WORKSHOP Charter of Progressive Sociology

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíle a postupy empirického výzkumu
Advertisements

Seminář: Vstup do organizace Téma I.:Hledání mezníků
WORKSHOP SOCIO-LOGIK terén A: kavárna
Žádoucí těla, Leni Riefenstahlová a vizuální sociologie
II. část. FOTO/VIDEODOKUMENTACE ROZHOVORY, POZOROVÁNÍ TERÉNNÍ POZNÁMKY JAK AKTANT JEDNÁ?? TVORBA MAPY SÍTÍ ZAKRESLIT SÍŤ KOLEM CENTRÁLNÍHO AKTANTU NAZNAČIT.
Ústav pedagogických věd FF MU
Lektorky: Andrea Novotná, Kateřina Pintířová Účastníci: Tomáš Karger, Martin Kroupa, Adéla Sanitrová, Zuzana Lechnerová, Miroslav Houška.
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Tři politické ekonomie sociálního státu
1 © AGIT AB Efektivní zdravotnictví v podmínkách Ústeckého kraje v Ústí n.L. Koncepce budování informačního systému v nemocnicích Ústeckého.
SOCIOLOGIE.
Sociální politika a Welfare State
Každý může potřebovat pomoc aneb K čemu je sociální práce?
Metodologie historického výzkumu volného času
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
FYZIKA VÝZNAM FYZIKY METODY FYZIKY.
Hypotézy ve výzkumu.
Sociální konstruktivismus
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
KVANTITATIVNÍ NEBO KVALITATIVNÍ VÝZKUM?
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Σ Sociogie = societas (společnost) + logos (věda) Úvod do sociologie.
Klára Šeďová, Jiří Zounek. Podporovaný Grantovou agenturou ČR Metodologie kvalitativně kvantitativní: 1. Fáze kvalitativní – sběr dat prostřednictvím.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Metaetika Shrnutí.
Diplomový seminář I – 3. hodina Kontrola domácích úkolů – Úvod do DP 2. Návrh výzkumu: Cíle výzkumné práce a formulace výzkumných otázek.
Norbert Elias (kon)figurace. konfigurace 1. život lidí ve společnosti má tvar, vytvářený silou vzájemných závislostí 2. vzájemné závislosti (interdependence)
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Základy pedagogické metodologie
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Řešení sporů – úvod I. konzultace Naděžda Rozehnalová Tereza Kyselovská.
1 Cvičení č. 3 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM.
Předmět sociologie Určení sociologie: Věda společenská a behaviorální Empirická sociologie Empirická sociologie Sociální jevy a formy vztahů Sociální jevy.
Sociologická imaginace.Praha: SLON, 2002; kapitola Příslib, str
August Comte Émile Durkheim Max Weber
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
Pojetí sociálněvědního výzkumu
Metodologie 2 Lekce 1 Lenka Slepičková.
pokus o obecnou teorii sociálního jednání (T
Úvod do sociologie Eva Šlesingerová SOC701. Organizační záležitosti  Podmínky pro získání kreditů  Průběžná práce  Závěrečná zkouška  Kontakty.
Řešení sporů – úvod I. konzultace Naděžda Rozehnalová.
HYPOTÉZY „Hypotéza není ničím jiným než podmíněným výrokem o vztazích mezi dvěma nebo více proměnnými. Na rozdíl od problému, který je formulován v.
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_15 Název materiáluObsah, rozdělení.
Pozitivismus Kristýna Zinková C4B Seminář společenských věd Co je to?PrincipyAuguste ComteTři stádiaKritikaSoučasnost.
Geopolitika a geostrategie Úvod do kurzu Definice pojmů apod.
Mgr. Jitka LAŠTOVKOVÁ, Ph.D.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Filozofické uvažování o viru II
Strukturace učiva Příprava učitelova.
Sociologie jako věda Mgr. Vladimír Velešík.
(přednáška k předmětu Základy práva)
Úvod do sociologie PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
Cvičení 10: SÍDELNÍ SYSTÉMY V PRAXI
Úvod do kvalitativního výzkumu
Úvod, základní principy a cíle
KVALITATIVNÍ VÝZKUM - ÚVOD
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Úvod do psychologie II. přednáška
Úvod do sociologie PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
ZAL – 7. cvičení 2016.
POLITOLOGIE ÚVOD POLITIKA X POLITOLOGIE STÁT A JEHO FUNKCE FORMY STÁTU.
Transkript prezentace:

WORKSHOP Charter of Progressive Sociology

REKONSTRUKCE SPOLEČENSKÉHO ŘÁDU OPTIKOU SOCIO-LOGIK Klára Čapková Marta Hirschová Andrea Novotná Kateřina Pintířová

ILUSTRAČNÍ VIDEO Marta Hirschová INFO O VIDEU – CO TO JE, ODKUD TO JE… PUSTIT VIDEO – 1. PUSTIT VIDEO – 2. – VŠÍMEJTE SI DETAILŮ, POHYBU LIDÍ A PŘEDMĚTŮ SEZNAM INDICIÍ – PŘEČTĚTE SI JE A VŠÍMEJTE SI VE VIDEU TĚCHTO VĚCÍ PUSTIT VIDEO – 3 ROZDĚLENÍ DO SKUPIN: X = Tomáš Krager, Martin Kroupa, Barbora Straková, Monika Šímová, Miroslav Houška; Y = Jakub Urbanec, Michaela Konečná, Adéla Sanitrová, Silvestr Buček, Zuzana Lechnerová ÚKOL: VYTVÁŘENÍ TEORIE NA ZÁKLADĚ INDICIÍ A VIDEA ----)POTOM PREZENTACE PROSTOR PRO OTÁZKY KOLIK NA TO MAJÍ ČASU -----) 30 MINUT VYZVAT K PREZENTACI SKUPINU X POTOM Y

INDICIE řád se ztělesňuje - řád se začne hroutit - momentální vztahy - element – řízení světa – mobilizace – mocenský rozměr – formování sítě - Nietzscheho filosofie – extrém - protikladné jednání - liberálně demokratický diskurz – panství – odpor – vůle – sociálno – příroda – technologie – hybrid – pole – heterogenita – strukturace – centralizace – statika – pohyb – indiference – klasifikace - standard - proces vyhlazování struktur – emancipace - plánování strategie – neviditelné – 2D dimenze – redukce – úspěšný versus neúspěšný aktant - deskripce – mapa – meziprostory – nestandardní plochy – identifikace posunu

ÚKOL: VYTVOŘENÍ TEORIE SESTAVTE TEZE NA ZÁKLADĚ ILUSTRAČNÍHO VIDEA A INDICIÍ MŮŽETE ALE NEMUSÍTE POUŽÍT VŠECHNY INDICIE PŘIPRAVTE STRUČNOU PREZENTACI

PŘEDSTAVENÍ TEORIE SÍTÍ AKTÉRŮ (ACTOR NETWORK THEORY) Kateřina Pintířová

ACTOR NETWORK THEORY BRUNO LATOUR – REASSAMBLING THE SOCIAL (2005) Metodologie, která bude v průběhu workshopu využívána, vychází právě z této knihy SOCIOLOGIE SOCIÁLNÍHO vs. SOCIOLOGIE ASOCIACÍ Sociologie sociálního – vychází z Durkheimovské sociologie, předpokládá existenci sociálních jevů, kauzality, sociální síla a na základě těchto termínu vysvětluje dění ve společnosti Sociologie asociací – vychází z přístupu Tardeho, zpochybňuje existenci sociálních jevů, kauzality, sociální síly a podobných termínů, společnost existuje na principu vzájemných vztahů jednotlivých aktérů

ACTOR NETWORK THEORY HETEROGENNÍ SÍŤ Vzájemné vztahy jednotlivých aktérů se nacházejí v síti heterogenních materiálů, ANT předpokládá, že do vztahů jsou zahrnuty jak lidé tak věci INTERMEDIÁTOR (intermediary) vs. MEDIÁTORY (mediators) Intermediátor – přenáší významy bez toho, aniž by je přeměmil a na základě definovaných vstupů určuje výstupy Příklad – muž jedoucí v trabantu (vstup) = člen nižší sociální třídy (výstup) Mediátory – nikdy není pouze jeden, vstupy nikdy nejsou dobrými predikátory jejich výstupů Příklad – muž jedoucí v trabantu (vstup) – vyjádření životního stylu, výhodnost snadné údržby, je levný, obliba starých aut (výstupy) MUSÍME NÁSLEDOVAT AKTÉRA A PTÁT SE NA DŮVODY JEHO JEDNÁNÍ

ACTOR NETWORK THEORY AKTANT FIGURACE Aktant je zprostředkovatelem (příčínou) určitého jednání, abychom mohli daný aktant zpodobnit (figuration) vyneseme následující figurace FIGURACE INDIVIDÁLNÍ ROVINA VOLNÝ AGREGÁT PRÁVNICKÁ OSOBA (corporate body) STRUKTURÁLNÍ RYS

VYSVĚTLENÍ TEORIE NA PŘÍKLADECH Andrea Novotná

PŘÍKLADY SOCIOLOGIE SOCIÁLNA ZLEVNĚNÝ JOGURT VÁŠ PŘÍKLAD URČENÍ AKTANTA VYNESENÍ FIGUR VYMYSLETE VLASTNÍ PŘÍKLAD Z KAŽDODENNÍCH SITUACÍ

CÍL WORKSHOPU – FALZIFIKACE TEORIE PŘÍPRAVA NA TERÉN CÍL WORKSHOPU – FALZIFIKACE TEORIE VYSVĚTLENÍ CÍLE WORKSHOPU – KONCEPT FALZIFIKACE LOSOVÁNÍ TERÉNU ZADÁNÍ FOŤÁKY A KAMERY

FALZIFIKACE PRINCIP FALZIFIKACE PODLE K.R. POPPERA EMPIRICKÁ ZKOUŠKA ROZLIŠIT VĚDECKÉ TEORIE OD NEVĚDECKÝCH VYMEZIT PŮSOBNOST STÁVAJÍCÍ TEORIE 1) FALZIFIKOVATELNÁ HYPOTÉZA 2) DŮSLEDKY 3) POROVNÁNÍ S FAKTY EMPIRICKÁ ZKOUŠKA JÁDRO METODY FALZIFIKACE SROVNÁNÍ S PŘEDPOKLADEM, KTERÝ JE V SOULADU S HYPOTÉZOU TERÉN

TERÉN KONKRÉTNÍ INSTRUKCE NA MÍSTĚ DLE LOSU ROZDĚLENÍ/SDÍLENÍ ZADANÉHO ÚKOLU SBĚR DAT TERÉNNÍ POZNÁMKY OBRAZOVÁ DOKUMENTACE POZOROVÁNÍ ROZHOVORY S AKTÉRY NASTALÝCH SITUACÍ CELKOVÝ ČAS POBYTU V TERÉNU (1,5 – 2 h)

PŘEJEME VÁM PŘÍJEMNÝ POBYT V TERÉNU