Ing. Miroslav Pivovarčík, MBA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR
ročního hodnocení personálu v Metrostav a.s.
Řízení lidských zdrojů
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Nabídka personálních služeb
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Hodnocení práce Hodnocení práce je nástrojem zajišťujícím, aby požadavky, náročnost, složitost a podmínky práce se odrazily v diferenciaci odměny pracovníka.
Hodnocení škol a školských zařízení
Konference Hodnocení pracovního výkonu JUDr
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Vzájemná hospitační činnost
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Vlastní hodnocení školy
HODNOCENÍ ZAMĚSTNANCŮ
Projektový záměr IPn Kariérní systém učitelů
Ing. Pavel Halfar - IPH Servis
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Audit systému jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
InSITE - between you and information Hynek Rais, ředitel pro poradenské služby inSITE, s.r.o. Cyklus workshopů v rámci HR živě „Jak si správně vybrat“
Personální práce ( kap. 14)
Podniková ekonomika Personální činnost.
Hodnocení zaměstnanců ve výrobních firmách
Zkušenosti se zavedením hodnocení zaměstnanců Vetropack Moravia Glass a.s. Kyjov Ing. Křižková Lenka Vedoucí mezd a personalistiky Ostrava
Systém managementu jakosti
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Systém hodnocení operátorů Hodnocení Operátor – zácvik Operátor.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
Personální funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Seminář č. 6 JUDr. Martin Landa.
vlastní hodnocení školy
Personální procesy.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
1 HODNOCENÍ PRACOVNÍKŮ Hodnocení:  míra naplnění určitých kritérií v oblastech: a)pracovním výkonu b)pracovním chování Účel hodnocení:  získání informací.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
marketingové poradenství
Hodnocení pracovníků.
Moderní personalistika DS 2009/
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
6. Koncepce řízení projektů
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
MOTIVAČNÍ PROGRAM PRACOVNÍKŮ
aneb Assessment Centre a Development Centre
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Seminář MD ČR, Alena Heinišová Ekonomické hodnocení investičních akcí na SŽDC, s.o.
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
Stránka 1, © Vema, a. s. Personální portál a hodnocení zaměstnanců Jaroslav Šmarda.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Systém managementu jakosti
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Seminář pro žadatele o finanční podporu 6. a
Aplikace managementu ve sportovním klubu (min
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Edukační standardy Beharková Natália.
Ekonomika malých a středních podniků
Transkript prezentace:

Ing. Miroslav Pivovarčík, MBA Periodické hodnocení zaměstnanců ŽDB a.s. - nástroj ke zkvalitnění řízení lidských zdrojů Ing. Miroslav Pivovarčík, MBA

Periodické hodnocení zaměstnanců v ŽDB a.s. 1. Tvorba a zavádění systému hodnocení v kategorii TH pracovníků 2. Provázanost výsledků hodnocení na vzdělávání a rozvoj pracovníků 3. Transformace a aplikace systému hodnocení pro kategorii dělnických profesí

1.Tvorba a zavádění systému hodnocení v kategorii TH pracovníků 1.1. Filosofie řízení lidských zdrojů - Cíl - Obsah - Realizace

1.Tvorba a zavádění systému hodnocení v kategorii TH pracovníků 1.2. Hodnocení zaměstnanců - Forma - Cíl - Realizace - Vazba na ISO

Cíle hodnocení zaměstnanců: rozvoj komunikace a odstraňování vnitřních bariér motivování zaměstnanců a jejich výkonnostní růst osobní rozvoj zaměstnanců optimalizace personální struktury

1. Tvorba a zavádění systému hodnocení v kategorii TH pracovníků 1.3. Rozvojový rozhovor - Definice - Cíl - Příprava na rozvojový rozhovor - Průběh rozvojového rozhovoru - Závěr rozvojového rozhovoru

Rozvojový rozhovor Rozvojový rozhovor je dialog mezi hodnoceným a hodnotitelem, který má vyústit v objektivní posouzení způsobilosti pracovníka pro stávající, případně zamýšlené pracovní zařazení a dané časové období a ve společné stanovení cílů hodnocenému v oblasti pracovně výkonnostní a oblasti odborného rozvoje.

Cílem rozvojového rozhovoru lepší vzájemné poznání a pochopení zlepšení vzájemných vztahů dosažení kvalitní zpětné vazby k maximální reálnosti potřebnosti a progresivitě přijatých závěrů a cílů k posílení sebedůvěry pracovníka

Průběh rozvojového rozhovoru • část I. - Úvodní rozhovor část II.1. - Hodnocení pracovní výkonnosti část II.2. - Hodnocení odborné způsobilosti část II.3. - Hodnocení osobnostních předpokladů část III. - Hodnocení potenciálu zaměstnance část IV. - Celkový výsledek hodnocení část V.1.a 2. - Dohodnuté úkoly a cíle v oblasti pracovně-výkonnostní a POR

1. Tvorba a zavádění systému hodnocení v kategorii TH pracovníků 1.4. Předpoklady úspěšného rozvojového rozhovoru - Připravenost hodnotitele - Připravenost hodnoceného - Atmosféra hodnocení

2. Provázanost výsledků hodnocení na vzdělávání a rozvoj pracovníků 2.1. Výstupy z hodnocení - Záznam rozvojového rozhovoru - Sběrný arch - Požadavky na vzdělávací akce - Plán vzdělávacích akcí - Plán nákladů na vzdělávání

Sběrný arch Obsahem jsou údaje, které tvoří výstup hodnocení za celou skupinu hodnocených Celkový výsledek hodnocení Dosažené celkové průměrné bodové hodnocení Přehled klíčových zaměstnanců Souhrn požadavků na vzdělávací akce

2. Provázanost výsledků hodnocení na vzdělávání a rozvoj pracovníků 2.2. Realizace vzdělávání - Přihláška na vzdělávací akce - Úhrada vzdělávací akce - Hodnocení vzdělávací akce - Hodnocení efektivnosti - Vedení dokumentace

Vzdělávací akce Členění: - Povinné - Doplňkové - Průřezové

2.2. Realizace vzdělávání Hodnocení efektivnosti - Smyslem je měření přínosu vzdělávání pro ŽDBa.s. - Princip hodnocení je založen na posuzování míry plnění předem stanoveného cíle příslušné vzdělávací akce, která je vyjádřena v procentech. - Hodnocení efektivnosti zrealizovaných VA provádí přímý nadřízený po uplynutí 6 ti měsíců od ukončení VA.

3. Transformace a aplikace systému hodnocení pro kategorii dělnických profesí 3.1. Předpoklady úspěšného rozvojového rozhovoru - Příprava hodnotitele - Připravenost hodnoceného - Atmosféra hodnocení

3. Transformace a aplikace systému hodnocení pro kategorii dělnických profesí 3.2. Průběh hodnocení - Otevřená komunikace - Kritéria hodnocení - Stupně hodnocení způsobilosti

Kritéria hodnocení Kritérium I – pracovní výkonnost Kritérium II – odborná způsobilost Kritérium III – osobnostní předpoklady Kritérium IV -- víceprofesnost Kritérium V – pracovní kázeň a hospodárnost

Stupně hodnocení způsobilosti 0 – neodpovídá požadavkům 1 – částečně odpovídá požadavkům 2 – většinou odpovídá požadavkům 3 – částečně překračuje požadavky 4 - 5 – zřetelně překračuje požadavky 6 - 7 – výrazně překračuje požadavky

3. Transformace a aplikace systému hodnocení pro kategorii dělnických profesí 3.3. Výstupy z hodnocení - Záznam hodnocení - Sběrný arch - Požadavky na vzdělávací akce - Plán vzdělávacích akcí - Plán nákladů na vzdělávání

Záznam hodnocení Bodové hodnocení z jednotlivých kritérií Výsledek celkového hodnocení, tzn. součet všech bodů. Slouží jako podklad pro stanovení osobního příplatku pro následující rok Cíle a úkoly v oblasti pracovně-výkonnostní Cíle a úkoly v oblasti odborného rozvoje Vyjádření hodnoceného

Sběrný arch Celkový výsledek hodnocení Dosažené celkové průměrné bodové hodnocení Přehled klíčových zaměstnanců Souhrn požadavků na vzdělávací akce