Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 9. cvičení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co je to uživatelské menu? Ve WinBase si můžeme ke každé aplikaci vytvořit vlastní menu, které po otevření nahradí standardní menu WinBase. Toto uživatelské.
Advertisements

Vývoj aplikací s využitím JavaFX
Funkce Připomeňme si program pro výpočet faktoriálu:
Pole, ukazatele a odkazy
Softwarový systém DYNAST
PJV151 Vnořené a vnitřní členy mohou být členy tříd a interfejsů. Je-li X obalem Y a Y je obalem Z, pak Z získá jméno X$Y$Z - kompilací vzniknou classy.
Čtvrté cvičení Objektové programování Objektový model v Javě
Větvení cykly J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá metody, objekty, konstruktor.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá. Odkazy - oficiální stránky (překladače, help, metody, vývojové prostředí NetBeans,...)
KIV/PPA1 cvičení 11 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Souborový vstup a výstup Práce s textovými soubory.
Páté cvičení Dědičnost Interface Abstarktní třídy a metody
Kapitoly z metodologie pedagogického výzkumu Prostředí pro výuku algoritmů Vojtěch Ouška.
Softwareová architektura
C# - Exceptions (výjimky)
Objektové orientované programování Objektově orientované problémy v PHP Lukáš Masopust 2008.
Objektové programování
C# - funkce a procedury Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Tomáš Janda
Jedenácté cvičení Vlákna. Java cv112 Vlákna Operační systém Mutitasking – více úloh se v operačním programu vykonává „současně“ Java Multithreading -
Seminář C cvičení Obsluha výjimek Ing. Jan Mikulka.
Ing. Jan Mittner Základy MVC 2. Rozšíření layoutu 3. helpery 4. Bootstrap a přepis URL adres 2.
PRÁCE S VLÁKNY A APLIKAČNÍ DOMÉNY V.NET FRAMEWORK APLIKACÍCH Architektura technologie.NET Jan Martinovič, FEI - Katedra Informatiky.
Seminář C++ 4. cvičení Objekty Ing. Jan Mikulka. Co je objekt ► obraz třídy i instance ► třída – definovaná za pomocí klíčového slova class ► instance.
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 6. cvičení.
6. cvičení Polymorfismus
Alg91 Textové soubory Na rozdíl od jiných typů souborů jsou textové soubory určené pro gramotné lidské oko. Textový soubor je posloupnost znaků členěná.
Počítače a programování 1
Čísla Desetinná čísla. čísla desetinná se v PC ukládají jiným způsobem než čísla celá – výpočty s nimi provádí dvě odlišné části procesoru při výpočtech.
Ing. Jan Mittner Životní cyklus požadavku 2. Moduly 3. Pluginy 4. Jak řešit komponenty typu menu 5. atd. 2.
KIV/PPA1 cvičení 8 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Objekty v Javě Třída Konstruktor Metody Metody a proměnné třídy x instance Program sestávající.
C# - předávání parametrů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
ZADÁNÍ Sestavte program, který vypočítá obvod a obsah čtverce o straně a. Zajistěte, aby výpočet byl realizován pouze v případě, kdy strana a bude mít.
Návrh a tvorba WWW Přednáška 13 Vývoj webových aplikací.
Dědičnost - inheritance dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti B A Třída A je předkem třídy B Třída.
Richard Lipka Department of Computer Science and Engineering Faculty of Applied Sciences University of West Bohemia, Pilsen, Czech Republic 1.
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 3. cvičení.
Metodika objektového přístupu při tvorbě překladačů. Marek Běhálek Informatika a aplikovaná matematika FEI VŠB-TU Ostrava.
JAVA Tutoriál Ing. Lumír Návrat, A1018 Tel:
Netrvaloppa21 Vytvořte třídu Student pro reprezentaci struktury student na ZČU. Atributy třídy budou fakulta a osobniCislo. Název třídy: Student proměnné.
POSLOUPNOST úkol 1_41. ZADÁNÍ Sestavte program, který doplní tabulku nepřímé úměrnosti pro hodnoty proměnné x = 1, …, n. Nepřímá úměrnost je zadána uživatelem.
C# - konverze datových typů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
PŘÍKAZ while úkol 1_42.
14. června 2004Michal Ševčenko Architektura softwarového systému DYNAST Michal Ševčenko VIC ČVUT.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část II.
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část I.
Remote Control Ondřej Procházka XD39NUR. Remote Control  Aplikace slouží ke vzdálenému ovládání videokonference z mobilních zařízení  Android 4+  Základní.
Service layer. Service layer – úvod Problém  Vytvoření API aplikace  Odstínění bussiness logiky a transakčního chování od zbytku aplikace  Kam s aplikační.
Kreslítko Petr Diviš Zdeněk Papež. Úvod - připomenutí Desktopová („stand-alone“) aplikace Jednoduchý grafický editor  Tvorba a editace základních geometrických.
NEÚPLNÁ PODMÍNKA V JAVĚ úkol 1_26. ZADÁNÍ Napište zdrojový kód k zadanému vývojovému diagramu.
ZADÁNÍ Sestavte program, který vytiskne n hvězdiček.
PŘÍKAZ for úkol 1_47.
NEÚPLNÁ PODMÍNKA V JAVĚ úkol 1_25. ZADÁNÍ Sestavte program, který po načtení čísla z klávesnice vypočítá jeho absolutní hodnotu a vytiskne ji na obrazovku.
Strategy. Motivace Různé algoritmy pro stejnou akci Hromada kódu v mnoha podmínkách Důsledky  Komplexnost  Špatná čitelnost  Těžká správa kódu  Těžka.
Uživatelská rozhraní Cvičení 12a Martin Němec A
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 10. cvičení Martin Němec A
Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 8. cvičení.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY MVC vs MVP.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Jazyk C# a platforma .NET ZS 2016/2017
Bc. Vladimír Holubec Bc. Nikola Němcová
C# konzole – Vstup a výstup
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Bridge.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Vázání dat Data Binding
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Transkript prezentace:

Uživatelská rozhraní Uživatelská rozhraní 9. cvičení

Přepracování na MVC Přepracujte úlohu z minulého cvičení tak, aby splňovala architekturu Model-View-Controller. MVC odděluje datový model aplikace, uživatelské rozhraní a řídicí logiku.

Model - View - Controller Model (model) - reprezentace informací, dat a chování. View (zobrazení) - zobrazuje data a ovládání do podoby vhodné k interaktivní prezentaci uživateli. Controller (řízení) - reaguje na události (typicky pocházející od uživatele) a zajišťuje změny v modelu, typicky dochází k překladu událostí od GUI na volání metod modelu.

Model-View-Controller Existuje několik variant MVC v Java SE je využívaná tato: Vlastnosti: – Lze mít vice pohledů na jeden model. – Znovupoužitelnost modelů.

public class Calculator { public static void main(String[] args) { CalcModel model = new CalcModel(); CalcView view = new CalcView(model); view.setVisible(true); } public class DigitAction extends AbstractAction public void actionPerformed(ActionEvent e) { model.addDigit(digit); }

class Test implements ActionListener { public void actionPerformed(ActionEvent e) { System.out.println(e.getActionCommand()); } Vector but = new Vector (); but.addElement(Button1); for (int i = 0; i < this.but.size(); i++) { this.but.get(i).setFont(new Font("Verdana",Font.BOLD,18)); }

Dopracovat CalcModel a vytvořit „servisní“ okno. Pokud správně doplníte CalcModel začne přiložené GUI pracovat správně bez nutnosti změny. Vytvořte „servisní“ okno, které bude zobrazovat stav jednotlivých proměnných modelu kalkulačky a umožní jejich změnu. Toto okno může být vytvořeno i několikrát a bude se vytvářet pomocí položky v menu aplikace. Děkuji za pozornost.