REFORMA SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Porovnání učebních plánů SŠ % 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% GymnáziaTechnické lyceum SPŠSOU Výběrové/Disponibilní.
Advertisements

FINANCOVÁNÍ ŠKOLSTVÍ.
Svazky obcí jako zřizovatelé škol a školských zařízení
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Rozpočet přímých NIV na rok 2008 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. dubna 2008 KÚ Liberec.
PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ LIBERECKÉHO KRAJE místo konání:KULK Liberec datum konání:
F INANCOVÁNÍ VYBRANÝCH VEŘEJNÝCH SLUŽEB Vzdělávání.
REGIONÁLNÍ ŠKOLSTVÍ V PLZEŇSKÉM KRAJI. Počet škol a školských zařízení v Plzeňském kraji zřizovaných obcemi 385 zřizovaných krajem 98 soukromých 17 církevních.
Priority ve vzdělávání jsou dané legislativou možnostmi finančních prostředků státního a krajských rozpočtů možnostmi čerpání fondů EU aktuálním vývojem.
Čerpání rozpočtu přímých výdajů za rok 2011 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
Čerpání rozpočtu přímých výdajů za rok 2009 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
Reforma financování regionálního školství
Rozpis rozpočtu přímých výdajů na rok 2012
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2008.
Porada ředitelů dětských domovů zřizovaných Moravskoslezským krajem odbor školství, mládeže a sportu KÚ MSK oddělení přímých nákladů.
Čerpání rozpočtu přímých výdajů za rok 2009 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných krajem Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných.
Čerpání rozpočtu přímých nákladů za rok 2012 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
Financování regionálního školství
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Ekonomika vzdělávání. Okruhy problémů, které EŠ zkoumá Vzájemný vztah vzdělání a vědecko- technického pokroku Financování školství Prognózování školství.
Odměňování pedagogických pracovníků
Projekt Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků škol a školských zařízení Libereckého kraje v oblasti řízení a personální politiky I CZ.1.07/1.3.00/
Financování regionálního školství (seznámení s principy) Jindřich Fryč 07/02/2013.
KONCEPČNÍ ZÁMĚR REFORMY SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
Aktuální informace (pro RK vedoucích pracovníků a pracovníků přímo řízených organizací) Mgr. F. Dobšík (30. duben 2013)
Ekonomické a organizační problémy ve školství Pk v 1. Q 2009 Ing. Ladislav Forman vedoucí odboru školství, kultury, památkové péče a tělovýchovy
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky a Libereckého kraje 24. srpna 2015 Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada pro obce s rozšířenou působností, 21. listopadu.
Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných krajem
NOVÝ ZPŮSOB FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ Porada s řediteli škol a školských zařízení 20. říjen 2011.
1 Kariérní systém a reforma financování Jaroslav Fidrmuc MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Rozpočet přímých NIV na rok 2010 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 26. srpna 2010 KÚ Liberec.
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2012 Liberec.
Porada škol a školských zařízení Středočeského kraje
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2014 Liberec.
Rozpočet přímých NIV na rok 2012
Rozpočet přímých NIV na rok 2014
Rozpočet přímých NIV na rok 2017
s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných obcemi
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Porada s řediteli škol a školských zařízení
Změny financování regionálního školství
REFORMA STŘEDNÍHO ŠKOLSTVÍ Zvyšování kvality a efektivity středního vzdělávání Libereckého kraje Bc. Radek Cikl náměstek hejtmana pro resort.
Základní vzdělávání a další …
Bc. Magdalena Zábranská
PEDAGOGIČTÍ PRACOVNÍCI
Tisková konference zahájení školního roku 2009/2010
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 14. prosince 2016 Liberec.
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
Normativní financování vztahy a souvislosti
Rozpočet přímých NIV na rok 2013
Aktuální informace k síti škol a školských zařízení v MSK
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 21. října 2011 Liberec.
PHmax ve středním vzdělávání
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ
Rozpočet přímých NIV na rok 2016
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Změny financování regionálního školství
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Návrh rozpočtu kapitoly MŠMT na rok 2019 v Kč ve stavu projednaném vládou dne bez podílu výdajů od EU   Vládní návrh rozpočtu MŠMT na rok.
Rozpočet přímých NIV na rok 2018
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2018
Rozpis rozpočtu a normativy
s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných obcemi
Porada s obcemi s rozšířenou působností
Rozpočet přímých NIV na rok 2011
Transkript prezentace:

REFORMA SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ duben 2013

Hlavní parametry reformních opatření v oblasti mzdových prostředků a odvodů, ONIV pedagogové MŠ, ZŠ, SŠ (vč. konzervatoří) a VOŠ financování prostřednictvím jednotných normativů stanovených MŠMT účelem → vyrovnat mezikrajové rozdíly nepedagogové + pedagogové ZUŠ, MŠ a ZŠ při zdravotnických zařízeních a školských zařízení (ŠD, ŠK,DDM, DD, DM, internátů, PPP, SPC) financování obdobně jako dosud → pomocí krajských normativů

Financování pedagogických pracovníků MŠ, ZŠ, SŠ (vč. konzervatoří), VOŠ rozdělení v kompetenci MŠMT princip jednotných republikových oborových normativů s celostátní působností tvoří přibližně 70 % z rozpočtu regionálního školství

Financování všech nepedagogických pracovníků a pedagogů ZUŠ, školských zařízení rozdělení v kompetenci krajských úřadů tvoří přibližně 30 % z rozpočtu regionálního školství zachování stávajícího principu systému republikových a krajských normativů závazné postupy pro financování této oblasti stanoví MŠMT směrnicí (nebo vyhláškou)

Oborový normativ 1 dítě v MŠ jednotřídní MŠ vícetřídní MŠ 1 žáka v prvním stupni ZŠ ZŠ pouze s prvním stupněm ZŠ plně organizované 1 žáka v druhém stupni ZŠ 1 žáka SŠ skupiny nákladově srovnatelných oborů vzdělání ve střední škole, konzervatoři a vyšší odborné škole případné členění na normativ pro teoretickou a praktickou část vzdělávání

Institucionální příspěvky pro MŠ a ZŠ určeny pro subjekt – pro MŠ a 1. a 2. stupeň ZŠ (a odloučené pracoviště) účelem je podpora vzdělávání žáků v ZŠ a v MŠ nutnost existence i menších škol (dostupnost) povinnost přijmout (do výše kapacity) takový počet žáků, který se přihlásí institucionální příspěvek je jednotný bez ohledu na velikost subjektu má-li škola výjimku z minimálního počtu dětí či žáků, institucionální příspěvek se úměrně krátí

Institucionální příspěvek pro MŠ a ZŠ pro každou mateřskou školu a každé odloučené pracoviště mateřské školy pro každý první stupeň základní školy a každé odloučené pracoviště pro druhé stupně základní školy v obci (pokud je jich u jednoho zřizovatele více) - počet žáků všech 2. stupňů u jednoho zřizovatele se vydělí číslem 200. Takto vypočítaným koeficientem se vynásobí hodnota institucionálního příspěvku

Metody určení výše finančních prostředků Prostředky z kapitoly MŠMT Škola/školské zařízení Platy pedagogů, učebnice, učební pomůcky, DVPP Platy nepedagogů Provoz MŠ, ZŠ   Oborový normativ + institucionální příspěvek Republikové/krajské normativy Zřizovatel/ostatní zdroje/ SŠ, konzervatoře, VOŠ Oborový normativ ZUŠ Školská zařízení

Finanční tok v úrovni MŠMT - kraj z úrovně MŠMT objem prostředků pro krajský úřad vypočten jako součet částky stanovené podle oborových normativů a jednotek výkonu ve školách v příslušném kraji vč. institucionálního příspěvku pro MŠ, ZŠ a částky vypočtené podle obdoby současných republikových normativů

Finanční tok v úrovni kraj - škola z úrovně krajů - objem prostředků pro Š/ŠZ stanoven podle oborových normativů a jednotek výkonu na škole (vč. instituc. příspěvku pro MŠ, ZŠ) mzdy pedagogů včetně odvodů + ONIV → pro MŠ, ZŠ, SŠ, konzervatoře a VOŚ podle krajských normativů mzdy pedagogů včetně odvodů → pro ŠD, ŠK, ZUŠ, DDM, DD, DDM, Internáty, PPP, SPC a MŠ a ZŠ při zdravotnických zařízeních mzdy nepedagogů včetně odvodů → pro všechny subjekty

Finanční tok v úrovni kraj - škola takto rozepsané prostředky by se pro každý právní subjekt sečetly rozdělení finančních prostředků v rámci subjektu by bylo plně v pravomoci ředitele Š/ŠZ záměrem MŠMT je, aby dosavadní členění finančních prostředků podle ukazatelů (platy, OON, odvody, ONIV) bylo pouze orientační, nikoliv závazné

Náběh nového systému financování zavedení reformy se předpokládá od 1. 1. 2015 legislativně připraveno do 1. 1. 2014 účelem – ponechat dostatečný časový prostor k porovnání finančních dopadů a případným změnám tvorba rezervy - v přechodovém období by měla být vyšší – využití ke krytí kritických dopadů

Předběžný rozbor - Pk MŠMT zpracovalo pouze modelové příklady financování denního studia pro MŠ, ZŠ, SŠ, navržené částky budou ještě upravovány cíleně jsou podporovány vybrané okruhy škol – MŠ, ZŠ pouze s 1. stupněm významný negativní dopad na SŠ

Prozatím není řešeno financování VOŠ, konzervatoří financování vzdělávání žáků se speciálními potřebami víceoborové třídy – střední školství financování jiných forem studia než denní

Děkuji Vám za pozornost