Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Projekt teplo Na fyziku.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Teplo jako fyzikální veličina
Měření a výpočet přijatého a odevzdaného tepla
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Měrná tepelná kapacita procvičení © Petr Špína 2011
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_12 Hustota látky
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_52_INOVACE_01_04 Nakloněná rovina Mgr. Lucie Stehlíková Anotace:
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.31 Téma: Hustota látek.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
Teplo jako fyzikální veličina
Teplo (Učebnice strana 53 – 55)
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika pro 2. stupeň V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti.
zpracovaný v rámci projektu
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_370 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTeplené jevy.
Digitální učební materiál
Tání, tuhnutí a tepelná výměna
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_04_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.34 Téma: Teplo Číslo.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_12.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Měření tepla Autor:Mgr. Lucie.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Měrná tepelná kapacita
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_06 Rychlost dopravních prostředků.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_11 Teplota tělesa Mgr. Lucie.
Teplo ZŠ Velké Březno.
Měrná tepelná kapacita © Petr Špína 2011 foto
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaký druh energie předávají následující tělesa?
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.6.
Fyzika 8 Měrná tepelná kapacita látky. 3. Měrná tepelná kapacita látky Dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti přijmou stejné teplo, ale jejich.
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měření tepla při tepelné výměně TÉMATICKÝ.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_TEPLO_TEST_VEDOMOSTI Název materiálu:
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B34Fy6_Teplota
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
Přijaté teplo. (protokol). Téma Téma: Určení přijatého a odevzdaného tepla tělesem při tepelné výměně. Úkol: Úkol: Určení tepla odevzdaného horkou vodou.
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15 Jednotky.
Tání = děj, při kterém se pevná látka mění na kapalinu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1 Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1.4 75022320 Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_08 Výměna tepla Mgr. Lucie Stehlíková Anotace: laboratorní úloha výměna tepla mezi kostkou ledu a vodou o různé teplotě Metodika: interaktivní prezentace

Výměna tepla LABORATOTNÍ ÚLOHA

Zpracovala: Mgr. Lucie Stehlíková   Škola: ZŠ a MŠ Šumná, 67102 Šumná 92 Předmět: FYZIKA 6. – 9. ročník Klíčová slova: teplo, joule, hmotnost, teplota, měrná tepelná kapacita Ověření ve výuce: 14. 12. 2011

Teplo Q = m.c.(t2 – t1) m – hmotnost tělesa c – měrná tepelná kapacita t1 – původní teplota tělesa t2 – teplota tělesa po tepelné výměně fyzikální veličina charakterizuje vnitřní energii tělesa, kterou těleso vymění při styku s jiným tělesem o rozdílné teplotě výměna tepla: příjem tepla odevzdání tepla označení veličiny: Q jednotka: joule (J) vzorec: Q = m.c.(t2 – t1)

Měrná tepelná kapacita množství tepla, které je potřeba k ohřátí 1 kg látky o 1 oC označení: c jednotka: 𝑱 𝒌𝒈.𝒐𝑪 hodnoty odpovídajících měrných tepelných kapacit jednotlivých látek jsou uvedeny v tabulkách

Přiřaď odpovídající měrné tepelné kapacity látkám 2090 𝑱 𝒌𝒈.𝒐𝑪 450 𝑱 𝒌𝒈.𝒐𝑪 4180 𝑱 𝒌𝒈.𝒐𝑪 1450 𝑱 𝒌𝒈.𝒐𝑪

Protokol k laboratorní úloze  Výměna tepla laboratorní úloha Jméno: Skupina: Pomůcky: Úkol 1: zjistit hmotnost 3 kostek ledu zjistit teplotu 200 ml vody napuštěné z vodovodního kohoutku ve vodě napuštěné z vodovodního kohoutku rozpustit 3 kostky ledu změřit teplotu vody po rozpuštění ledu vypočítat teplo, které muselo být ledu dodáno, aby se rozpustil   Řešení úkolu 1: Úkol 2: ve 200 ml vody o teplotě 70 oC rozpustit 3 kostky ledu Řešení úkolu 2:

Laboratorní úloha - úkol 1 Pomůcky: odměrný válec, laboratorní váhy, laboratorní teploměr, tabulky, voda z kohoutku, kostky ledu m (hmotnost ledu) t1 (teplota vody před rozpuštěním ledu) t2 (teplota vody po rozpuštění ledu) c (měrná tepelná kapacita ledu)

Laboratorní úloha – úkol 2 Pomůcky: odměrný válec, laboratorní váhy, laboratorní teploměr, tabulky, voda z kohoutku, kostky ledu m (hmotnost ledu) t1 (teplota vody před rozpuštěním ledu) t2 (teplota vody po rozpuštění ledu) c (měrná tepelná kapacita ledu)

Zdroje: Kliparty z programu Microsoft PowerPoint Fyzika 8, Fraus 2006, ISBN 80-7832-525-9, str. 38 - 45