Vincent van Gogh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MÁ VLAST PODPORA PRO VÝUKU
Advertisements

INTERAKTIVNÍ POZNÁVAČKA
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Název Neoimpresionismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
Logopedické pexeso M Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
SLOH – popis statický líčení
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Umělecké směry 19. století
Vytvořil: Mgr. Miloslav Došek - ZŠ a MŠ Jablonec nad Nisou, Kamenná 404/4, příspěvková organizace.
Secese.
ÚVOD DO DĚJEPISU III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Jančová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 27 Číslo.
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Vincent van Gogh ŽIVOT Nizozemský malíř a kreslíř Byl jednou z největších osobností světového výtvarného umění a je dnes pravděpodobně.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
VÁNOČNÍ JARMARK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Dohnalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN ,
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Puzzle – jehličnaté stromy
Vítejte v Písmenkově ‒ seznamte se s písmenkem L, l
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Impresionisté figurativního malířství
Vincent van Gogh.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
Jan Neruda * 1834 Praha † 1891 Praha básník a novinář
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Ekosystém přirozený a umělý
Všude samá voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
IMPRESIONISMUS 3 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
JAK NA MALOVÁNÍ ZÁTIŠÍ V PC
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
KRAJINA KOLEM NÁS A JEJÍ VYUŽITÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05B_08_Postimpresionismus – Vincent.
Obrazy jakou autobiografie
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
KRAJINA KOLEM NÁS A JEJÍ VYUŽITÍ
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Jak to asi vypadá doma? Sleduj obrázky a povídej.
Soubor interaktivních her z matematiky I.
Výtvarná výchova pre 9. ročník
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, ve kterém podnebném pásu se vyskytují obilniny zmíněné v prezentaci (pšenice, žito, ječmen, oves). 2) Vyznač.
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
České bankovky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Vincent van Gogh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

*1853 − †1890 nizozemský malíř svá díla tvořil pouze deset let a za tuto dobu vytvořil 900 maleb a 1100 kreseb za svého života prodal pouze jeden jediný obraz dnes se za jeho díla platí rekordní sumy

Roky 1880−1886 v roce 1880 se Vincent rozhoduje stát se malířem učí se kopírováním starých mistrů od podzimu 1885 navštěvuje akademii umění v Antverpách má zálibu v malování motivů ze života chudých lidí Tkadlec u zavřeného okna, 1884

Roky 1880−1886 v této době byly pro van Gogha typické tmavé hnědé tóny jeho maleb Rolníci sází brambory, 1884

Roky 1880−1886 Jedlíci brambor, 1885

Roky 1886−1888 Vincent se stěhuje do Paříže seznamuje se s díly impresionistů přátelí se s Paulem Gauguinem Mosty přes Seinu v Asnieres, 1887

Roky 1886−1888 ovlivnění Vincenta impresionismem impresionisté zrušili pevné obrysy snažili se o zachycení mihotavého světla barvy nemíchali na paletě, ale umisťovali je v malých kapkách, tečkách nebo čárkách na plátno takto nanesené barvy se spojily až v oku diváka

působivý kontrast oranžových květů proti modrému pozadí, snaha o intenzivní barvu Řebčík královský v měděné váze, 1887

Autoportrét, 1887

1888 – odchod do Provence Vincent odchází do Provence, kde je podle něho více barvy a světla maluje květiny, ovocné zahrady, města v Provence, kanály s mosty, krajiny Vincent pracuje tak zběsile a v takovém tempu, že to vede k jeho vyčerpání, duševní krizi a nakonec ke zmrzačení sebe sama

Francie oblast Provence

Most z Langlois v Arles, 1888

Žlutý dům po příjezdu do Provence se Vincent ubytoval ve městě Arles pronajal si zde tzv. Žlutý dům, který se stal častým námětem jeho maleb Žlutý dům, 1888

Vincentova ložnice v Arles, 1889

1888 Malby krajiny – světlo jihu Vincent maloval v žáru poledního slunce, aby zachytil plné světlo bez stínů náměty zachycoval rychlými tahy štětce, používal světlé barvy miloval obilná pole

Pšeničné pole, 1888

Rovina La Crau u Arles s Montmajourem v pozadí, 1888

1888 Van Goghovy slunečnice slunečnice byly na konci 19. století velmi oblíbené jako dekorativní květiny van Gogh je miloval pro jejich svítivě žlutou barvu

Slunečnice ve váze, 1888

jeden z nejznámějších van Goghových obrazů Dvanáct slunečnic ve váze, 1888

Prosinec 1888 − projevuje se van Goghova duševní choroba v říjnu 1888 přijíždí za van Goghem do Provence jeho přítel Paul Gauguin mezi přáteli roste napětí, často se hádají vlivem hádek, fyzického a duševního přetížení dochází ke zkratu, van Gogh si břitvou uřízne vlastní ucho 1889 dobrovolně odchází do ústavu pro nervově choré v Saint Rémy

Autoportrét se zavázaným uchem, 1889

1889 − psychiatrická léčebna Saint-Rémy Vstupní hala nemocnice Saint-Paul, 1889

1890 v květnu Vincent opouští léčebnu stěhuje se do města Auvers-sur-Oise je v péči lékaře Paul-Ferdinada Gacheta stále intenzivně maluje náměty jeho posledních obrazů jsou hlavně krajiny, které působí velmi dynamicky

1890 Vzpomínka na sever, 1890

1890 Havrani nad obilným polem, 1890

Havrani nad obilným polem jeden z nejpůsobivějších van Goghových obrazů černí havrani dodávají obrazu atmosféru smutku a beznaděje obraz přesně vystihuje van Goghovy pocity 27. července van Gogh opět prodělá nervový záchvat, během něho se sám postřelí 29. července 1890 umírá

Vincent van Gogh se stal uznávaným a žádaným malířem až po své smrti jeho Portrét dr. Gacheta byl vydražen v roce 1990 za 75 mil. dolarů Portrét dr. Gacheta, 1890

Co je typické pro van Goghovu malbu? do středu je vložen hlavní objekt často umisťuje tmavý předmět vlevo Domy v Auvers, 1890

Co je typické pro van Goghovu malbu? pro van Gogha je typické silné reliéfní nanášení čistých barev, které střídají čáry a plochy vyjadřující pohyb

Co je typické pro van Goghovu malbu? pomocí kontur van Gogh začleňuje převážně malá množství barvy do konkrétních obrazových tvarů nebo ohraničuje velké barevné plochy

Co je typické pro van Goghovu malbu? van Goghovy čisté barvy neodrážejí realisticky námět, nýbrž zprostředkovávají dojem daného okamžiku

Chtěli byste vidět van Goghova díla na vlastní oči? Puškinovo muzeum Moskva Van Gogh Muzeum Amsterdam Muzeum moderního umění New York Národní muzeum západního umění, Tokio Museu de Arte de Sao Paulo Madrid, Museo Thyssen-Bornemisza Musei Vaticani

Zdroje: Uveřejněné odkazy [cit. 2012-03-04]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:VanGogh_1887_Selbstbildnis.jpg> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Vincent_van_Gogh_0141.jpg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Vincent_Van_Gogh_-_The_Potato_Eaters.png?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Vincent_van_Gogh_-_Bridges_across_the_Seine_at_Asnieres.jpg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_-_Kaiserkronen_in_einer_Kupfervase.jpeg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_-_Seblstbildnis_27.jpeg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_-Die_Br%C3%BCcke_von_Langlois_in_Arles_mit_W%C3%A4scherinnen.jpeg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_-_Das_gelbe_Haus_(Vincents_Haus)2.jpeg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_-_Vincents_Schlafzimmer_in_Arles1.jpeg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_-_Weizenfeld.jpeg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_-_Die_Ebene_%22La_Crau%22_bei_Arles_mit_Montmajour_im_Hintergrund.jpeg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_-_Vierzehn_Sonnenblumen_in_einer_Vase.jpeg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_-_Zw%C3%B6lf_Sonnenblumen_in_einer_Vase.jpeg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_-_Selbstbildnis_mit_verbundenem_Ohr_und_Pfeife.jpeg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_-_Vorhalle_des_Hospitals_Saint-Paul.jpeg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_-_Erinnerung_an_den_Norden.jpeg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:A_Vincent_Van_Gogh.jpg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_-_Bildnis_Doktor_Gachet.jpeg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_-_H%C3%A4user_in_Auvers.jpeg?uselang=cs> Uveřejněné odkazy [cit. 2012-03-04]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: Rinaldum: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Provence-Alpes-C%C3%B4te_d%E2%80%99Azur_map.png> Marek Gehrmano: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lavender_Field_Provence_France_021.JPG> Literatura: BEAUJEAN, D. Vincent van Gogh. Praha: Slovart, 2006. ISBN 80-7209-813-6. s. 80–81.