VY_32_INOVACE_30 - 05 Tržní mechanismus.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝROBNÍ PROCES TRH KONKURENCE
Advertisements

Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Tvorba cen v maloobchodě
Trh a jeho zákonitosti.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Firma a jejich cíle.
Cena v pojetí marketingu
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
NEDOKONALÁ KONKURENCE
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
TRŽNÍ SYSTÉM, NABÍDKA, POPTÁVKA,ROVNOVÁHA TRHU
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Poptávka na nedokonale konkurenčním trhu práce
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev:TrhAutor: Jaroslav Kvapil kód DUMu: VY_32_INOVACE_Ek.8.4.
HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Tržní mechanismus a jeho fungování, makroekonomické výstupy
Mikroekonomie I Nedokonalost konkurence
KONKURENCE, HOSPODÁŘSKÁ SOUTĚŽ
Tržní hospodářství I. Petr Machala.
Formování trhu Základní elementy trhu.
Mechanismus hospodářské koordinace
TRH. Definice: -je místo střetu nabídky a poptávky. Směňují se zde výrobky a služby. Prostředkem směny jsou peníze.
Mikroekonomie I Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_16.
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Analýza konkurence.
Cena a cenová politika. množství peněz, které musíme na trhu zaplatit za výrobek nebo službu a je to jediný nástroj z 4P, který přináší příjmymnožství.
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
MARKETING.
Mikroekonomie I Chování firmy v podmínkách monopolu Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
 Práce patří mezi výrobní faktory. Na trhu v roli poptávajícího vystupují firmy a v roli nabízejícího domácnosti. Pro většinu domácností představují.
Dokonalá konkurence (DK)
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Druhy ekonomik, hospodářský proces, trh
Struktura přednášky Monopolní cenová tvorba. Monopolistická konkurence
2 JAK FUNGUJE TRH.
Ekonomie 1 Bakaláři Devátá přednáška Trh statků a jeho fungování.
Celkový a mezní produkt
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
VY_32_INOVACE_ Mikroekonomie.
Trh práce a politika zaměstnanosti
Nabídka a náklady firmy Ing. Vojtěch Jindra
Monopolistická konkurence
Tržní hospodářství II. Petr Machala.
Nedokonalá konkurence
Charakteristika a podmínky dokonalé konkurence
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
TRH (tržní mechanismus)
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
Trh a tržní systém Trh směna místo, kde se dochází ke střetu poptávky a nabídky oblast ekonomiky, ve které dochází k výměně činností mezi.
Inflace. Inflace míra změny cenové hladiny míra změny cenové hladiny K inflaci dochází, roste-li celková cenová hladina. K inflaci dochází, roste-li celková.
nabídka, poptávka, trh, utváření ceny, základní pojmy Michal Janovec
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Dokonalé a nedokonalé trhy TNH 1 – 3. seminář
MIKROEKONOMIKA Formování trhu Základní elementy trhu.
Tržní mechanismus. Tržní mechanismus Tržní rovnováha.
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
Marketingové strategie
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
Selhání trhu: Monopoly TNH1 (S-6)
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_30 - 05 Tržní mechanismus

- je systém organizování trhu Tržní mechanismus - je systém organizování trhu

Podmínky pro fungování Soukromé vlastnictví Cenový systém: Co? Jak? Pro koho? vyrábět Konkurence

Tržní mechanismus tvoří Trh produktů (zboží a služby) Trh výrobních faktorů (pracovní síla, energie, doprava, suroviny) Kupní síla obyvatel (nabídka peněz, práce) Výrobní náklady firem (nákup výrobních faktorů)

Průběh tržního mechanismu STÁT ? N P

Trh produktu Na něm: - domácnosti tvoří poptávku - firmy tvoří nabídku

Trh výrobních faktorů Na něm: - domácnosti tvoří nabídku - firmy tvoří poptávku

Konkurence je boj subjektů, které se střetávají na trzích a bojují mezi sebou ekonomickými prostředky o míru splnění vlastních cílů vzniká při střetu nabídky a poptávky

Formy konkurence napříč trhem (souběžná): boj mezi nabízejícími = navýšení ceny a poptávajícími = snížení ceny na straně poptávky (individuální): vzájemné soupeření poptávajících o nejlevnější nákup zboží na straně nabídky (individuální): konkurence mezi firmami, je v dnešní době nejsilnější formou. Snaha přebírat zákazníky a tím maximalizovat svůj zisk

Dělení konkurence (1) Podle metody konkurenčního boje: - cenovou: nástrojem boje je snižování tržní ceny s cílem získat co největší tržní podíl. - necenovou: mezi nejobvyklejší nástroje patří zlepšování parametrů a kvality produktu, poskytování doprovodných služeb a výhod, reklamní kampaně.....

Podle podmínek trhu zboží: Dělení konkurence (2) Podle podmínek trhu zboží: dokonalou: odpovídá situaci, kdy je na trhu mnoho výrobců, kteří nabízejí zcela shodný výrobek za stejnou cenu a jediným možným způsobem, jak zvýšit zisk je snižovat náklady na výrobu. Je pouze abstraktní model nedokonalou: dělí se podle členů nabízejících na trhu. 1) monopol: je jediný výrobce v odvětví, který má plnou kontrolu nad prodejní cenou. Špatné pro trh. 2) oligopol: představuje strukturu trhu charakteristickou malým počtem výrobců, kteří disponují určitou monopolní silou. Firmy společně brání dalším vstupům do odvětví