Elektronická učebnice - II

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Advertisements

Opakování ryby.
RYBY.
Ryby.
Základní škola Kladruby
RYBY.
Obecná charakteristika Stavba těla
Název: Biologie živočichů, Stavba těla ryb
Autor:Mgr.Alena Shánělová
Třída RYBY. Osnova: Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba.
29.1 Cukry a jiné příbuzné látky
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Ryby autor: David Hainall.
1.1 Vznik a vývoj života Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Autor: Mgr. Petra.
Anatomie Kapra obecného
RYBY SLADKOVODNÍ A MOŘSKÉ
Víte, jak vypadá rostlina uvnitř?
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
5.1 Řasy a lišejníky lišejníky řasy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
18.1 Obratlovci Kdo jsou obratlovci?
Ryby a systém ryb e-learning Mgr. Jana Kalová
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
RYBY Přírodopis 7. ročník.
SLADKOVODNÍ RYBY
Co jsou nahosemenné rostliny?
bichir chrupavčití – bichiři kostěná kostra bez rostra
OBRATLOVCI Ryby a obojživelníci.
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
Elektronická učebnice - II
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Ryby Šablona:III/2.
PŘÍRODOPIS 6. ROČNÍK RYBY
Elektronická učebnice - II
39.1 Vznik a vývoj druhů na Zemi
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pištová. Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s různými druhy sladkovodních.
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
Třída Ryby Nejpočetnější skupina obratlovců, výskyt od prvohor
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
OBRATLOVCI RYBY.
Základní škola Kladruby
Elektronická učebnice - II
Elektronická učebnice - I
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Elektronická učebnice - II
vytvořila: Lucie Míková
Třída: Ryby znaky: ● tělo protáhlé, ze stran zploštělé ● kůže kryta šupinami a slizem ● končetiny = ploutve: – párové – břišní, prsní – nepárové – hřbetní,
Ryby Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
RYBY Přírodopis 7. třída.
Zástupci ryb Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
VY_52_INOVACE_65_Ryby - učební text + kontrolní otázky Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor.
Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se stavbou a základním systémem ryb. Materiál je plně funkční pouze s použitím.
RYBY-NEJPOČETNĚJŠÍ SKUPINA OBRATLOVCŮ
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Třída: RYBY.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): říjen 2011 Ročník: 4
RYBY (písemka - zástupci)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
RYBY sladkovodní a mořské.
Ryby. AUTOR: Eliška Jurčicová
VY_32_INOVACE_04-35 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Elektronická učebnice - II
RYBY Původně sladkovodní, některé druhy se dokázaly přizpůsobit životu ve slané vodě. Je to nejpočetnější třída obratlovců( druhů, u nás žije asi.
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 20.1 Ryby Ryby Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku, nebo neštovice? Autor: Mgr. Petra Křivánková

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 20.2 Co už víš? Tělo ryb dokonale přizpůsobeno životu a pohybu ve vodě. Tvoří nejpočetnější skupinu obratlovců. Tělo ryb rozlišeno na hlavu, trup a ploutve. Žijí ve sladkých i slaných vodách.

20.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 20.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Stavba těla hlava trup ocas hřbetní ploutev postranní čára oko čichová jamka ocasní ploutev ústa hmatové vousky řitní ploutev skřele prsní ploutve břišní ploutve

20.4 Co si řekneme nového? Ryby Šupiny Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 20.4 Co si řekneme nového? Ryby Šupiny - na povrchu těla, lze podle nich určit stáří ryby Skřele - chrání žábry Postranní čára - vnímání otřesů Trávicí žlázy játra – žluč slinivka - trávicí enzymy Kostěné paprsky - zpevňují ploutve Rozmnožování Samci – mlíčňáci – mlíčí - spermie Samice – jikernačky – jikry - vajíčka Oplození → vnitřní – nepravá živorodost → vnější - mimotělní Slizové žlázy - v kůži, chrání ji Plynový měchýř - umožňuje vznášení a potápění

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 20.5 Procvičení a příklady Doplň schéma dělení ryb podle přijmu potravy a uveď příklad: Doplň do obrázku schéma dýchání ryb. Masožravci štika obecná Býložravci Amur bílý okysličená voda voda bez kyslíku Všežravci kapr obecný Ryby stojatých vod - jezera, rybníky, přehrady Ryby tekoucích vod - podle nároků na teplotu a kvalitu vody rozlišujeme: - pstruhové pásmo - lipanové pásmo - parmové pásmo Význam ryb: složka lidské potravy rybníkářství (Třeboňsko) rybolov zajišťují biologickou rovnováhu vodního ekosystému (nadměrný rybolov ji narušuje) žábry Dělení ryb podle výskytu:

20.6 Něco navíc pro šikovné Lezouni Bahníci Lalokoploutvé Zástupci: Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 20.6 Něco navíc pro šikovné Lezouni - krátkodobě se mohou pohybovat po souši Bahníci dýchají kyslík z vody i ze vzduchu, dvojdyšné Lalokoploutvé - latimérie podivná Zástupci: Sladkovodní pstruh Mořské tuňák cejn štika sardinky okoun sleď treska makrela parma sumec

20.7 CLIL Morphology of a perch Bony fish spiny ray soft ray operculum Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Biology 20.7 CLIL Morphology of a perch Bony fish spiny ray soft ray operculum caudal fin lateral line pelvic fin anal fin pectoral fin

20.8 Test znalostí Jakou funkci mají skřele? chrání žábra Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 20.8 Test znalostí Jakou funkci mají skřele? chrání žábra umožňují trávení chrání kůži slouží k vnímání otřesů Co je plynový měchýř? v kůži, chrání ji umožňuje vznášení a potápění umožňuje trávení umožňuje určit stáří ryb Které látky napomáhají řízení organismu? žluč hormony játra mozek Které ryby jsou sladkovodní? makrela, treska, kapr kapr, parma, pstruh kapr, bahník, latimérie kapr, tuňák, sardinka Správné odpovědi: a b Test na známku

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 20.9 Použité zdroje, citace 1. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a8/Common_carp.jpg 2. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fa/Latimeria_Chalumnae_-_Coelacanth_-_NHMW.jpg/800px-Latimeria_Chalumnae_-_Coelacanth_-_NHMW.jpg 3.http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/07/Underwater_Arctic_Grayling.jpg/258px-Underwater_Arctic_Grayling.jpg 4.http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/20/Giant_Gourami_in_Bronx_Zoo.jpg/800px-Giant_Gourami_in_Bronx_Zoo.jpg 5. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/61/Australian-Lungfish.jpg/258px-Australian-Lungfish.jpg 6. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1a/Hecht.jpg/258px-Hecht.jpg 7. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/75/Barbus_barbus.jpg/258px-Barbus_barbus.jpg 8. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a5/Braxen%2C_Iduns_kokbok.jpg/258px-Braxen%2C_Iduns_kokbok.jpg 9. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/57/Peflu_u0.gif/258px-Peflu_u0.gif 10. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/65/Herringadultkils.jpg/258px-Herringadultkils.jpg 11. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bf/Sardinops_melanostictus.jpg/250px-Sardinops_melanostictus.jpg 12. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cf/Gadus_morhua-Cod-2-Atlanterhavsparken-Norway.JPG/258px-Gadus_morhua-Cod-2-Atlanterhavsparken-Norway.JPG

20.10 Anotace Autor Mgr. Petra Křivánková Období 07 – 12/2011 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 20.10 Anotace Autor Mgr. Petra Křivánková Období 07 – 12/2011 Ročník 7. ročník Klíčová slova Ryba, postranní čára, skřele, plynový měchýř Anotace Prezentace popisující stavbu těla ryb, nejvýznamnější zástupci.