20.1 Kořeny moderní populární hudby

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronická učebnice - I
Advertisements

13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
68.1 Podstatná jména rodu mužského – vzor stroj
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - II
4.1 Přímka (modelování, rýsování)
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
USA jako kolébka jazzu a moderní populární hudby
20.1 Malá násobilka - násobení
16.1 Státní hymna ČR a hymna EU
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
70.1 Porovnávání desetinných čísel
Tematická oblast:Dějiny hudebního umění
36.1 Obsahy složitějších obrazců
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
Elektronická učebnice - I
62.1 Rovnováha v přírodě, potravní řetězec
20.1 Trojúhelníková nerovnost
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
84.1 Skloňování číslovek, druhy
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
Elektronická učebnice - I
78.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 4. Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace.
02.1 Zdravý způsob života Ve zdravém těle zdravý duch.
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
21.1 Malá násobilka - dělení
Elektronická učebnice - I
1.1 Prostorová orientace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana.
12.1 Dechové hudební nástroje
Elektronická učebnice - I
12.1 Mimořádné události, IZS
30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.
Elektronická učebnice - II
121.1 Dopravní výchova - chodec
34.1 Dusíkaté organické sloučeniny
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
2.1 Hudební vyjadřovací prostředky
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
53.1 Písemné odčítání v oboru přirozených čísel do
Moderní populární hudba
Elektronická učebnice - I
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
Elektronická učebnice - II
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
Elektronická učebnice - II
3.1 Periodizace dějin hudby
Elektronická učebnice - I
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
Elektronická učebnice - II
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Jazz a swing v české hudbě
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Jazz AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_29_02_HV8_Skála
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
JAZZ ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Transkript prezentace:

20.1 Kořeny moderní populární hudby Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 20.1 Kořeny moderní populární hudby EVROPSKÉ KOŘENY ČERNOŠSKÉ KOŘENY Autor: Mgr. Drahomíra Párová

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 20.2 Co už víš? HUDEBNÍ NÁSTROJE Z AFRIKY OTROCI V AMERICE JAZZOVÉ HUDEBNÍ NÁSTROJE AMERICKÝ KONTINENT

20.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 20.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? BLUES většinou sólová píseň smutný až depresivní obsah typický houpavý rytmus a synkopy SPIRITUÁLY černošská duchovní hudba vztahují se k Bibli původně lidové písně vznikaly jako projev touhy po svobodě zpěvák (kazatel) předzpěvuje a sbor (věřící) mu odpovídá WORK SONGS pracovní písně, udržení pracovního tempa pole, stavby železnic, bavlníkové plantáže, ulice, písně „v řetězech“ RAGTIME osobitý a specifický druh hry na klavír MINSTRELSKÁ PŘEDSTAVENÍ

20.4 Co si řekneme nového? NEWORLEANSKÝ JAZZ Docela zajímavý příběh: Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 20.4 Co si řekneme nového? NEWORLEANSKÝ JAZZ Docela zajímavý příběh: Díky výprodeji hudebních nástrojů vojenských kapel po skončení španělsko-americké války (1896) se klasické hudební nástroje staly dostupnými černošskému obyvatelstvu a nově vzniklé černošské kapely si po svém přetvářely bělošskou hudbu. Pro neworleanský jazz bylo typické: melodické trio + doprovodná rytmická skupina (klarinet, trombón, kornet) (klavír, kontrabas, bicí, banjo/kytara)

20.5 Procvičení a příklady Píseň nacvičte: a/ sborově jednohlasně Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 20.5 Procvičení a příklady Píseň nacvičte: a/ sborově jednohlasně b/ sborově jednohlasně responsoriálně c/ sborově vícehlasně Vozíčku, ke mně leť Vozíčku, ke mně leť, Ty dřív než já se dostaneš tam, nyní vézti domů mě máš. nyní vézti domů mě máš. Vozíčku, ke mně leť, Mým druhům řekni, že k nim přijdu sám nyní vézti domů mě máš. nyní vézti domů mě máš. Já za Jordán hledím, za řeku svou Vozíčku, ke mně leť Hle, poslové teď pro mě si už jdou, Vozíčku, ke mně leť, Vozíčku, ke mně leť, nyní vézti domů mě máš.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 20.6 Něco navíc pro šikovné Pojmenuj hudební nástroje na obrázku. Které nástroje z obrázku jsou spojeny s počátky MPH?

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Music 20.7 CLIL LET´S SING !

20.8 Test znalostí Kořeny moderní populární hudby jsou: a/ v Evropě Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 20.8 Test znalostí Kořeny moderní populární hudby jsou: a/ v Evropě b/ v Americe c/ v Asii d/ v Africe 3. Typický nástroj neworleánského jazzu není: a/ klarinet b/ bicí c/ trombón d/ harfa Spirituál je: a/ píseň o přírodě b/ duchovní píseň c/ agitační píseň d/ pracovní píseň 4. Píseň se smutným obsahem se nazývá: a/ blues b/ synkopa c/ ragtime d/ spirituál Správné odpovědi: b d a Test na známku

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 20.9 Použité zdroje, citace http://www.milost.sk/logos/clanok/spiritual-gospel (slide č.1) http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/amerika/prvni-stat-severu-se-omluvil-za-otroctvi_38062.html (slide č.2) http://eshop.oriental.cz/Hudebni-nastroje-etnicke/ (slide č.2) http://www.artknowledgenews.com/New_Orleans_Jazz.html (slide č.2) http://www.vira.cz/Texty/Clanky/Cernosske-spiritualy-hudba-bez-predsudku.html (slide č.3) http://www.youtube.com/watch?v=HWp3RwvcIPo (slide č.3) http://www.youtube.com/watch?v=Oms6o8m4axg&feature=related (slide č.3) http://www.eng.fju.edu.tw/iacd_99S/blues/week1/worksong.htm ( slide č.3) http://www.youtube.com/watch?v=zYrVwGxlcFA (slide č.3) http://www.youtube.com/watch?v=pMAtL7n_-rc (slide č.3) http://magazinuni.cz/hudba/pribehy-pisni/oh-susanna/ ( slide č.3) http://www.youtube.com/watch?v=J-HJI464CVs ( slide č. 4) http://www.pbs.org/jazz/biography/artist_id_oliver_joe_king.htm (slide č.4) http://plzensky.denik.cz/kultura_region/slyste-krasne-gospely-na-svetove-urovni20111206.html (slide č.5) http://www.hudebnivychova.cz/zimnisouteze2.htm (slide č.6) Prchal Jan: Populární hudba ve škole, Musikservis, 1998, ISBN 80-86233-00-6 obrázky z databáze klipart

20.10 Anotace Autor Mgr. Drahomíra Párová Období 07 – 12/2012 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 20.10 Anotace Autor Mgr. Drahomíra Párová Období 07 – 12/2012 Ročník 8.,9. ročník Klíčová slova Spirituál, work songs, blues, ragtime, neworleanský jazz, synkopa, minstrelská představení Anotace Prezentace popisující kořeny moderní populární hudby.