O čem to (ne)bude? O čem to nebude:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak úspěšně inzerovat pomocí PPC. Obsah (aneb co všechno se dozvím )  Pro koho je PPC vhodné  Hlavní výhody pro klienta  Proč používat právě.
Advertisements

Komunitní síť a mobilní služba (nejen) pro auta… Ondřej Švihálek,
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Využití potenciálu mobilního kanálu
… najdu tam, co neznám !.
Mobilní display kampaně
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
Zahraniční inspirace Mobile Internet Fórum Marián Nič Crazy Tomato, s. r. o
ZOOT – finální řešení Prezentace týmu D Předmět: Optimalizace podnikových procesů.
Mobilní marketing.  Cíl: Představení nového modelu  Komunikační mix: banery na O2 mobil landing page  Timing: 3 týdny V.
C3 - Vodafone Confidential Classified on: Printed on: Vodafone + Seznam.cz: Mobilní internet a mobilní reklama 8. října 2009 Tomáš.
Mobile Internet Forum 2009 Petr Škvařil 8. října 2009 Případové studie mobilního marketingu.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Výsledky NetMonitoru a AdMonitoringu za červenec 2008 Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) MEDIARESEARCH, a. s. a GEMIUS, S. A
TOP CZ digitální trendy – 2014 Tomáš Veselý. Digitální inovace Co je zajímavé z pohledu inzerenta?
Postoje k mobilnímu marketingu Alena Ivánková Research Project Manager, MEDIARESEARCH 13/10/2010 – Mobile Internet Forum.
Technologie a možnosti rozvoje mobilních sítí Jiří Peterka.
Outdoorová komunikace - strategie pojišťovny Kooperativa -
Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost.
Internetový obchod s tváří Setkání s Pavlem Zendulkou ze společnosti Armed Store s.r.o. Případová studie Armed Store1.
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Měření mobilních služeb Mobilní metokomise Mobile Internet Forum 2010.
2 Jan Tomíšek Nová organizace služeb 3 Základní typy služeb poskytovaných společností Vema operativní hotline konzultace školení implementační implementace.
HAMÉ NABÍDKA CO-PROMOTION Česká republika Slovensko
Tomáš Václav, manažer produktového marketingu V Praze dne 23. září 2008 Internet v mobilu, nebo mobilní Internet?
9.Komunikace.
Mobilní televize ve službách veřejného zájmu Jiří Hašek, Senior manažer řízení kategorie obsahu Jaroslav Chaloupka, Manažer kategorie zodpovědný za Televizi.
Obchodní politika - Sponzoring Koncepce sponzoringu – přínosy pro klienta  Jeden z nástrojů marketingového mixu, který přináší efektivní investování.
Strategie značky a komunikace
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Jak přenést svět na display
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Internet jako nástroj vlivu aneb kde jsme a co nás čeká Tom áš Jindř íš ek Konference Internet
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
Mobilní Reklama v ČR. Mobilní reklama včera – dnes - zítra Predikce z let 2006 – 2008 Case study - ČR Nástroje a možnosti Výhled do budoucna Příklady.
Budoucnost digitálních TV v ČR Agenda 1. Inflace TV cen v ČR 2. Usnadní nové televize život na českém mediálním trhu? 3. Regionální souvislosti.
Nové funkce v novém Skliku
Téma: Co funguje v mobilním marketingu
Martin Dolejš Senior Key Account Manager. Mobilní telefon jako součást celkového mediálního mixu.
Internetová reklama a reklama pro internetové stránky Školení Market Express.
Mobilní Marketing. Co je Mobilní Marketing? Všechna řešení, která využívají nástrojů mobilní komunikace pro komunikaci s uživatelem a zákazníkem. SMS,
PPC Cílená, měřitelná a efektivní reklama Aleš Miklík, Lupa.cz.
Volby 2006: Příležitosti a řešení „Internet jako nástroj pro volební kampaň a/i komunikaci s voliči “
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
Mobilní komunikace ve státní správě a samosprávě Možnosti využití mobilních sítí pro komunikaci s občany a a správními orgány.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
Mobilní Reklama jako součást Mobilního Marketingu Příklady z ČR Bratislava,
T-Mobile Moje Info Možnosti využití SMS v komunikaci s občany.
Online nástroje pro sběr a administraci dotazníků Ladislava Suchá , Brno Zdroj obrázku: bredmaker, Sxc.hu.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Téma: Jak vytvořit mobilní kampaň? Autor: Tereza Hubičková, O2 Media.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Vytvořili: jaroslav Šindler a Tereza Žitníková I.B.
_ KOMUNIKAČNÍ A MEDIÁLNÍ STRATEGIE KAMPANĚ NA 1.
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
Mediální plán.
0 možnosti videoreklamy reklama a měření instant messaging aplikací reklama a měření v mobilech NETRADIČNÍ ZPŮSOBY INTERNETOVÉ REKLAMY A JEJÍ MĚŘENÍ (Robert.
Když image generuje výkon a PPC buduje značku …. 2 Jak budovat značku na internetu? Bannery Nestandardní plochy Soutěže PPC PR … (SEO, blogy, microsites,
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
DIGITÁLNÍ STRATEGIE CZECHTOURISM 2015 KOMUNIKAČNÍ A MEDIÁLNÍ STRATEGIE.
25 / 1 / 2011.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Transkript prezentace:

O čem to (ne)bude? O čem to nebude: Prezentace úspěchů mobilních médií – bylo řečeno už dost :-) O čemu to bude: Co je to mobilní marketing Proč využívat mobilních médií – není to složité jenom trochu více náročné Jak s mobilními médii pracovat z pohledu marketéra i agentur Kdy a jak plánovat, co očekávat Ukázky kreativních řešení www.petmilionu.cz

Co je mobilní marketing? Marketingová řešení, která využívají pro komunikaci s koncovým zákazníkem mobil Mobil je velmi osobní médium - najde uživatele kdekoli a kdykoli Potencionální zásah přes 13,66m SIM karet v ČR Kvalita DTB operátorů - nutnost udržování aktuálních dat pro vlastní produkty (billing, developement) Minimální komunikační slepota - průměrné CTR na mobilním internetu 3%, omezení zasílání reklamních sdělení na jednoho člověka ve formě SMS a MMS Využití efektu „words of mouth“ - šíření sdělení v rámci své sociální sítě Kombinace výhod direct marketingu s internetem - cílená komunikace x velké nároky na znalost cílové skupiny Interaktivita - možnost okamžité reakce na sdělení www.petmilionu.cz

Proč využívat mobilní marketing? Stírání hranice mezi ATL a BTL - všechno se měří apod. Masové médium s prvky direct marketingu Personální médium - dostupnost, možnost cíleného oslovení zákazníka, nabídky na míru, efekt WOM, možnost spontánní reakce Populace ATL formátů odrůstá - nástup Generace X (1965-1976) a Generace Y (1977-2000) Cílové skupiny: 6-14let:                         55 %    má mobil             (1 480 007)  15-19let:                      93 %    má mobil             (637 248) 20-24let:                      97 %    má mobil             (707 501) 25-34let:                       96 %   má mobil            (1 727 117) 35-49let:                      96 %   má mobil            (2 156 710) 50+:                              84 %   má mobil             (3 758 959) Zdroj: ČSU, 2008 celkový počet obyvatel v ČR 10 489 183 Síla CRM marketingu – propojení dat Možnost zpětné korekce cílové skupiny www.petmilionu.cz

Přehled jednotlivých mediatypů mobilního marketingu Mobilní internet Cílené SMS Cílené MMS www.petmilionu.cz

1. Mobilní internet Domovské portály operátorů: T-mobile – portály T-zones a Web’N'Walk (500k unikátních uživatelů) Vodafone – portál Vodafone Live! (400k unikátních uživatelů) TO2 – portál O2 mobil (500k unikátních uživatelů a 8m impresí měsíčně) Celkový zásah 23m impresí a 1,4m unikátních uživatelů měsíčně Zdroj: Prezentace APMS – květen 2009 Mobilní portál O2 mobil: Pro zákazníka přístup + browsing ZDARMA Průměrná CTR 3% Whitelisting landing pages - přístup na prezentace inzerenta zdarma Různé formy interakce - click to browse, click to call, formuláře Různé formy cílení bannerových pozic www.petmilionu.cz

2. Cílené SMS a MMS Cílená komunikace SMS/MMS s proklikem na mobilní prezentace Různé formy interakce Doručitelnost téměř 100% Efekt words of mouth Řízený zásah Minimalizace přehlcenosti přijemce – oslovení max 2x měsíčně www.petmilionu.cz

Kdy využívat mobilní média? 1. V rámci komunikačního mixu 2. Pro lokální kampaně 3. Pro výkonnostní marketing www.petmilionu.cz

1. Jak mobilní média využívat v rámci komunikačního mixu? Výhody: minimalizace vzdálenosti mezi příjemcem reklamního sdělení a médiem kontakt s brandem WOM měřitelnost efektivy kombinace s dalšími typy kampaní – lokální promo apod. Typy kampaní: launch produktu (kampaň RWE, Fiesta) rebranding (Fanta) Keativní nástroje: mobilní merchadinsing (obsah, interaktivní setkávání s brandem) doručení reklamního sdělení co nejblíže k zákazníkovi využití strategické komunikace –> mobilní internet –> teaser, nabídka, countdown Doporučení: konstantní komunikace jednoho sdělení náhrada klasických DM médií (direct mail, direct email) www.petmilionu.cz

Mobilní média jako součást mediamixu - RWE (2008) Cíl: launch loyality programu Mobilní média: cílené SMS Komunikace: hlavní sdělení „NETOPTE PÁNOBOHU DO OKEN!” www.petmilionu.cz

Mobilní média jako součást mediamixu – FORD Fiesta (02/2009) Cíl: launch nového typu FORD Fiesta Mobilní média: mobilní internet (necílené bannery) třítýdenní kampaň střídání bannerů v sekcích Interaktivní forma prezentace nového modelu Maximalizace kontaktu zákazníka se značkou v jeho osobním prostřední http://fordfiesta.portaly.mobi/ www.petmilionu.cz

Mobilní média jako součást mediamixu – Fanta (06/2009) Cíl: rebranding FANTA Cílová skupina: teenagers Mobilní média: mobilní internet (necílené bannery) cílení pouze podle sekcí portálu 3 měsíční kampaň Využití mobilního merchadisingu (brandovaný obsah) Maximalizace kontaktu s brandem Využití efektu WOM Výzva k efektu Word of Mouth Brandovaný kontent pro zákazníka zdarma www.petmilionu.cz

2. Jak mobilní média využívat pro lokální kampaně? Výhody: zásah zákazníka v určité lokalitě měřitelnost zásahu přesné zacílení detailnější cílové skupiny efekt WOM 100% doručitelnost minimální produkční náklady (bez poštovného, tisku atd.) Doporučení: časově omezené nabídky Typy kampaní: lokální podpory prodeje podpora lokálních prodejen eventy Kreativní nástroje: časově omezené kampaně strategie reminders POZOR! Oslovení starší cílové skupiny! www.petmilionu.cz

Ukázky mobilních kampaní pro lokální promo Roadshow nových prodejen ROSSMANN - lokálně cílené SMS - využití reminder strategie Komunikace eventu TRANSMISSION - lokálně cílené MMS Komunikace speciální akce FREEPORT - lokálně cílené MMS a SMS Výsledky: Počet odeslaných zpráv celkem: 41 000 MMS Rozdělení targetu podle jednotlivých lokalit Počet redirectovaných přístupů: 190 CTR: 0,46% Redirectovaná url – mimo mobil Využití incentivu pro podporu sběru leads www.petmilionu.cz

3. Jak mobilní média využívat pro výkonnostní marketing? Výhody: měřitelnost zásahu přesné zacílení detailnější cílové skupiny efekt WOM řízené oslovení cílové skupiny mechaniky na sběr leads Doporučení: časově omezené nabídky spotřebitelské soutěže Kreativní nástroje: strategická komunikace jednoduchost minivyhledávače přímo na mobilu (Monster) možnost spontánní reakce jednoduché formuláře využití funcionalit mobilu (video, focení) různé formy interakce POZOR! Dlouhé vypisování formulářů, složité soutěže x průměrná doba strávená na stránce 30s www.petmilionu.cz

Ukázka mobilní kampaně GE Money Bank cílené MMS interaktivita: využití redirectu 800 linky měřena přímá converze využití časově plánované distribuce www.petmilionu.cz

Ukázka mobilní kampaně Cofidis cílené SMS s proklikem na mobilní prezentaci 2 způsoby interakce: - přepojení na 800 linku - jednoduchý formulář www.petmilionu.cz

Ukázky mobilní kampaně - Peugeot http://wap.micromedia.cz/microsites/peugeot/308/xhtml/ www.petmilionu.cz

Ukázka mobilní kampaně - Monster Hledej práci – výpis aktuálně nabízených pozic s možností hledání pozice dle klíčového slova – zakomponování search Kromě vyhledávání pracovních pozic může návštěvník doporučit Monster.cz prostřednictvím e-mailu – využití WOM efektu „Účinností reklamní kampaně jsme byli příjemně překvapeni. Za první týden jsme dosáhli CTR přes 6 %, což je číslo, které je oproti průměrnému CTR, více, jak desetkrát vyšší.“ Jaroslav Macnar, marketingový ředitel pro Východní Evropu http://www.micromedia.cz/emulator/monster/ www.petmilionu.cz

Ukázka mobilní kampaně – Nokia N97 (formáty) MMS s proklikem na mobilní prezentaci cíl kampaně: podpora N97 sekundární cíl: sběr leads komunikační mix: - necílené banery - cílené MMS a SMS dle typů telefonů s proklikem na mobilní prezentaci komunikace: spotřebitelská soutěž SMS s proklikem na mobilní prezentaci Banner s proklikem na mobilní prezentaci www.petmilionu.cz

Ukázka mobilní kampaně – Nokia N97 (mobilní prezentace) www.petmilionu.cz

Pravidla a doporučení Pouze mobilní operátoři mohou whitelistovat mobilní kampaně Cílená reklama vyžaduje detailní znalost zákazníka Základní pravidla: - časově omezení kampaní - soutěže, speciální nabídky - personalizace sdělení - kampaně, které umožňují reagovat, komunikovat s brandem apod. - interakce v mobilu (focení, natáčení, formuláře atd.) Mobilní internet se chová podobně jako internet - nejefektivnější jsou týdenní kampaně v jedné sekci - střídání jednotlivých sekcí - střídání message na banerech Síle CRM dat ZKOUŠEJTE, ZKOUŠEJTE, ZKOUŠEJTE! www.petmilionu.cz

Děkuji za pozornost! Dotazy? Tereza Hubičková, Manager pro IAS CRM a prodej Telefónica O2 Czech Republic, a.s. Za Brumlovkou 2/266 142 22 Praha 4 – Michle 720 704 477 www.petmilionu.cz