II. Pohár motorových dvoukolek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
Advertisements

POSTUP PŘI ZPRACOVÁNÍ AUTOVRAKU
Vznik a vývoj automobilky
Výroba CAS 20/4800/400-S2R Tatra 815 Terrno 4x4.2 pro JSDHO Přeštice
Doprava. Doprava Témata prezentace Dopravní muzeum Dresden DVB dopravní podnik Letiště Drážďany Stavba mostu Waldschlösschenbrücke Turistická atrakce.
Škoda 110 Super Sport „Ferat“. Škoda 110 Super Sport „Ferat“
Škoda auto Mladá Boleslav
KM STUDIOS presents - Bugatti Veyron - Bugatti Veyron je nejvýkonnější sériově vyráběný automobil na světě. sériově vyráběnýautomobilsériově vyráběnýautomobil.
Moderní design kol a koloběžek s e-pohonem
Spalovací motory zážehové
Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI
Vedlejší jednotky objemu
Řemenový dopravník Prezentace pro Den strojařů
PRO MILOVNÍKY STARÝCH STROJŮ
Jawa 20 a 21 Sport.
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Spalovací motory.
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
Grantový projekt multimediální výuky
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Tepelné motory. Tepelné motory Parní stroj Vaří-li se voda v hrnci s poklicí, pára poklici nadzvedá koná práci Parní stroj přeměňuje teplo.
Pístové stroje . Pístové stroje s klikovým ústrojím se vyznačují vratným pohybem některých jejich mechanických částí. Pístové stroje mohou.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Spalovací motor zážehový
Pístové spalovací motory
Karburátory JIKOV Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Radek Hladný Dostupné z Metodického portálu ISSN ,
SPALOVACÍ MOTORY.
Tepelné motory.
Historie BMW 5 řady Řada 5 je jedním ze základních kamenů soudobé nabídky automobilky BMW.Opět jde o vůz, který ve své třídě určuje laťku pro všechny ostatní.
Rozvody dvoudobých a čtyřdobých motorů
TLOUŠŤKOVAČKA.
Vypracoval : Valla Martin Dne :
Tato prezentace byla vytvořena
LUXUSNÍ AUTOMOBILY.
Otevírací doba (duben - říjen) po , út - ne , LETECKÉ MUZEUM KUNOVICE.
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Bugatti Veyron Valérie Grodová.
Aprilia Rs 125 aprilia.
Všestranně využitelný stroj
Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. Druhá úroveň Třetí úroveň Čtvrtá úroveň Pátá úroveň Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá úroveň.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Změny skupenství látek (8. ročník)
FF WHEEL EXPRESS, s. r. o. SŠ a JŠ Volyně Lidická VOLYNĚ Tel.: wheel. www
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Kloubové a speciální autobusy, přívěsy Prototyp kloubového autobusu Š 706 RTO-K z produkce Karosy Vysoké Mýto okolo roku Prototyp kloubového.
Spalovací Motory Benzínové
MOTORY Mgr. Martin Tichý MOTORY Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_05_B _09 Osobnosti automobilového průmyslu a letectví.
NÁRODNÍ TECHNICKÉ MUZEUM PRAHA Mgr. Martin Tichý Mgr. Vilibald Schlapák.
Motocykly a jejich druhy Zbožíznalství 3. ročník.
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_23-01 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Moto muzeum Kašperské Hory
REMINGTON VY_32_INOVACE_F09
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
SKORO ZAPOMENUTÁ ČESKÁ AUTA.
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_20
Spalovací motory 1 VY_32_INOVACE_21_420
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
Spalovací motory VY_32_INOVACE_29_Spalovací motory
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Tepelné motory - proudové a raketové motory
POČÁTKY AUTOMOBILISMU
Motor Caterpillar C13 vozu Tatra Phoenix G3
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Skútry pro přepravu osob
STROJE OVLÁDLY ŽIVOT 2. pol. 19. stol.
Transkript prezentace:

II. Pohár motorových dvoukolek 16.7.2011

Hrad Kámen byl svědkem po pěti letech v pořadí již druhého setkání těchto motocyklů z počátku století. Jízda tenkrát vyžadovala sportovního ducha. Modely lokomotiv a strojů na páru velmi vkusně a s citem doplnily výstavu motocyklů. Za vstupem do hradních prostor uvítal návštěvníky spokojeně předoucí stabilní parní stroj. Topilo se kvalitním palivem a stroj byl velmi tichý, takže ekologové by jásali . Ta vůně byla nám staromilcům opravdu velmi příjemná….

Za cimbuřím vyrostly už v pátek zahradní pavilony, které poskytly přístřeší před možnou přeháňkou a v sobotu hlavně před sluníčkem. Vlevo pavilon maďarské výpravy, vpravo pavilon Slováckého VCC Uherské Hradiště . Slovácký VCC Uherské Hradiště představil celkem 6 motocyklů: Rover, Sunbeam, Rudge- Multi, Triumph, Rex, Orion. Další motocykl - Premiér patřil našemu kamarádovi.

Účelem tohoto setkání nebylo, není a jak všichni doufají ani nikdy nebude soutěž, ale pouze radost ze setkání se stejně nakaženými (nebo postiženými) kolegy. Samozřejmě, že všichni jsou také zvědavi, co kdo má nového, co kdo dal dohromady nebo zprovoznil a kdo co prodává. Samozřejmostí je pozdravit staré přátele a hlavně si pokecat a kecat a kecat. Proto i ceny se rozdávaly pouze symbolicky dle náhodně řečených čísel .

Hrad Kámen byl mlčícím svědkem návratu tohoto u nás vyráběného a vzácného motocyklu ORION ze zámořského muzea zpět do vlasti. Karburátor tohoto motocyklu Orion je opatřen nejen vypouštěcím kohoutkem na plovákové komoře, ale ve spodní části rozstřikové komory i ventilkem (na obr. vlevo) pro odpuštění paliva, je-li znečištěno nebo je-li „přeplaveno“ .

Laurin & Klement typ B.Z. se začal vyrábět v roce 1902 a měl objem 331 cm3. Laurin & Klement typ CC objem 500 cm3 , výkon 3 HP. Výroba začala v roce 1903. Motocykl NSU 3,5HP je z roku 1911.

Firma z Kolína František Trojan & Alois Nagl vyráběla motocykly pod obchodním názvem TORPEDO. Švýcarská firma ZEDEL je známa hlavně jako výrobce motorů, které dodávala řadě firem. Vyráběla i vlastní motocykly – na fotografii motocykl z roku 1908 o obsahu 350 cm3. Za pozornost stojí řešení odpružení kyvné přední vidlice a umístění magnetky před válcem.

Firma Walter vyrobila tento motocykl roku 1908 . Známý neúnavný cestovatel a znalec motocyklů pan Hošťálek přivezl z Muzea v Českých Budějovicích NSU roku výroby 1923. Tento motocykl má obsah 498 cm3 a 6,5 ks při 3 000 ot./min.

Motocykl JAP o objemu 1000 cm3, 9 HP. LURQUIN A COUDERT - jedná se o model D, objem 250 cm3 – 1906.

Švýcarská firma MOTOSACOCHE se sídlem v Ženevě vyrobila tento motocykl s objemem 225 cm3 v roce 1910 . Firma je známa také jako výrobce motorů , které dodávala pod názvem MAG (MOTOSACOCHE/ACACIAS/GENEVE).

Národní technické muzeum z Prahy přivezlo dochované torzo vodou chlazeného tricyklu Laurin&Klement z roku1912. Byl stavěn pro tři osoby o objemu 780 cm3 a výkonu 5 HP.

Národní technické muzeum také přivezlo zrenovovaný motocykl PERUN z roku 1912, který vyráběl J. Žďárský v Podolí u Svijan. Motocykly v oné době vyráběl v objemech 327 cm3 a 454 cm3 . Motocykl VULKAN typ CD s výkonem 4,5÷5 HP byl vyroben v Turnově bratranci J.&F. Žďárskými v roce 1906.

Zbrusu novou kopii čtyřválcového motocyklu Torpedo přivezl pan Malaník z Luhačovic. Firma tento motocykl vyrobila pro posílení své prestiže. Vycházela z konstrukce leteckého motoru. Motor měl udávaný výkon 10-12 HP. Dvoustupňová převodovka je schovaná se spojkou v náboji zadního kola.

Motocykl ADLER z roku 1903 měl objem 200 cm3a výkon 2 HP. Motocyklová firma ARDIE vyráběla tento motocykl - typ 3 PS v letech 1919-1921. Motocykl měl objem 288 cm3, výkon 2,3 HP a maximální rychlost 75 km/hod.

Nastavování směsi je vždy „alchymie“ . Laurin & Klement typ B.Z. side o objemu 331 cm3. Tento byl vyroben v roce 1903. Nastavování směsi je vždy „alchymie“ . Namíchat tu správnou směs benzinu a lihu pro odpařovací karburátor a s přihlédnutím ke klimatu je úkol pro pojízdnou laboratoř.

Motocykl TORPEDO byl vyroben v roce 1906. PUCH typ R2 byl vyroben v Rakousku v roce 1912. Zajímavě je řešeno odpružení přední vidlice.

Laurin & Klement v takzvaném „dámském“ provedení.

Počátky bateriového zapalování Počátky bateriového zapalování. Zapalování bylo uloženo nejčastěji v části nádrže nebo kastlíku. U motocyklu JAP bylo ale umístěno vně - na trubce rámu . To působí poněkud nešťastně.

Důmyslné nasávání teplého vzduchu od válce přispívá k zlepšení odpařování benzinu a tím zlepšení funkce karburace. Karburace u motocyklu NSU vyplňuje skoro celý prostor mezi válci. Zde se benzin zahříval od válce, ale jen díky nízké kompresi se zadní válec tolik nepřehříval. Dvě páčky znamenalo většinou i dvě šoupátka. Jedno šoupátko regulovalo množství benzinu a druhé množství vzduchu. Zajímavý detail řídítek s poněkud větším počtem páček ( nahoře dvě páčky karburace ).

Důmyslný vývod od dekompresního ventilku přímo do výfukového potrubí Důmyslný vývod od dekompresního ventilku přímo do výfukového potrubí. Zajímavé řešení - lankem ovládaný pákový převod na zadní špalíkovou brzdu. Na motocyklu PUCH bylo řešeno napínání řemene pomocí šroubového mechanismu, který otáčel na excentru umístěnou řemenicí.

Zajímavé sání vzduchu přes dírky v bloku karburátoru Zajímavé sání vzduchu přes dírky v bloku karburátoru . Podtlak stačil na vytažení benzinu i z nízko uložené plovákové komory pod karburátorem . Karburace u NSU vyplňuje opět skoro celý prostor mezi válci. Zajímavý detail sepnutí konců řemene působí trochu nouzově.

Vystavovány byly motory a součástky nejrůznějších značek, stavu a kompletnosti.

K vidění byly i nejrůznější zajímavé řešení pérování nejen předního kola, ale i zadního kola.

Závěrem bych rád poděkoval Všem, kdo se této akce zúčastnili Závěrem bych rád poděkoval Všem, kdo se této akce zúčastnili. Největší dík patří panu Liboru Marčíkovi a těm, kdo mu pomáhali. Díky. BT