Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Advertisements

Algebraické výrazy: lomené výrazy
Mocniny zlomků (základu – mocněnce ve tvaru zlomku)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zlomky Násobení zlomků..
Lomené algebraické výrazy
Zlomky Sčítání zlomků..
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lomené algebraické výrazy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Lomené algebraické výrazy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Lomené algebraické výrazy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zlomky a desetinná čísla.
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Úpravy algebraických výrazů
Sčítání a odčítání lomených výrazů
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_32_INOVACE_07/1/18_Číslo a proměnná
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Mnohočleny Násobení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kvadratická rovnice Kvadratickou rovnicí s jednou neznámou x je každá rovnice tvaru: ax2 + bx + c = 0 kvadratický člen absolutní člen lineární člen Dostupné.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Orofacionální cvičení I Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hodnota proměnné Příprava na lomené výrazy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad mnohočlenů na součin
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Dělení lomených výrazů
Příprava na lomené výrazy
Rozklad mnohočlenů na součin
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
Lomené algebraické výrazy
Pravidla pro počítání s mocninami
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
Lomené algebraické výrazy
Hodnota proměnné Příprava na lomené výrazy
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lomené algebraické výrazy
Hodnota proměnné Příprava na lomené výrazy
Příprava na lomené výrazy
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
Rozklad mnohočlenů na součin
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Zlomky Krácení zlomků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Transkript prezentace:

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Lomené algebraické výrazy Odčítání lomených výrazů

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Odčítání lomených výrazů. Odčítání lomených výrazů provádíme podobně jako sčítání lomených výrazů. Lomené výrazy se stejnými jmenovateli odčítáme tak, že odečteme jejich čitatele a jmenovatele opíšeme. Lomené výrazy s různými jmenovateli odčítáme tak, že jmenovatele převedeme na společného jmenovatele a takto upravené lomené výrazy odečteme.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Odčítání lomených výrazů. Lomené výrazy s různými jmenovateli odčítáme tak, že jmenovatele převedeme na společného jmenovatele a takto upravené lomené výrazy odečteme.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Nejprve určíme pomocí rozkladu společného jmenovatele Odčítání lomených výrazů. Jak již bylo řečeno, při odčítání lomených výrazů potřebujeme především převést výrazy na společného jmenovatele. Společného jmenovatele výrazů musíme nejdříve zjistit. K tomu opět pomůže rozložení jmenovatelů na součin v základním tvaru. Příklad: Odečtěte Společný jmenovatel obsahuje všechny činitele z obou rozkladů, ale činitel, který se vyskytuje v obou jmenovatelích, vezmeme do společného jmenovatele pouze jednou.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Odčítání lomených výrazů. Nalezený společný jmenovatel je tedy x.(x+6).(x-6). Ve jmenovateli „přibyl“ člen (x-6), proto (aby došlo k rozšíření lomeného výrazu) musí tentýž člen „přibýt“ i v čitateli. Ve jmenovateli „přibyl“ člen x, proto (aby došlo k rozšíření lomeného výrazu) musí tentýž člen „přibýt“ i v čitateli. Příklad: Odečtěte Nyní oba lomené výrazy rozšíříme na společného jmenovatele

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Odčítání lomených výrazů. Příklad: Odečtěte Nyní již oba lomené výrazy odečteme Ve výsledku lze ještě krátit x

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Nejprve určíme pomocí rozkladu společného jmenovatele Odčítání lomených výrazů. Příklad: Odečtěte Společný jmenovatel obsahuje všechny činitele z obou rozkladů, ale činitel, který se vyskytuje v obou jmenovatelích, vezmeme do společného jmenovatele pouze jednou.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Odčítání lomených výrazů. Nalezený společný jmenovatel je tedy 2.(x-2).(x+2). Ve jmenovateli „přibyl“ člen (x+2), proto (aby došlo k rozšíření lomeného výrazu) musí tentýž člen „přibýt“ i v čitateli. Ve jmenovateli „přibyl“ člen 2, proto (aby došlo k rozšíření lomeného výrazu) musí tentýž člen „přibýt“ i v čitateli. Příklad: Odečtěte Nyní oba lomené výrazy rozšíříme na společného jmenovatele. Pozor, násobíme-li dvojčlen, je nutné jej uzavřít do závorky.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Odčítání lomených výrazů. Příklad: Odečtěte Nyní již oba lomené výrazy odečteme Pozor. Odečítáme-li v čitateli mnohočlen je nutné jej uzavřít do závorky. Při jejím odstraňování se mění znaménka.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Odčítání lomených výrazů – příklady k procvičení. Odečtěte lomené výrazy a určete podmínky, kdy má smysl. Klikněte, pokud nebudete vědět, jak dál.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Odčítání lomených výrazů – příklady k procvičení. Odečtěte lomené výrazy a určete podmínky, kdy má smysl. Klikněte, pokud nebudete vědět, jak dál.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Odčítání lomených výrazů – příklady k procvičení. Odečtěte lomené výrazy a určete podmínky, kdy má smysl. Klikněte, pokud nebudete vědět, jak dál.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Odčítání lomených výrazů – příklady k procvičení. Odečtěte lomené výrazy a určete podmínky, kdy má smysl. Klikněte, pokud nebudete vědět, jak dál.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Odčítání lomených výrazů – příklady k procvičení. Odečtěte lomené výrazy a určete podmínky, kdy má smysl. Klikněte, pokud nebudete vědět, jak dál.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Odčítání lomených výrazů – příklady k procvičení. Odečtěte lomené výrazy a určete podmínky, kdy má smysl. Klikněte, pokud nebudete vědět, jak dál.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Odčítání lomených výrazů – příklady k procvičení. Odečtěte lomené výrazy a určete podmínky, kdy má smysl. Klikněte, pokud nebudete vědět, jak dál.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Závěr Uvádění podmínek, pro které mají lomené výrazy smysl, jsou nezbytnou a nutnou součástí řešení, i když to v zadání příkladu nemusí být výslovně uvedeno!