Projekt: Moderní environmentální vzdělávání v přírodě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zajímavé druhy dřevin v naší zahradě ( s jedlými plody )
Advertisements

Houby bez plodnic Mgr. Helena Roubalová
VY_32_INOVACE_ 11_ Rozmanitost přírody Ovoce (SADA ČÍSLO 2)
OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník. OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Choroby a škůdci ovoce (jádroviny)
Včelařsky významné rostliny ze skupiny zahradnických plodin
Hmyz s proměnou nedokonalou
Keře a jejich plody.
MSŠZe a VOŠ Opava Projekt: Moderní environmentální vzdělávání v přírodě Kvíz: modul č. 5 „Ovocný sad“ Význam ovoce a zeleniny Z písmensprávných odpovědí.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Sacharidy.
Rostliny v okolí lidských obydlí
třída: Vřeckovýtrusé houby - vřeckaté
Prvouka – 2. ročník „Podzim v sadu“
Okolí lidských sídel Sady a ovocné zahrady
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Ovoce Mgr. Iveta Honzejková.
Projekt: Moderní environmentální vzdělávání v přírodě
Ovoce.
UŽITKOVÉ ROSTLINY.
Organismy v sadech a ovocných zahradách.
Bezobratlí v sadech a zahradách
Sady a zahrady Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Hádejte děti: jaká dobrůtka kde uzraje?
Zdroj obrazového materiálu
OVOCNÉ STROMY A OVOCE PODPORA PRO VÝUKU
Vypracoval: Antonín Jiříček - text Martin Kelar - obrázky, text
Zelené úterý Jazykový rozbor. Určete v souvětí slovní druhy. (kartičky) Za zelenou barvu rostlin odpovídá chlorofyl, který pohlcováním slunečního světla.
Ovoce Andy Poláková.
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Okrasné a užitkové rostliny Název sady: Člověk a jeho svět.
Acai Černá třešeň Červená řepa Zelené jablko Hruška Rakytník Malina Brusinky Granátové jablko Borůvky Maqui.
Drobné ovoce na zahradě Autor: Mgr. Dagmar Jánová Datum: Základní škola a Praktická škola Velké Meziříčí, Poštovní 1663/3, Velké Meziříčí.
Ekosystém okolí lidských obydlí Rostliny Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres.
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_32_INOVACE_07_PRV_Ovoce Téma Číslo projektu Anotace PRV 3 – Živá příroda CZ.1.07/1.4.00/
BOBULOVÉ OVOCE Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: Klíčová slova: bobulové, ovoce,rybíz,angrešt, maliny, ostružiny,
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
VY_32_INOVACE_Luk_II_08 Živiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_17_Ekosystém zahrady a sady Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 17 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Tematický okruh: BIOLOGIE ROSTLIN Název učiva: OVOCNÉ STROMY A KEŘE
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_65_PRV1
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_30_ OVOCE TÉMA: OVOCE
autor: Helena Petrůvová název: VY_52_INOVACE_28_PRVOUKA_OVOCNÉ STROMY
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Jádroviny.
OVOCNÉ STROMY A OVOCE PODPORA PRO VÝUKU
VY_32_INOVACE_52_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
VY_32_INOVACE_49_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Drobné ovoce.
Název projektu: Moderní škola
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Ovoce, ovocné stromy, keře VY_32_INOVACE_16
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Autor: PaedDr. Jana Čechová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
JÁDROVÉ OVOCE Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: jádrové, ovoce, hrušky, jablka, mišpule, kdoule, jeřabiny.
Marie Duchečková.
Les v průběhu roku Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
VY_52_INOVACE_05_ Ovocné stromy a keře
třída: Vřeckovýtrusé houby - vřeckaté
Transkript prezentace:

Projekt: Moderní environmentální vzdělávání v přírodě Soutěž: modul č. 5 „Ovocný sad“ Choroby a škůdci ovocných rostlin – poznali jste je?

Nejvážnější choroba broskvoní, která se projevuje červenáním, kroucením a později opadem listů se nazývá: a) svinutka b) kadeřavost c) mozaika

Choroba jabloní, projevující se hnědočernými praskajícími skvrnami plodů se nazývá: a) pihovitost b) strupovitost c) padlí

Množství šedohnědých výtrusů na plodech, hnědnutí a sesychání plodů jsou typickým příznakem houbové choroby: a) spály b) rzi c) moniliové hniloby

Na plodech angreštu se tvoří šedohnědé plstěné povlaky, které se rychle šíří. Tato velmi závažná choroba se nazývá: a) americké padlí b) septorióza c) plíseň

Nejvíce se vyskytující savý hmyz na listech ovocných rostlin, který nejenom saje, ale také přenáší závažné choroby rostlin je: a) obaleč b) pilatka c) mšice

Projekt: Moderní environmentální vzdělávání v přírodě Soutěž: modul č. 5 „Ovocný sad“ Význam ovoce a zeleniny – Odvodíte?

Které tvrzení je správné Které tvrzení je správné? Nejvíce vitamínů obsahuje: a) červený rybíz b) bílý rybíz c) černý rybíz

Které tvrzení je správné Které tvrzení je správné? Nejvíce vitamínu C a minerálních látek u jablka je obsaženo v (ve): a) slupce b) dužnině c) jádřinci

Které tvrzení je správné Které tvrzení je správné? Vysoký obsah vitamínu C působí zejména na: a) posílení imunitního systému b) zvýšení krevního tlaku c) snížení obsahu cholesterolu

Které tvrzení je správné Které tvrzení je správné? Slivoně jsou velmi bohaté na látky, které podporují funkci střev. Jedná se o: a) minerální látky b) vitamíny c) vlákniny

Které tvrzení je správné. Meruňky obsahují hodně beta-karotenu Které tvrzení je správné? Meruňky obsahují hodně beta-karotenu. Z něj se vytváří v těle: a) vitamín A b) vitamín B c) vitamín C

Projekt: Moderní environmentální vzdělávání v přírodě Soutěž: modul č. 5 „Ovocný sad“ Méně tradiční druhy ovoce – znáte je?

Tyto plody jsou řazeny do jádrovin Tyto plody jsou řazeny do jádrovin. Běžně se pěstují v celé ČR i okolí Opavy, jsou i v našem sadu. Jedná se o: a) mišpuli b) hloh c) jeřáb

Mezidruhový kříženec černého rybízu a angreštu, běžně se vyskytující na našich zahradách je: a) kumoi b) josta c) share

Krásné voňavé olysené plody jsou příbuzné hruškám Krásné voňavé olysené plody jsou příbuzné hruškám. Pěstují se jako strom i keř. Strom se nazývá: a) kdouloň b) oskeruše c) dřín

Tyto trnité keře s plody jedlými a bohatými na vitamín c najdete na zahradách i volně rostoucí. Jedná se o: a) rakytník b) rokytník c) rykytník

Volně rostoucí stromy, velmi rozšířené, sbírají a suší se květy, využití najdou i tyto plody. Jedná se o: a) bez b) borůvku c) brusinku

Děkujeme za pozornost