Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk 6-8 Název Sloveso.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Advertisements

Present Simple and Continuous
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Kód VM: VY_32_INOVACE_3ZIM03 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Jana Zimková Datum:
Present perfect tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ08 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Přítomný čas průběhový
Budoucí čas „to be going to“
CAN Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Svatava Mazurová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_30.
Pracovní list Autor: Jiří Vondráček Cílová skupina: žáci 6.roč.
12.1 Present continuous (Přítomný čas průběhový)
Sloveso „to have got“ 5.ročník (k učebnici Projekt 1)
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
2.1 School Practise „have got“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
sloveso MÍT VY_22_INOVACE_55
Unit One TO BE To Have. To Be / být  I am  You are  He, she,it is  We are  You are  They are  Já jsem  Ty jsi  On, ona,ono je  My jsme  Vy.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Shopping VY_22_INOVACE_36 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Sloveso "to BE".
Pro své milé žáky vytvořila Kateřina Brandejsová
Název školy: ZŠ Podbořany, Husova 276, okr. Louny
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_61 NázevSloveso být – to be Téma hodinyKladné a záporné tvary slovesa to.
Škola1. ZŠ T.G.Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová Číslo VY_32_INOVACE_62 Název Sloveso být – to be Téma hodiny Záporné tvary slovesa „být“ Předmět.
? PRESENT SIMPLE OR PRESENT CONTINUOUS. PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ We read a lot. We read every day. We usually read books of fiction. Our friend,
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_23.
Elektronická učebnice - II
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:6.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Present Continuous question
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Present simple Autor: Mgr.
Modal Verbs = způsobová slovesa.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: UNIT 1.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník: IX. Datum vytvoření: Šablona:III/2č. materiálu:
Past tense TO BE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Svatava Mazurová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Past Simple Practice II VY_22_INOVACE_17 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Great fire of London VY_22_INOVACE_14 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – Wh- questions.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině To be going to VY_22_INOVACE_30 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_271_AJ6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Předmět:Anglický.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VY_32_INOVACE_16_TO BE PREZENTACE
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Eating at the Restaurant VY_22_INOVACE_12 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Future with „Going to“ Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ11 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – Yes/No questions.
Sloveso "to HAVE".
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Everyday English VY_22_INOVACE_30 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Present Continuous Practice VY_22_INOVACE_14 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
PRESENT SIMPLE questions
Označení DUM 14 _ 16 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovní zásoba Look VY_22_INOVACE_17 Sada 3 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Tvorba otázky VY_22_INOVACE_32 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová Číslo Název Téma hodiny PředmětAnglický jazyk Ročník/y/ Anotace Očekávaný výstup Druh učebního.
Označení DUM 14 _ 06 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
16.1 Leisure time Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk Autor: Zuzana Tonderová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ To be - otázka Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová Long form I am you are he is she is it is we are you are they.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
VY_32_Inovace_ To be – zápor Project 1
Translation 01/02 Tohle je Nicki. This is Nicki.
Transkript prezentace:

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk 6-8 Název Sloveso být, question words Klíčová slova sloveso být, zápor, otázka, odpovědi, question words Pomůcky Počítač, projektor Druh interaktivity Výklad, procvičení učiva Stupeň a typ vzdělání Základní vzdělávání – 2. stupeň Potřebný čas 45 minut Velikost 326 kB Zdroje Viz Použité zdroje

SLOVESO BÝT, QUESTION WORDS Základní škola s rozšířenou výukou výtvarné výchovy, Teplice, Koperníkova 2592, Bc. Miroslava Kutílková

S LOVESO „ TO BE “ ( BÝT ) MÁ V PŘÍTOMNÉM ČASE ZVLÁŠTNÍ TVARY PRO JEDNOTLIVÉ OSOBY : LONG FORMS dlouhý tvar užíváme vždy po this a v otázkách I am ( já jsem ) You are ( ty jsi ) He is ( on je ) She is ( ona je ) It is ( ono je ) We are ( my jsme ) Obr. č. 1 You are ( vy jst e) They are ( oni jsou )

TO BE – SHORT FORMS zkrácené tvary slovesa to be užíváme často v ústním projevu I ´m ( já jsem ) You ´re ( ty jsi ) He´ s ( on je ) She ´s ( ona je ) It ´s ( ono je ) We ´re ( my jsme ) You ´re ( vy jst e) They ´re ( oni jsou )

C VIČENÍ 1: F ILL IN THE FORMS OF THE VERB TO BE ( AM / ARE / IS ). 1. Clara..... at home. 2. Where..... you from? 3. Alice..... twenty years old. 4. What..... his name? 5. She..... a doctor. 6. How old..... they? 7. Where..... we now? 8. I..... seventeen. 9. My parents..... at work. 10. It..... right.

1. Clara IS at home. 2. Where ARE you from? 3. Alice IS twenty years old. 4. What IS his name? 5. She IS a doctor. 6. How old ARE they? 7. Where ARE we now? 8. I AM seventeen. 9. My parents ARE at work. 10. It IS right. Cvičení 1: Right answers

ZÁPOR U SLOVESA TO BE zápor u plných tvarů vytvoříme přidáním not za sloveso zkrácené tvary mají formu ´m not, isn´t nebo aren´t Tvar slovesa to be not I am not, You are not, He is not, We are not, They are not

ZÁPOR U SLOVESA TO BE LONG FORMS SHORT FORMS I am not ( já nejsem )I´m not You are not ( ty nejsi )aren´t He is not ( on není )isn´t She is not ( ona není )isn´t It is not ( ono není )isn´t We are not ( my nejsme )aren´t You are not ( vy nejst e)aren´t They are not ( oni nejsou )aren´t

C VIČENÍ 2: G IVE THE NEGATIVE REACTION. 1. I am at home. But he..... at home. 2. They are in London. But you..... in London. 3. We are right. But they..... right. 4. He is fine. But she..... fine. 5. You are twenty. But I..... twenty.

1.I am at home. But he ISN´T at home. 2. They are in London. But you AREN´T in London. 3. We are right. But they AREN´T right. 4. He is fine. But she ISN´T fine. 5. You are twenty. But I AM NOT twenty. Cvičení 2: Right answers.

O TÁZKY SE SLOVESEM TO BE v otázce stojí tvar slovesa to be před podmětem He is from America. Is he from America? They are on holiday. Are they on holiday?

C VIČENÍ 3: F ORM QUESTIONS, USE THE SUBJECT IN BRACKETS. 1. I am French.(you) He is at school. (she) They are in.(they) We are wrong.(we) You are right.(I)

1. I am French.(you) Are you French? 2. He is at school. (she) Is she at school? 3. They are in.(they) Are they in? 4. We are wrong.(we) Are we wrong? 5. You are right.(I) Am I right? Cvičení 3: Right answers.

Q UESTION WORDS je důležité znát slova, která často v angličtině uvozují otázky: WHAT – co, jaký WHO – kdo WHEN – kdy WHERE – kde, kam WHY – proč WHOSE – čí HOW – jak Obr. č. 2

C VIČENÍ 4: F ORM QUESTIONS WITH THE GIVEN QUESTION WORDS. 1. He is at home. Where ? 2. Her name is Jane. What ? 3. They are in the garden. Where ? 4. She is fine. How ? 5. The children are OK. How ? 6. He is twenty. How old ?

1.He is at home. Where is he? 2. Her name is Jane. What is her name? 3. They are in the garden. Where are they? 4. She is fine. How is she? 5. The children are OK. How are the children? 6. He is twenty. How old is he? Cvičení 4: Right answers.

ODPOVĚDI NA OTÁZKY v krátkých kladných odpovědích užíváme vždy plné tvary Are you fifteen? Yes, I am. v záporných krátkých odpovědích můžeme použít zkrácené tvary Are you sixteen? No, I´m not. Are they your friends? No, they aren´t.

M ETODICKÉ POZNÁMKY Materiál vychází ze vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace, předmětu Anglický jazyk. Žáci se seznámí se základními gramatickými pravidly pro užívání slovesa být ( to be ) v přítomném čase prostém. Žák přiřadí jednotlivé tvary slovesa být ke správné osobě, dokáže utvořit otázku, odpověď, zápor. Zvládne utvořit otázky pomocí question words. Prezentaci je možné použít v rámci expozice i fixace, délka aktivity 45 minut. Cvičení 1-4 lze využít pro samostatnou práci žáků či zadat jako domácí cvičení.

P OUŽITÉ ZDROJE : Literatura HANZLÍKOVÁ, Marie; KŘEHLÍKOVÁ, Eva; ŠATAVOVÁ, Vladimíra. Test your English. 2. upravené vyd. Plzeň : Fraus, s. HUTCHINSON, Tom. Project 1 : Pracovní sešit. Oxford : Oxford University Press, s. Elektronické zdroje Obr. č.1: md=imvns&tbnid=3h73Z1HRq8TSbM:&imgrefurl= easier/&docid=dfOEh-R30WfFZM&imgurl= remember.jpg&w=351&h=336&ei=cY_STpSSA5CssAbZlMzcCg&zoom=1&iact=hc&vpx=357&vpy=171&dur=161&hovh =220&hovw=229&tx=173&ty=161&sig= &page=2&tbnh=155&tbnw=162&start=39&ndsp=22& ved=1t:429,r:1,s:39 Obr. č. 2: md=imvns&tbnid=nvfxxcUTTdHm8M:&imgrefurl= d=XZZkEmrqusjopM&imgurl= SSA5CssAbZlMzcCg&zoom=1&iact=hc&vpx=186&vpy=179&dur=154&hovh=225&hovw=225&tx=140&ty=143&sig= &page=2&tbnh=155&tbnw=160&start=39&ndsp=22&ved=1t:429,r:0,s:39