Příloha č. 2 ZD Digitální strategie 6.4.2017
Social media strategie Časový harmonogram kampaně Obsah Strategický úvod Východiska strategie Cíl kampaně Strategické uchopení Mediální strategie Social media strategie Časový harmonogram kampaně 6.4.2017
Strategický úvod 6.4.2017
Jaká funkce pomáhá při výběru a plánování? INSIGHTS Jaká funkce pomáhá při výběru a plánování? - 59 % fotky (destinace a ubytování) - 58 % user reviews Jaké zdroje informací turisté používají pro plánování dovolené? - - 49 % Google 6.4.2017
INSIGHTS Search Social - 71 % cestovatelů považuje vyhledávání jako důležitou součást plánování a objednávání Social - 82 % preferuje reviews před vlastními informacemi o hotelech 6.4.2017
Obsah je král! Zajímavý, relevantní a aktuální obsah... Engaging, relevantní k jednotlivcům a personalizovaný, kdykoli je to jen možné. 6.4.2017
Zaměření na nativní reklamu 1. krok – vytváření & získávání obsahu 2. krok – šíření obsahu mezi cílovou skupinou 6.4.2017
CÍL KAMPANĚ 6.4.2017
PŘEDSTAVIT ČR JAKO ATRAKTIVNÍ MÍSTO PRO NÁVŠTĚVU CÍL KAMPANĚ PŘEDSTAVIT ČR JAKO ATRAKTIVNÍ MÍSTO PRO NÁVŠTĚVU VYBUDOVAT AWARENESS ZÍSKAT TRAFFIC NA WEB ZÍSKAT POZITIVNÍ REVIEWS 6.4.2017
STRATEGICKÉ UCHOPENÍ 6.4.2017
STRATEGICKÉ UCHOPENÍ VYBUDOVAT AWARENESS 1. Fáze online vizibilita (media formáty) 2. Fáze kreativní podpora (taktické kampaně) 6.4.2017
STRATEGICKÉ UCHOPENÍ ZÍSKAT TRAFFIC NA WEB 1. Fáze komunikace (implementace komunikační strategie) 2. Fáze efektivní mediální strategie (afinitní portály, retargeting, PR) 3. Fáze kreativní podpora (taktické kampaně) 6.4.2017
STRATEGICKÉ UCHOPENÍ ZÍSKAT POZITIVNÍ REVIEWS 1. Fáze kvalitní social media strategie 2. Fáze interní podpora + mediálni podpora 3. Fáze kreativní podpora (taktické kampaně) 6.4.2017
KOMUNIKAČNÍ EKOSYSTÉM 6.4.2017
PLACENÁ MÉDIA ZÍSKANÁ MÉDIA SOCIÁLNÍ PLATFORMY CONTENT AUTENTICKÉ ZÁŽITKY FOTKY VIDEA REVIEWS PLACENÁ MÉDIA ZÍSKANÁ MÉDIA SOCIÁLNÍ PLATFORMY VLASTNĚNÁ MÉDIA REKLAMA BANNEROVÁ KAMPAŇ KONTINUÁLNÍ PODPORA SM PR PODPORA DIGITAL WEB SM FACEBOOK (LOKALIZACE OBSAHU) TWITTER PINTEREST FLICKER YouTube MEDIA RELATIONS A SM ATRAKTIVITA KREATIVNÍHO KONCEPTU 6.4.2017
MEDIÁLNÍ STRATEGIE 6.4.2017
AWARENESS KAMPAŇ PERFORMANCE KAMPAŇ KONTINUÁLNÍ PODPORA MEDIÁLNÍ STRATEGIE AWARENESS KAMPAŇ PERFORMANCE KAMPAŇ KONTINUÁLNÍ PODPORA 6.4.2017
MEDIÁLNÍ STRATEGIE AWARENESS KAMPAŇ FORMÁTY - BANNERY (možnost využití engagementových formátů – Google Engagemnt Ads) - VIDEO FORMÁTY - PR ČLÁNKY 6.4.2017
MEDIÁLNÍ STRATEGIE AWARENESS KAMPAŇ UMÍSTĚNÍ - PORTÁLY S VELKÝM ZÁSAHEM - AFINITNÍ MÉDIA - VIDEOPORTÁLY 6.4.2017
PERFORMANCE KAMPAŇ FORMÁTY - PPC - REMARKETING MEDIÁLNÍ STRATEGIE PERFORMANCE KAMPAŇ FORMÁTY - PPC - REMARKETING 6.4.2017
MEDIÁLNÍ STRATEGIE REMARKETING 6.4.2017
MEDIÁLNÍ STRATEGIE KONTINUÁLNÍ PODPORA - SOCIÁLNÍ SÍTĚ - PR (používání key words s ohledem na SEO, důležité zpětné linkování na web) - VYHLEDÁVAČE (kontextová reklama) 6.4.2017
SOCIAL MEDIA STRATEGIE 6.4.2017
SOCIAL MEDIA STRATEGIE Kampaň Czech Republic - Land of Stories světu ukázala příběh této úžasné krajiny. Imageová kampaň komunikovala příběh jednostranně: ČR → svět Strategická příležitost: Náš fokus musí cílit více na reálné lidi: Vyzveme je, aby nám řekli, jaké příběhy v ČR zažili oni! Dopovězení / pokračování Land of Stories – ČR vám už svůj příběh řekla. Přijďte sem a zažijte svůj český příběh i vy. Pochlubte se jím! 6.4.2017
SOCIAL MEDIA STRATEGIE „I was in Prague and it was amazing!“ „Yo estaba en Praga y aquí es incredíble!“ "Я був у Празі і тут чудова!“ 6.4.2017
SOCIAL MEDIA STRATEGIE NASTAVENÍ PROCESŮ SM KLIENT – databáza SPRÁVA AGENTURA – KAMPAŇ + KONTROLA 6.4.2017
SOCIAL MEDIA STRATEGIE Strategické úlohy: 1. Podnět a zisk autentického a unikátního obsahu. 2. Sjednocení příběhů, které lidé zažívají při návštěvě ČR. Získaný obsah nám slouží jako platforma pro celkovou komunikaci (web, social media) = Nativní reklama 6.4.2017
SOCIAL MEDIA STRATEGIE DŮKAZEM, ŽE TO FUNGUJE, JE KOMUNIKAČNÍ STRATEGIE LONDÝNA: http://instagram.com/london 6.4.2017
SOCIAL MEDIA STRATEGIE CONTENT STRATEGIE TÉMATA -Značka Představujeme značku společně s jejími benefity a premisami. Cílem komunikace je zvýšení znalostí o značce a jejích atributech. Způsob, kterým je ukazujeme, je očima a prostřednictvím reálných návštevníků. Ne fotkami z fotobanky. -KAMPAŇ Cílem komunikace je seznámení se s poselstvím kampaně a odkomunikovat její části 6.4.2017
SOCIAL MEDIA STRATEGIE Použití a úloha kanálů soc. médií v komunikaci CUSTOMER CARE ✔ GAINING CONTENT ENGAGEMENT 6.4.2017
SOCIAL MEDIA STRATEGIE CUSTOMER CARE - Aktivní správa účtů - Řízení diskuse - Zodpovídání dotazů od uživatelů - Snaha pomoci a poradit 6.4.2017
SOCIAL MEDIA STRATEGIE ZÍSKÁVÁNÍ OBSAHU - Sledování tematických vláken obsahu, souvisejícího s ČR - turismem, památkami, zážitky, apod. - Zisk souhlasu pro publikování obsahu na vlastních kanálech 6.4.2017
SOCIAL MEDIA STRATEGIE ZÍSKÁVÁNÍ OBSAHU Sledování tematických vláken obsahu Publikování na vlastních kanálech Atributy: VÝSTUP Užitečný Engaging Dohledatelný a přístupný Sdílitelný DIGITÁLNÍ VÝSTUP Buduje autoritu a kredibilitu. 6.4.2017
SOCIAL MEDIA STRATEGIE Engagement -Tvorba edičních plánů -Publikování obsahu (vlastního i získaného) -Interakce s uživateli -Linkování na obsah webu a aplikace -Cíl vést dialog 6.4.2017
SOCIAL MEDIA STRATEGIE Engagement TÉMATA -Značka Představujeme značku spolu s jejími benefity a premisami. Cílem komunikace je zvýšení znalostí o značce a jejích atributů. Způsob, kterým je ukazujeme, je očima a prostřednictvím reálných návštevníků. Ne fotkami z fotobanky. -KAMPAŇ Cílem komunikace je seznámení se s poselstvím kampaně a odkomunikovat její části. 6.4.2017
SOCIAL MEDIA STRATEGIE Engagement OSTATNÍ TÉMATA -Jedinečnost a specifika komunikujeme tradici ČR -Edukace a praktické info zákazníkům pomáháme dostat se do ČR 6.4.2017
SOCIAL MEDIA STRATEGIE Engagement DOPORUČENÉ ZVEŘEJŇOVÁNÍ POSTŮ: ENGAGMENT POSTY: MIN. 2X TÝDNĚ ULR POSTY: 1X TÝDNĚ CÍLEM JE ZÍSKÁVAT TRAFFIC NA WEB A VYTVOŘIT PLATFORMU PRO SDÍLENÍ ZÁŽITKŮ 6.4.2017
SOCIAL MEDIA STRATEGIE Engagement KONTINUÁLNÍ PODPORA POSTŮ: KAŽDÝ PUBLIKOVANÝ POST (12 POSTŮ/ MĚSÍC) PODPOŘÍME MINIMÁLNÍ ČÁSTKOU (FORMÁT PROMOTED POST) CÍLEM JE ZÍSKAT DOSTATEČNÝ REACH MEZI STÁVAJÍCÍMI FANOUŠKY. 6.4.2017
SOCIAL MEDIA STRATEGIE Engagement YouTube – HUB pro video obsah MAXIMALIZACIE PŘEHLEDNOSTI ŘAZENÍ VIDEÍ POMOCÍ YOUTUBE CUSTOM GADGET. CÍLEM JE NÁRŮST ENGAGEMENTU A KONVERZE PROHLÉDNUTÝCH VIDEÍ. Reference: http://www.youtube.com/user/visitbrasil 6.4.2017
Explikace workflow 6.4.2017
SOCIAL MEDIA STRATEGIE ZÍSKÁVÁNÍ OBSAHU 1. Sledování tematických vláken obsahu - např. sledování vlákna #praguecastle na portálech http://statigr.am/ - identifikace vhodného obsahu: 6.4.2017
SOCIAL MEDIA STRATEGIE ZÍSKÁVÁNÍ OBSAHU 2. Získání souhlasu pro použití - formou komentáře z oficiálního účtu: „Hey @loganburdick what a great Pic. We hope we enjoyed Prague. Would you mind we can repost it?“ 6.4.2017
SOCIAL MEDIA STRATEGIE ZÍSKÁVÁNÍ OBSAHU 3. Publikování na vlastních kanálech „Lovely winter day at prague castle. Picture taken by@loganburdick. Do you have similar one? Share it with us by using #myczech story 6.4.2017
Web 6.4.2017
Úloha webu Úloha webu v komunikačním mixu VZHLEDEM KE STRATEGII NA SOCIÁLNÍCH MÉDIÍCH VZNIKNE BĚHEM MARKETINGOVÝCH AKTIVIT VELKÉ MNOŽSTVÍ OBSAHU. Úloha webu bude proto tzv. komunikační hub – místo, kde se bude umísťovat obsah pro dlouhodobé použití, šíření a vyhladatelnost (SEO). 6.4.2017
Marketing Funnel 6.4.2017
AKTIVITA TG NAŠE ÚLOHA KOMUNIKAČNÍ KANÁLY Nevědomost o ČR Příprava a tvorba přehledu Plánování Zkušenost/Návštěva „Po návštěvě“ NAŠE ÚLOHA Vybudování a zvýšení znalostí o ČR Tvorba a optimalizace obsahu. Autentický, důvěryhodný obsah. Motivace k šíření. Sjednocení digitální stopy, Zachycení obsahu Sdílení obsahu. Opětovná návštěva ČR. Placená média: - Bannerová kampaň - Kontinuální podpora správy SM Vlastní média Získaná média KOMUNIKAČNÍ KANÁLY 6.4.2017
SOCIAL MEDIA STRATEGIE- KREATIVA 6.4.2017
SOCIAL MEDIA STRATEGIE Explikace mechaniky 1: Akviziční soutěže – lokalizované na klíčové trhy Umístění na FB/podstránka na webu Idea: Vyhrajte pobyt pro 2 lidi v ČR a zažjite svůj český příběh i vy! Nice to have: Ambasadorský program s podmínkou tvorby obsahu – blog, fotky, videa : Různí lidé, z různých částí světa na stejném místě v ČR – jak to prožívají, jaké jsou jejich reakce? 6.4.2017
SOCIAL MEDIA STRATEGIE Explikace mechaniky 2: Retenční aktivita – univerzální pro všechny trhy Insight: Turisti jsou při návštěvě aktivní na všech typech SM – tweetují, postují statusy, uploadují fotky, checkují se, .... Idea: Vyzveme je k tomu, aby při aktivitách používali sjednocující prvek #MyCzechStory Výzva na taktických místech – letiště, hlavní nádraží, katalogy v mezistátních vlacích, taxíky na letištích. Kanály: Printy, Digital - Foursquare tipy, atd. Výsledkem bude sjednocení a dohledání digitální stopy a obsahu. 6.4.2017
SOCIAL MEDIA STRATEGIE Explikace mechaniky 3: Retenční aktivita – lokalizování na klíčové trhy Umístění na FB/podstránka na webu Idea: Byli jste na návštěvě v ČR? Zapojte se do soutěže – sdílejte s námi svůj příběh (text, foto, video), my vám vaši letenku proplatíme! Nice to have: Vstupem do soutěže může být publikace obsahu na SM s použitím #MyCzechStory, čímž bude koncept dostupnejší. 6.4.2017
PLÁN AKTIVIT 6.4.2017
Kontinuální podpora - FB PLÁN AKTIVÍT Duben Květen Červen Červenec Srpen Září Říjen Listopad Prosinec Správa SM kanálů Kontinuální podpora - FB Akviziční kampaň Akviziční kampaň Retenční kampaň Bannerová kampaň Bannerová kampaň 6.4.2017
KPI 6.4.2017
Typ podpory: DISPLAY KAMPAŇ KPI: Imprese (počet impresí, cena za impresi) Proklik (počet kliků, cena za klik) 6.4.2017
Typ podpory: SEARCH KAMPAŇ KPI: Proklik (počet kliků, cena za klik) Imprese (počet impresí, cena za impresi) Aktivita na stránce 6.4.2017
Typ podpory: Kontinuální podpora (Facebook) KPI: Poměr investice 10% z mediálního objemu pro danou krajinu (Brazílie, Jižní Korea, Švédsko, USA) vrámci sítě Facebook Engagement rate – dle aktuálních benchmarků pro danou krajinu podle Socialbakers: http://www.socialbakers.com/reports/ 6.4.2017
Typ podpory: Kreativní kampaň KPI: Počet návštěv 12- 15 % návštěv, které ukončily aktivitu = počet soutěžících 6.4.2017
www.czechtourism.cz