HV-1 Hudební výchova DUM č. 6 Prima – kvarta osmiletého studia

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HV-1 Hudební výchova DUM č. 9 Prima – kvarta osmiletého studia
Advertisements

Obsazování orbitalů CH-1 Obecná chemie, DUM č. 8 Mgr. Radovan Sloup
REAKCE VÝROBY ŽELEZA CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 3
HV-1 Hudební výchova DUM č. 14 Prima – kvarta osmiletého studia
Vlastnosti lipidů CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 15
HV-1 Hudební výchova DUM č. 12 Prima – kvarta osmiletého studia
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_ Hudební nástroje TÉMA: Dechové.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 3 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia
Medailonky Wolfgang Amadeus Mozart HV-1 Hudební výchova DUM č. 17
HV-1 Hudební výchova DUM č. 4 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 11 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 15 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 8 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 1 Prima – kvarta osmiletého studia
Dusíkaté deriváty, opakování
Sacharidy opakování CH-2 Organická chemie, DUM č. 9 Mgr. Radovan Sloup
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Prvky symbolika Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Anorgaická.
Elektronová konfigurace
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Excitovaný stav CH-1 Obecná chemie, DUM č. 11 Mgr. Radovan Sloup
Kvantová čísla CH-1 Obecná chemie, DUM č. 7 Mgr. Radovan Sloup
Zkrácený elektronový zápis
Halogenderiváty Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2 Organická.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 18 Prima – kvarta osmiletého studia
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Klasifikace hydroxyderivátů Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2.
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum: Ročník: 6.
Hudební nástroje ve vážné hudbě
Reakce arenů CH- 4 Chemické reakce a děje , DUM č. 14
Alkalické kovy CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 2 Mgr. Radovan Sloup
HV-1 Hudební výchova DUM č. 2 Prima – kvarta osmiletého studia
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Deriváty karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II.
Aminy, klasifikace a názvosloví
Přehled dechových nástrojů
Teorie dechových hudebních nástrojů
HV-1 Hudební výchova DUM č. 5 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
Klasifikace karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání.
Dopočítávání rovnic II.
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 16 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 7 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
alkalických zemin - cvičení
TROMBON Made by Jakub Pavluš.
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 20 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
REAKCE CHEMIE ŽELEZA CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 5
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv05/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Tereza Šípková, sekunda
Chemická vazba, elektronová konfigurace
Elektrochemie, články CH-1 Obecná chemie, DUM č. 18 Mgr. Radovan Sloup
Tuba Pavel Kubica, sekunda.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Dechové nástroje Mgr. Jakub Tomala.
Aerofony Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých a.
HUDEBNÍ VÝCHOVA SYMFONICKÝ ORCHESTR
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_ZESTOVE_HUDEBNI_NASTROJE
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Orchestrální hudba Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY 32 INOVACE 547.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Transkript prezentace:

HV-1 Hudební výchova DUM č. 6 Prima – kvarta osmiletého studia hudební nástroje Dechové III. – „žestě“ HV-1 Hudební výchova DUM č. 6 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II

Základní pojmy Symfonický orchestr Sekce dechových nástrojů plechových-žesťových Rohy Přirozené (zvířecí, polnice) Dírkové (cink) Klapkové (ofiklejda) Ventilové Kornety Křídlovky – křídlovka sopránová, baskřídlovka, tuba, helikón, suzafon Lesní rohy (horny) Dvojitý lesní roh

Základní pojmy Trompety Přirozené (fanfára, heroldka) Ventilové Malá trubka (Bachovka) Trubka sopránová (in B), altová, basová Jazzová trubka Aidovka Pozouny (trubky v hluboké poloze) Snižcové nebo ventilové Altový, tenorový, basový

Schéma symfonického orchestru Obr. č. 1

Historie Trubky sloužily mnoho staletí jen jako signalizační nástroj Archeologické nálezy zvířecích rohů Doba bronzová - germánské lury Antika - válečný a chrámový nástroj 13. - 14. st. Cink (navrtané dírky; 2-3 oktávy) Tromba se stáčí do písmene „S“ 15. st. - stočení do smyčky 18. st. - dírky překryty klapkami Počátek 19. st. - vynález ventilů pístový otáčecí

Konstrukce a součásti Tón se tvoří napětím rtů Části: Trubice zakončená roztrubem Nátrubek - důležitý pro barvu tónu Ventily - nejčastěji 3 Výška nástroje je dána délkou vzduchového sloupce Dusítko – slouží ke změně barvy a výšky tónu Obr. č. 1 – hráč se suzafonem

Žesťové kvinteto ZUŠ Jihlava Poslech Žesťové kvinteto ZUŠ Jihlava http://www.youtube.com/watch?v=NxoZhK07wcA

Test K čem sloužily trubky v minulosti? Ve kterém století byly vynalezeny ventily? Součást trubky se jmenuje: a) Náhubek b) Náústek c) Nátrubek Jak se jmenuje hráč na lesní roh? Z čeho byly vyrobeny první rohy?

Seznam použitých fotografií a ukázek Obr. č. 1 - http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Fotothek_df_roe-neg_0006711_007_Ein_Mann_spielt_ein_Sousaphon_auf_der_Leipziger_Herbstmesse_1954.jpg Ukázka č. 1 - http://www.youtube.com/watch?v=NxoZhK07wcA Žesťové kvinteto ZUŠ Jihlava

Hudební nástroje – dechové III. – „žestě“ Vytvořeno v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II Autor: Mgr. Milena Naglmüllerová Předmět: Hudební výchova, oblast HUDEBNÍ NÁSTROJE Třída: prima - kvarta osmiletého studia Označení: VY_32_INOVACE_HV-1_06 Anotace a metodické poznámky: Materiál slouží pro základní poznání nauky o hudebních nástrojích. Navazuje na materiál Hudební nástroje – všeobecný přehled a věnuje se další složce symfonického orchestru – nástrojům žesťovým. Nedílnou součástí jsou hudební ukázky. V závěru je připraven test, který prověří základní pojmy z této oblasti. Použité materiály: Michels, Ulrich, Encyklopedický atlas hudby. Praha, Nakladatelství Lidové noviny, s.r.o. 2000, ISBN 80-7106-238-3 Prezentace je vytvořena pomocí nástrojů Power Point 2010 Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.