracovníků a studentů technických vysokých škol v oblasti dopravy a nových dopravních technologií Registrační číslo:
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií INVESTICE DO ROZVOJE.
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
„ Rozšíření možností vizualizace geodat
TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI Fakulta mechatroniky, informatiky a mezioborových studií Tento materiál vznikl v rámci projektu ESF CZ.1.07/2.2.00/
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Kurz Adobe Dreamweaver CS6 v LMS Moodle
Návrh a implementace algoritmů pro údržbu,
Prezentace Ing. Miluše Sedláčková.
Textový editor (další nástroje textového procesoru, export a import dat, PDF formát – čtení a tvorba)
Informatika (1) Počítač - základní pojmy HW a SW4 OS MS-DOS, Windows 95, 982 Org. souborů na disku, operační paměť2 Aplikace Malování, Word8 Základy programování.
VYTVÁŘENÍ e-LEARNINGOVÝCH MATERIÁLŮ Přednáší Mgr. Jaromír Kozel
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_029.ICT.34 Tvorba webových stránek – fotogalerie ZPS.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 3. ročník oboru.
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
Microsoft FRONT PAGE Šablona 32 VY_32_INOVACE_19_10_Front Page.
Informatika – Prezentace informací. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Integrační trendy při tvorbě multimediálních výukových portálů pro medicínu a zdravotnictví V. Mihál, J. Potomková Lékařská fakulta Univerzity Palackého.
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
Ústřední knihovna FSS MU Úvod do elektronických informačních zdrojů
Prezentace informací.
Inf Prezentace informací
Možnosti audio-vizuálních aplikací v IS MU Mgr. Jitka Daňková
CO DĚLÁ TRUHLÁŘ?.
Hrášek – počítání kuliček
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Recyklace plastu PŘÍRODA.
POSTUP PŘI ČIŠTĚNÍ ZUBŮ
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Transkript prezentace:

Inteligentní multimediální e-learningový portál- Prostor pro pokročilé vzdělávání vzdělanější, kvalitnější a také úspěšnější absolvent Cíl Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Část prezentace výsledků práce spojené s optimalizací richformátu záznamů přednášek vznikajících v rámci projektu

Místo realizace projektu Fakulta mechatroniky, informatiky a Fakulta mechatroniky, informatiky a mezioborových studií mezioborových studií Technická univerzita v Liberci Technická univerzita v Liberci Studentská 2 Studentská Liberec Liberec 1 & kol. řešitelů

Zaznamenáváme různé TYPY přednášek = různá technika snímání Základní způsoby přednášení: Přednes a prezentace (PP): přednáška provázána s počítačovou prezentací základních myšlenek – obvykle powerpointová či jiná dnes běžně používána prezentace, …. Přednes a prezentace (PP): přednáška provázána s počítačovou prezentací základních myšlenek – obvykle powerpointová či jiná dnes běžně používána prezentace, …. Přednes a výklad pojmů zápisem na tabuli (PVP): výklad matematiky, fyziky, technických přemětů – grafy, obrázky, náčrty apod. Přednes a výklad pojmů zápisem na tabuli (PVP): výklad matematiky, fyziky, technických přemětů – grafy, obrázky, náčrty apod. Přednášky IT přemětů (PIT): přednáška bývá doplněna ukázky práce na počítači, programování, prostředí case systémů, databázových serverů apod. Přednášky IT přemětů (PIT): přednáška bývá doplněna ukázky práce na počítači, programování, prostředí case systémů, databázových serverů apod. Přednášky doplněné videoprezentací (PAV): – záznamy experimentů, operací v medicíně, animace výtvarné, technologické Přednášky doplněné videoprezentací (PAV): – záznamy experimentů, operací v medicíně, animace výtvarné, technologické

Doporučené technické vybavení pro automatické snímání Pro přednášku typu PP vyhoví i skromnější minimální varianta vybavení posluchárny, Mediasite nebo Acordent, mikrofón, kamera, projektor, jednoduché řízení Pro přednášku typu PP vyhoví i skromnější minimální varianta vybavení posluchárny, Mediasite nebo Acordent, mikrofón, kamera, projektor, jednoduché řízení Pro přednášku PVP rozhodující je snímání zápisu na tabuli. Záznam tabule se přes počítač přenese do datového projektoru, aby se ve výsledné webové stránce objevil v datovém okně čitelný a postupný záznam výkladu – vizualizér, mimo nebo smartboard či activboard Pro přednášku PVP rozhodující je snímání zápisu na tabuli. Záznam tabule se přes počítač přenese do datového projektoru, aby se ve výsledné webové stránce objevil v datovém okně čitelný a postupný záznam výkladu – vizualizér, mimo nebo smartboard či activboard Pro přednášku PIT vybavení podobné jako PP, ale je problém s počtem snímků v datovém proudu Pro přednášku PIT vybavení podobné jako PP, ale je problém s počtem snímků v datovém proudu Pro přednášku PAV – lze řešit různě podle toho jestli se jedná o výjimečnou situaci – pak přímým zásahem servisní služby, pokud je to běžná situace, pro automatický provoz je třeba upravit řízení Pro přednášku PAV – lze řešit různě podle toho jestli se jedná o výjimečnou situaci – pak přímým zásahem servisní služby, pokud je to běžná situace, pro automatický provoz je třeba upravit řízení

Největší problém přednáška PVP Umíme kvalitně snímat TABULI Jedná se o technologii firmy Virtual Ink Corporation ( která vytvoří z běžné bílé magnetické tabule tabuli elektronickou. Patentovaná „Stylus Tracking Technology“ umožňuje pomocí přenosného snímače (IR záření + ultrazvuk) určit přesnou polohu 4 barevných popisovačů, které jsou vložené do pouzder s vestavěnými vysílači. Obsah psaného projevu přednášejícího je trvale ukládán v reálném čase do počítače a lze jej kdykoliv vytisknout, uložit ve formátech BMP, JPEG, nebo exportovat ve formátu HTML nebo jej promítnout přes dataprojektor a tím jej dostat do richmedií v příslušné části webové stránky. Spokojenější matematici a ti, co k výkladu nutně potřebují hodně psát

Znehodnocena navigace v Rich_formátu Nejčastější typ přednášky, tj výklad podpořený prezentací, tam mediasite zcela vyhovuje. Navigace ve výsledku je podpořená jednotlivými snímky prezentace, které vytvářejí obsahové záložky a práce s výslednou webovou stránkou je pohodlná. Nejčastější typ přednášky, tj výklad podpořený prezentací, tam mediasite zcela vyhovuje. Navigace ve výsledku je podpořená jednotlivými snímky prezentace, které vytvářejí obsahové záložky a práce s výslednou webovou stránkou je pohodlná. Bohužel pro záznam přednášeného tématu, které je nutné podporovat „výkladem na tabuli“, nebo ukázkami práce v PC, nebo videozáznamem, to mediasite neřeší. Bohužel pro záznam přednášeného tématu, které je nutné podporovat „výkladem na tabuli“, nebo ukázkami práce v PC, nebo videozáznamem, to mediasite neřeší. Technické řešení, které jsme na fakultě připravili a propojili s mediasite, vygenerovalo velký problém ve znehodnocené navigaci ve výsledném richformátu webových stránek. Navigaci v tomto případě tvoří stovky až tisíce jpeg obrázků v jedné 90 minutové přednášce. Technické řešení, které jsme na fakultě připravili a propojili s mediasite, vygenerovalo velký problém ve znehodnocené navigaci ve výsledném richformátu webových stránek. Navigaci v tomto případě tvoří stovky až tisíce jpeg obrázků v jedné 90 minutové přednášce. Při každé změně obrazu posílaného na dataprojektor se generuje jeden jgeg Při každé změně obrazu posílaného na dataprojektor se generuje jeden jgeg A to až do 4 snímků za sekundu A to až do 4 snímků za sekundu

ŘEŠENÍ Nejdříve dešifrovat kód webových prezentací mediasite Najít rozhodující místa pro navigaci Navrhnout vhodné algoritmy pro hledání „nepodobnosti“ v řadě po sobě jdoucích obrázků Generovat novou navigační řadu „slidů“ Přepsat původní kód webové prezentace …… a další testy a nastavení parametrů…. Vytvořit aplikaci, která by vše realizovala obecně a automaticky pro různé typy přednášení a různé používané techniky. VZNIKLA aplikace RichMedia Slider a to v rámci řešení diplomové práce

Co s redukcí řady slidů komplikujících navigaci Na straně MediaSite v souvislosti s richformátem jsme zkoumali a programovali v souvislosti s richformátem jsme zkoumali a programovali Definici struktury slidů Definici struktury slidů Chování seznamu náhledů Chování seznamu náhledů Provázání videa a obrázků Provázání videa a obrázků Definice systémových událostí MediaSite Definice systémových událostí MediaSite Rozšíření systémových událostí Rozšíření systémových událostí Úpravu po redukci Úpravu po redukci Úpravu chování, zobrazení a akcí Úpravu chování, zobrazení a akcí Úpravu provázání prezentace Úpravu provázání prezentace Úpravu systémových událostí a časování videa Úpravu systémových událostí a časování videa Návrh optimalizované navigace v MediaSite Návrh optimalizované navigace v MediaSite

Redukce slidů Zkoušeli jsme několik algoritmů pro hledání nepodobnosti po sobě jdoucích slidů Zkoušeli jsme několik algoritmů pro hledání nepodobnosti po sobě jdoucích slidů Testovali jsme různé typy přednášek Testovali jsme různé typy přednášek Porovnáním výsledků vznikla aplikace s orginalním řešením, kterou lze v rámci postprocesingu nahraných přednášek automaticky nebo ručně použít k optimalizaci navigace ve výsledném formátu záznamů přednášek Porovnáním výsledků vznikla aplikace s orginalním řešením, kterou lze v rámci postprocesingu nahraných přednášek automaticky nebo ručně použít k optimalizaci navigace ve výsledném formátu záznamů přednášek RichMedia Slider v první verzi bude nasazen do provozu od ZS 2011/2012 Autorem aplikace je Ing.Ondřej Kratochvíl pod vedením Kláry Císařové

Řešení a budoucí vize Očekáváme změny mediasití šablony HTML v reakci nové formáty HTML 5.0, nebo zákonitý vývoj podoby webové stránky mediasití nahrávky Naše řešení je tedy BOHUŽEL dočasné a je nutné domluvit spolupráci se Sonic Foundry tak, aby problém redundandních slidů řešili sami nebo ve spolupráci s námi.

Výhled plánovaných úkolů Další investice do vybavení E9 (aktuálně) a místnosti, kde učí matematici a fyzici základní kurzy vize 2012 Další investice do vybavení E9 (aktuálně) a místnosti, kde učí matematici a fyzici základní kurzy vize 2012 Implementace aplikace pro redukce slidů při snímání přednášek typu PVP, PIT, PAV Implementace aplikace pro redukce slidů při snímání přednášek typu PVP, PIT, PAV Posílit prvky automatizovaného provozu – až ke zpracování výsledku Přednášející bude mít časem SW nástroj, kterým sám doplní popisné informace k záznamu název, popis, odkazy. Posílit prvky automatizovaného provozu – až ke zpracování výsledku Přednášející bude mít časem SW nástroj, kterým sám doplní popisné informace k záznamu název, popis, odkazy.

Závěr – stojí to za námahu Zpětná vazba od studentů Zpětná vazba od studentů Jednoznačně pozitivní – příjemná pochvala i povzbuzení Jednoznačně pozitivní – příjemná pochvala i povzbuzení Zlepšení výsledků studentů KS – dostávají k dispozici celý přednáškový cyklus jako studenti denního studia !!! Zlepšení výsledků studentů KS – dostávají k dispozici celý přednáškový cyklus jako studenti denního studia !!! Zlepšení výsledků studentů denního studia – zatím nekvantifikováno Zlepšení výsledků studentů denního studia – zatím nekvantifikováno Opakovaně sdělovaný názor studentů Opakovaně sdělovaný názor studentů Kéžby byly k dispozici všechny přednášky nebo alespoň ty „rozhodující“