Úvod Formát SVG Aplikace sSVGui Ukázka aplikace Závěr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafické formáty výukový text.
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník
Počítačová grafika.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – uložení projektu, export.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání • Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Ukázková data grafická jsou majetkem IMIP. Popisná data jsou fiktivní.
Multimédia – digitální animace Bohumil Bareš.  animovaný GIF  princip: sekvence obrázků s určitou změnou  omezený počet barev -> kvalita  omezené.
Internetové stránky a Internetový prohlížeč
1. Seznámení 2. Objekty a nástroje
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
YELLOWTONSKÝ NÁRODNÍ PARK Interaktivní webová mapa ve formátu SVG Zdeněk HYNEK, Masarykova univerzita
Zoner Callisto.
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
Základy práce s počítačem – lekce I. Zvyšování IT gramotnosti zaměstnanců vybraných fakult MU.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Malování Windows Název materiálu: VY_INOVACE_xxx_malovani
Grafické formáty.
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
Textový procesor (MS Word)
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA VY_32_INOVACE_F3-03 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
Počítačová grafika a prezentace 1 Radek Pinc
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
GRAFIKA.
Základy ovládání operačního systému II Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miloš Nygrýn.
Základy práce s programem
Malování.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Počítačová grafika a prezentace
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Počítačová grafika.
XML a metainformační systémy (pro geoinformace) Ing. Jan Růžička Institut ekonomiky a systémů řízení, odd.GIS VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
YELLOWTONSKÝ NÁRODNÍ PARK Interaktivní webová mapa ve formátu SVG Zdeněk HYNEK, Masarykova univerzita
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Zpracování grafické a zvukové informace Jan Přichystal.
Jazyk XML v geoinformatice
Poznámky k testu Z uvedených otázek je vždy jedna odpověď správná.
Počítačová grafika a CAD 1 Ukládání obrázků do různých formátů.
Ověření Možnosti Využití Jazyka XML a Formátu SVG Pro Potřeby Metainformačního Systému CAGI Zpracovatel:tomáš duchoslav Vedoucí: ing. Jan růžička.
Jan Růžička, Leden /01/05 Proč pro prezentaci prostorových dat využívat nástrojů WWW Nízké náklady na vybavení klientského počítače Snadné zvýšení.
Tvorba metainformačního systému pro prostorová data s využitím Internetových technologií Zpracovatel: Tomáš Duchoslav Vedoucí: Dr. Ing. Bronislava Horáková.
Základy VY_30_INOVACE_GR_781. CO JE TO GIMP ? Název vychází ze zkratky GNU Image Manipulation Program, což česky znamená GNU program pro úpravu obrázků.
GIS prostoru haldy a.s. NH Ostrava
Sweet Home 3D Import 3D objektů.
VYTVÁŘENÍ e-LEARNINGOVÝCH MATERIÁLŮ Přednáší Mgr. Jaromír Kozel
Martina Braunerová.  obrázek je složen ze základních geometrických tvarů (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky)  je možné libovolné zmenšování či zvětšování.
Počítačová grafika Zoner Callisto Import a export – práce se soubory a tisk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
AtributVýznam srcZdroj videa autoplayIndikace automatického startu videa při načtení stránky controlsPřidá ovládací prvky mutedZtlumení videa (v současnosti.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Grafika - základy Co se všechno naučíme???
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_047.ICT.13 Vektorová a rastrová grafika.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matouš Bořkovec, ZŠ Suchdol
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření duben 2013 Ročník 6.
Vektorová grafika Corel Draw a jeho využití v dopravě
Úvod do aplikace Autodesk AutoCAD
Základy práce s programem
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
GRAFIKA.
Převod objektů mezi formáty
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Základy práce s programem
TVORBA VIDEA Pinnacle Studio Michal Přidálek 3ma
Transkript prezentace:

Úvod Formát SVG Aplikace sSVGui Ukázka aplikace Závěr

Úvod Aplikace slouží pro překreslení rastru do vektorové podoby Nahrát jako rastrový podklad lze formáty: bmp, gif, jpeg, png Kreslí základní geometrické tvary: kružnice, polylinie a polygony Nastavení základních atributů: barva nebo síla linie Uložení vektorizace do formátu SVG

Formát SVG SVG – značkovací jazyk, který popisuje pomocí XML dvourozměrnou grafiku Hlavním cílem formátu je stát se standardem pro vektorovou grafiku v prostředí internetu Definuje základní typy geometrických objektů Možnost ukládání rastrové grafiky a textového objektu Lze zobrazit v okně internetového prohlížeče

Aplikace sSVGui Tvorba v Qt Creator – C++ Plocha pro kreslení a tlačítka vykreslovacích funkcí V levém rohu se nachází rozbalovací menu Import image a Quit Tlačítka pro kreslení: Draw Circle, Draw Polyline, Draw Polygon Editace možná u jednotlivých prvků – kliknutí na prvek, přenastavení atributů a potvrzení tlačítkem Apply Changes Tlačítko Save as SVG nabízí uložení namalované scény do SVG

Ukázka aplikace

Závěr Cílem projektu bylo vytvoření funkční aplikaci pro vektorizaci rastrů a její následné vyexportování do formátu SVG. Aplikace umí: načíst rastr a exportovat kresbu do SVG editovat již nakreslené prvky Možnosti pokračování: načtení a editace již existujícího SVG souboru možnost kreslení dalších primitiv (obdélník apod.)

Děkujeme za pozornost Prostor pro dotazy ….