Vizualizace částicových systémů Marek Gayer Computer Graphics Group Department of Computer Science and Engineering Faculty of Electrical.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafické formáty výukový text.
Advertisements

Technologie pro publikování na webu 1
Způsob zápisu JavaScriptu do dokumentu  JavaScript se do webové stránky dá zapsat třemi způsoby:  Pomocí značek do proudu dokumentu  Pomocí značek s.
Stručný přehled OpenGL Jiří Danihelka. Co je OpenGL?  Open Graphics Library  Knihovna pro počítačovou grafiku  Zhruba 120 funkcí  Představuje standard.
Multimédia – digitální animace Bohumil Bareš.  animovaný GIF  princip: sekvence obrázků s určitou změnou  omezený počet barev -> kvalita  omezené.
Windows Presentation Foundation Animace. Animace Proč? Silnější dojem z aplikací Vytváří přirozenější UI Plynulejší visuální přechody Animace kdekoli.
Programování 2 Cvičení 5.
Microsoft Silverlight
Davy v počítačové grafice
Modelování procesů pomocí workflow
Programová rozhraní pro grafické adaptéry
Třída Array Je součásti balíčku java.util Účelem je usnadnit práci s poli Metody – nejpoužívanější equel(),fill(),sort() a binarySearch() equels() Slouží.
Softwarový systém DYNAST
Aplikační počítačové prostředky X15APP MATLAB - SIMULINK
SSC - cvičení 7 Aplikace programového systému Speech Laboratory - SL Postup: 1.Zkopírovat z adresy
Programování v C++ Cvičení.
Algoritmy I Cvičení č. 4.
Tomáš Pijáček, PIJ006.  CSS – Cascading Style Sheets  Jazyk pro popis způsobu zobrazení stránek napsaných v jazycích HTML, XHTML, XML  Oddělení vzhledu.
● SWIG - Simplified Wrapper and Interface Generator ● + google a diskusní fóra ● nástroj zjednodušující (a sjednocující)
INFORMATIKA 4_10_ HODINA 10. TÝDEN
Datové struktury. 2 Co je datová struktura v C datový typ složený z jiných datových typů nejjednodušší datová struktura je pole. všechny jeho prvky jsou.
Ing. Jaroslav Halva 1 ChronData Databázová podpora normování manuálních pracovních činností.
VY_32_INOVACE_4.3.IVT1.11/Oc Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jaroslav Ochodek CZ.1.07/1.5.00/ Tvorba webových.
Třídy, generické třídy, pseudotřídy
Příprava plánu měření pro lopatku plynové turbíny
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Standardní knihovní funkce pro práci se soubory 13 Verze
OS Windows. Tento operační systém byl vytvořen pro snazší ovládání počítače běžnými uživateli. Například stačí jednou definovat připojená zařízení (tiskárny…)
EKO/GISO – Modely prostorových dat.  Mnoho definic - jedno mají společné – Gisy pracují s prostorovými daty  Minimální GIS vždy spojuje databázi, prostorové.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Tvorba webu Úvod do CSS 1.
C# - Grafika Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Windows Presentation Foundation 2D grafika. 2D tvary Elementy UI stromu Stejné jako jiné ovládací prvky a elementy Mohou mít k sobě připojeny události,
OSNOVA: a)Programování se soubory b)Záloha databáze v souboru c) Příklady Jiří Šebesta Ústav radioelektroniky, FEKT VUT v Brně Počítače a programování.
CSS styly Kaskádové styly (CSS – Cascading Style Sheets) jsou prostředkem, který zajišťuje jednotný vzhled publikovaných stránek. Technologii CSS podporují.
KASKÁDOVÉ STYLY 1. 2 PRVNÍ STANDARD (CSS1) BYL PŘEDSTAVEN V ROCE 1996, PROTO STARŠÍ PROHLÍŽEČE ("ČTYŘKOVÉ" VERZE) IE A NN KASKÁDOVÉ STYLY NEPODPORUJÍ.
DHTML Jan Felger. Kapitola 0: Základní tagy Základy HTML © Jan Felger 2005 Úvod Tato prezentace zobrazuje pouze zcela základní minimum znalostí, které.
Dodržujeme webové standardy Štěpán Bechynský Developer Evangelist Microsoft
C# - předávání parametrů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Databázové systémy I Cvičení č. 8 Fakulta elektrotechniky a informatiky Univerzita Pardubice 2013.
Vektorová grafika Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C17 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Vista Speech API Wizard
Počítačová grafika Výpočetní technika.
Počítačová grafika a prezentace
OSNOVA: a)Funkce – úvod b) Hlavičky funkcí c) Rekurze funkcí d)Knihovny funkcí e)Příklady Jiří Šebesta Ústav radioelektroniky, FEKT VUT v Brně Počítače.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Programovací jazyk Haskell doc. Dr. Ing. Miroslav Beneš  katedra informatiky, A-1007 
Vektorová grafika.
FLASH. O čem to bude? Co je to Flash Co umí Flash – příklady Prostředí Macromedia FlashMX Nástroje a kreslení, vrstvy (Layers) Práce se symboly – Button,
Department of Electrical Engineering Název projektu/publikace Jméno Příjmení.
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Jednoduché programování
ZPG -Základy Počítačové Grafiky cvičení 3
Řešitel: Fialík Ondřej Vedoucí práce: Ing. Stankovič Jan Ph.D.
Pohled uživatele.
OSNOVA: a) Ukazatel b) Pole a ukazatel c) Pole ukazatelů d) Příklady Jiří Šebesta Ústav radioelektroniky, FEKT VUT v Brně Počítače a programování 1 pro.
GPGPU Výpočty pomocí grafických procesorů Zpracoval Martin Přeták.
Možnosti GIS při tvorbě trojrozměrných map zemětřesení Vedoucí práce: Doc.Ing.Petr Rapant CSc. Odborná konzultace: Ing. Aleš Poláček CSc. Zpracoval : Pavel.
Kartografie v ArcGIS.
Inovace Modelu Robota Bakalářská práce
SOFTWARE I Operační software. BIOS Provádí testy hardwaru a jeho nastavení, konfiguraci celého počítače Provádí testy hardwaru a jeho nastavení, konfiguraci.
ČVUT FEL Katedra počítačů Matematické a fyzikální výpočty na grafických kartách (DirectX 9 + DirectX 10) Bc. Jindřich Gottwald vedoucí: Ing. Ivan Šimeček,
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Grafická karta je součást počítače, která se stará o grafický výstup na monitor, TV obrazovku či jinou zobrazovací jednotku. je součást počítače, která.
Počítače a programování 2
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vlastnosti souborů Jaroslava Černá.
Název projektu/publikace
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
SVG vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Transkript prezentace:

Vizualizace částicových systémů Marek Gayer Computer Graphics Group Department of Computer Science and Engineering Faculty of Electrical Engineering of CTU

2 Cíle Vizualizace pro obecné 3D částicové systémy Zvláštní zřetel na potřeby vizualizace spalovacích procesů Atributy – souřadnice, velikost a barva bodu Úplná nezávislost na datových typech Rychlost a stabilita Možnost použít moduly pro výstup systému (OpenGL, zápis na disk, obrázky a animace) Koncepce - nadstavba knihovny MGLMGL

3 Postup řešení Prozkoumání zdrojových kódů jednoduchých částicových systémů na internetu Rozšíření a doplnění vybraného stávajícího systému, nebo vytvoření zcela nového Integrace do knihovny MGL Optimalizace pro OpenGL extense Provedení testů na jednoduchých příkladech

4 Výsledky Zpracoval jsem okolo 10 particle systémů: Particle systém API – profesionáĺní systém [ f l o w ] animation software nVidia Particle Systems Demo Shammi Particle system

5 Výsledky Tom Valesky's – simulace explozí Nehe OpenGL tutorials – Lesson J. Dobry – Triangle speeds performance GISMOS – molekulární P.S. Designing and Implementing Particle Systems in OpenGL - Trinity College Dublin

6 Výsledky Topics In Computer Graphics Winter 1996 Particle Systems Thorn Screensaver

7 Výsledky – systém MPS Vizualizace řádově desetitisíců částic Systém nabízí pro vizualizaci body, trojúhelníky, čtverce nebo úsečky Využívá vykreslování OpenGL elementů a polí a extensí pro jejich zamykání Celkem 8 různých metod vykreslování Atributy – pozice, barvy, vektor rychlosti Nejlepší výsledky jsou dosahovány prostým kreslením bodů nebo úseček

8 Výsledky – systém MPS Lze nastavit velikost pro všechny elementy Lze snadno rozšířit přidáním vlastních funkcí – např. pro zápis na disk, obrázky, … Snadné nastavení parametrů – ukazatelů polí v jazyce C - pomocí funkcí modulu Pro jednoduché GUI používá knihovnu MGL Testoval jsem na jednoduchém příkladě

9 Obrazovka ukázkového příkladu

10 Rychlosti vykreslování v rámcích/s Vykreslování pomocí OpenGL vektorových polí, elementů a zamykání příliš nezrychluje č PLTQPEPAPELPAL ================================================= Celeron S3 Savage Matrox G GeForce TNT 2 PCI Všechny částice byly před měřením rychlosti vizualizace předpočítány a jejich parametry byly uloženy do příslušných polí požadovaných systémem MPS

11 Systém MPS – soubor mps.h typedef float mpsVectorsType [3]; typedef float mpsDsType [3]; typedef float mpsColorsType [4]; #define MPS_POINTS 0 #define MPS_LINES 1 #define MPS_TRIANGLES 2 #define MPS_QUADS 3 #define MPS_POINTELEMENTS 4 #define MPS_POINTARRAYS 5 #define MPS_POINTELEMENTSLOCKED 6 #define MPS_POINTARRAYSLOCKED 7 #define MPS_DRAWMETHODMAX 8

12 Systém MPS – soubor mps.h extern float mpsPointSize; extern float mpsMaxPointSize; void mpsSetupPointSize (float size); void mpsInit (void); void mpsSetupVector (float *vector); void mpsSetupD (float *d); void mpsSetupColors (float *colors); void mpsSetupLength (int length); char *mpsGetMethodName (int method); void mpsDraw (int method);