Třída RYBY Obratlovci žijící ve sladké i slané vodě Obratlovci žijící ve sladké i slané vodě. Mají kostěnou kostru a dýchají pomocí žaber. Tělo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ROZDĚLENÍ RYB Přírodopis 7 třída.
Advertisements

Opakování ryby.
RYBY.
Ryby.
Základní škola Kladruby
RYBY.
Obecná charakteristika Stavba těla
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Digitalizace výuky Příjemce
Třída RYBY. Osnova: Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba.
Prvouka 3.ročník Gabriela Mikulková 2012
OPAKOVÁNÍ TŘÍDA RYB A OBOJŽIVELNÍCI Přehled některých ryb a obojživelníků Skokan hnědý na snůšce (provázky jsou snůšky ropuchy ob. Snůška ropuchy.
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Ryby.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Ryby autor: David Hainall.
ZOOLOGIE PARYBY.
Anatomie Kapra obecného
Poznávačka: kruhoústí
PARYBY.
Opakování ryb.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
RYBY Přírodopis 7. ročník.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
bichir chrupavčití – bichiři kostěná kostra bez rostra
OBRATLOVCI Ryby a obojživelníci.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_11.
POZNÁVÁNÍ RYB RNDr. Václav Procházka.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: září 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s vnější stavbou těla ryb a mírně.
PŘÍRODOPIS 6. ROČNÍK RYBY
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.13 Anotace: Vzdělávací oblast: Ryby
Třída Ryby Nejpočetnější skupina obratlovců, výskyt od prvohor
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
OBRATLOVCI RYBY.
Živočichové rybníka Ryby
Nejznámější sladkovodní ryby
TAJENKY.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Ryby 7. ročník.
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
 Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem  Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka  projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ.
vytvořila: Lucie Míková
7. třída.  Ke každému očíslovanému obrázku napiš rodové a druhové jméno ryby Např. 1. hořavka duhová  Společně provedeme kontrolu (opravu)  Klíčová.
Třída: Ryby znaky: ● tělo protáhlé, ze stran zploštělé ● kůže kryta šupinami a slizem ● končetiny = ploutve: – párové – břišní, prsní – nepárové – hřbetní,
Ryby Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_52_INOVACE_23_ryby TémaŽivočichové.
RYBY Přírodopis 7. třída.
Zástupci ryb Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
VY_52_INOVACE_65_Ryby - učební text + kontrolní otázky Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor.
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
RYBY VY_32_INOVACE_06-55 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Třída: RYBY.
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
RYBY (písemka - zástupci)
Třída : Paryby U/6 žraloků Zástupci: žraloci - rejnoci
Zástupci sladkovodních ryb
Obr.č.1.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Poznávačka ryb.
RYBY sladkovodní a mořské.
Ryby. AUTOR: Eliška Jurčicová
Třída: Ryby.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_118_Ryby
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Výukový materiál VY_52_INOVACE_21_ Poznavacka_ryby
Elektronická učebnice - II
RYBY Původně sladkovodní, některé druhy se dokázaly přizpůsobit životu ve slané vodě. Je to nejpočetnější třída obratlovců( druhů, u nás žije asi.
Transkript prezentace:

Třída RYBY

Obratlovci žijící ve sladké i slané vodě Obratlovci žijící ve sladké i slané vodě. Mají kostěnou kostru a dýchají pomocí žaber. Tělo je většinou kryté šupinami. Vyvinul se u nich proudový orgán „postranní čára“, pomocí které vnímají proudění vody a polohu těla při pohybu. Na rozdíl od paryb mají plynový měchýř, který je mimo jiné nadnáší, takže nemusí neustále plavat jako zmiňované paryby. Ze smyslových orgánů mají vyvinutý zrak, čich, chuť….. Ryby mají důležitý hospodářský význam (kapr) a také sportovní význam (sportovní rybaření – pstruh, štika…..)

Přehled našich nejznámějších druhů ryb: *KAPR OBECNÝ *ŠTIKA OBECNÁ *ÚHOŘ ŘÍČNÍ *PSTRUH OBECNÝ *KARAS OBECNÝ

Jak se jmenovali dva naši největší rybníkáři: *JAKUB KRČÍN *ŠTĚPÁNEK NETOLICKÝ

Který živočich vydává tyto hlasové projevy: *KAPR OBECNÝ

2. Dravá stanovištní ryba u níž se vykytuje kanibalismus: 1. Naše největší ryba: Sumec velký 2. Dravá stanovištní ryba u níž se vykytuje kanibalismus: Štika obecná 3. Ryba rodící se a umírající v Sargassovém moři: Úhoř říční 4. Ryba podobná kaprovi: Karas obecný 5. Naše nejplošší ryba: Cejn velký 6. Slizká ryba s drobnými šupinami: Lín obecný

Použité zdroje: Foto Petr Meca