Claude Monet - Imprese.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus v českých zemích
Advertisements

Česká kultura na přelomu 19. a 20. století
Česká kultura na přelomu 19. a 20. století Obrazová dokumentace
Vztahy mezi Čechy a Němci
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Poslední universální styl
ALFONS MUCHA To není ale jenom Slovanská epopej, to jsou i fotografie, šperky, známky, bankovky, porcelán, sklo, potisk látek, vitráže, plakáty, reklamní.
ALFONS MUCHA To není ale jenom Slovanská epopej, to jsou i fotografie, šperky, známky, bankovky, porcelán, sklo, potisk látek, vitráže, plakáty, reklamní.
Česká společnost na přelomu 19. a 20. století
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Česká secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Romantismus v hudbě skladatelů z českých zemí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČESKÝ IMPRESIONISMUS 90. léta 19. století.
Datum (období) vytvoření: červen 2011
Kultura 2. poloviny 19. století, secese
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Česká secese a Alfons Mucha
Anotace Žáci se seznámí s životem a dílem Mikoláše Alše, jeho typickými kresbami, ilustracemi… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci.
Olympijské hry Athény 1896 Na prvních letních olympijských hrách se soutěžilo ve 43 soutěžních disciplínách devíti sportů. LOH se účastnilo 245 sportovců.
Česká kultura a politika na přelomu 19. a 20. století
REALISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_11 Tematická.
Secese přelom 19. a 20. století.
Mám rád historii, velmi často se k ní vracím. Také se velmi rád dívám na historická díla dřívějších umělců, která neskonale obdivuji a všechna mi mají.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 16. července 2012 Název: VY_32_INOVACE_
Periodizace národního obrození
Umělecké slohy a moderní umění 6. Romantismus a Secese
Národní divadlo 5. ročník
Antonín Slavíček 16. května 1870 – 1. února 1910.
Secese Berenika Králíková.
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Osobnosti národního obrození
SECESE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Umělecké směry 19. století
Jules Verne Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Narodil se na Moravě v městě Ivančice. Jeho pěvecké schopnosti mu umožnily pokračovat v sekundárním vzdělávání v Brně, ale jeho více lákalo.
Mikoláš Aleš
Vývoj ve světě a českých zemích v letech
REALISMUS.
Kultura 2. poloviny 19. století, Národní divadlo
Česká kultura.
ROMANTISMUS V ČECHÁCH Umění 19. století.
Umělecké směry 19. století
Téma: KULTURA A VĚDA V PRVNÍ REPUBLICE Předmět: Dějepis
Národní divadlo 8. ročník.
Májovci, ruchovci a lumírovci léta 19. století
SECESE.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – realismus, umělecký.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_14_Kultura 2. poloviny 19.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
VÝZNAMNÉ OSOBNOSTI Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Secese Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_59_romantismus Autor projektu: Mgr. Renata Holanová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Hádej, kdo jsem? NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
Realismus ve výtvarném umění
ALFONS MARIA MUCHA.
Transkript prezentace:

Claude Monet - Imprese

Auguste Rodin Auguste Rodin, celým jménem François-Auguste-René Rodin (12. listopadu 1840 v Paříži – 17. listopadu 1917 v Meudonu) byl jeden z největších sochařů 19. století, ústředním představitelem směru Beaux- arts. Vycházel ze studia antiky, gotiky, renesance a orientálního umění. Za základ své umělecké činnosti pokládal přírodu. Z ní vycházel a zůstával jí věrný až do smrti. Lidské tělo bylo pro něj nejvhodnějším prostředkem, kterým je možné vyjádřit každý duševní stav. Rodinem začína éra moderního sochařství.

Auguste Rodin - Polibek

Výtvarné umění v našich zemích v oblibě většinou historizující náměty zobrazují se slavné události z našich dějin nebo ze slovanské mytologie umění je velmi ovlivněno RKZ nejznámější umělci této epochy: Mikoláš Aleš Václav Brožík František Ženíšek Josef Václav Myslbek

Mikoláš Aleš Mikoláš Aleš (18. listopadu 1852 Mirotice – 10. července 1913 Praha) byl český malíř, kreslíř, dekoratér a ilustrátor, jedna z nejvýznamnějších osobností tzv. "Generace Národního divadla", klasik českého umění 19. století. V ranějším období tvořil v pozdně romantickém stylu, přičemž vycházel z odkazu Josefa Mánese, později směřoval spíše k secesi.

Václav Brožík (5. března 1851 Třemošná – 15. dubna 1901 Paříž) byl český akademický malíř. Pocházel z nejchudších poměrů. Učil se litografem a v porcelánce. Od roku 1868 studoval na Akademii výtvarných umění (AVU) v Praze, Drážďanech a Mnichově. V roce 1879 podnikl studijní cestu do Nizozemí, kde studoval staré vlámské a holandské malíře. Oženil se s dcerou bohatého pařížského obchodníka s obrazy. Byl povolán jako profesor na pražskou Akademii výtvarných umění a svůj čas až do smrti dělil mezi Prahu a Paříž, kde měl rodinu. Byl součástí tzv. "Generace českého Národního divadla".

František Ženíšek František Ženíšek (25. května 1849, Praha – 15. listopadu 1916, PrNarodil se v rodině Josefa Ženíška a jeho ženy Karoliny. František byl již v mládí považován za velmi nadaného umělce, první úspěchy slavil již v žákovských letech. Byl součástí tzv. „Generace českého Národního divadla“, do níž patřili i Mikoláš Aleš, Josef Václav Myslbek, Vojtěch Hynais, Václav Brožík, Josef Tulka, Julius Mařák, Adolf Liebscher aj. - generace vlasteneckých umělců glorifikujících národní myšlenky. Jeho malířský styl plně odpovídal tehdy rozšířenému oficiálnímu vkusu, tvořil v akademicky uhlazené formě ovlivněné neorenesancí. Byl vynikající kreslíř a malíř historických a alegorických výjevů včetně monumentální malby, perfektní figuralista.aha) byl český malíř.

Josef Václav Myslbek Josef Václav Myslbek (20. června 1848 Praha – 2. června 1922 tamtéž) byl nejvýznamnější český sochař přelomu 19. a 20. století, představitel monumentálního realismu a zakladatel novodobého českého sochařství.

Secese nový originální styl 90. léta 19. století nehledá inspiraci v minulosti obliba složitých rostlinných ornamentů štuky, fasády, stropy, vitráže, šperky,… plakáty – Alfons Mucha

Alfons Mucha Alfons Maria Mucha (24. července 1860 Ivančice – 14. července 1939 Praha) byl český malíř a designér období secese. Stal se známým téměř přes noc díky divadelnímu plakátu Gismonda (1894–1895), který si objednala pařížská herečka Sarah Bernhardtová. Herečka později uzavřela s Muchou smlouvu a on pro ni a Divadlo Renesance v Paříži vytvořil ještě několik dalších plakátů. Jeho životní dílo je cyklus velkoformátových pláten Slovanská epopej, na kterém pracoval osmnáct let. Krom toho se také zasloužil spolu s Jaroslavem Kvapilem a Ladislavem Syllabou o obnovení svobodného zednářství v Československu

Literatura i v literatuře převažuje realismus Honoré de Balzac Charles Dickens Maxim Gorkij objevují se počátky vědeckofantastické, dobrodružné literatury i detektivky (Verne, May, Doyle) zvýšená pozornost je věnována výchově a vzdělávání dětí objevují se první knihy psané přímo pro dětské čtenáře mnoho příběhů se čte i v dnešní době významní autoři knih pro děti: Jules Verne Selma Lagerlöfová

Jules Verne Jules Verne [žil vern] (8. února 1828 Nantes – 24. března 1905 Amiens) byl francouzský spisovatel dobrodružné literatury. Je považován za jednoho ze zakladatelů žánru vědeckofantastické literatury. Jeho knihy jsou dodnes oblíbeny hlavně mezi mládeží.

Hudba velká obliba opery objevuje se nový žánr – opereta Giacomo Puccini - Tosca Georges Bizet - Carmen Bedřich Smetana – Libuše, Má vlast Antonín Dvořák – Rusalka, Z Nového světa objevuje se nový žánr – opereta koncerty, symfonie

Zápis Architektura a výtvarné umění Secese Literatura historizující sloh, novogotika a novorenesance realismus rozmach fotografie umožňuje vznik nových malířských směrů – impresionismus – Claude Monet, Auguste Rodin Secese nový styl dekorativní složitě propletené květinové motivy Alfons Mucha – plakáty Literatura realismus – snaha zachytit holou skutečnost Honoré de Balzac, Charles Dickens, Maxim Gorkij Alois Jirásek vědecko-fantastická literatura Jules Verne detektivka sir A. C. Doyle – Sherlock Holmes

Hudba obliba opery vznik operety Giacomo Puccini Georges Bizet Bedřich Smetana Antonín Dvořák

Shrnující otázky Čím byl inspirován historizující sloh? Jaký je rozdíl mezi impresionismem a realismem? Jaký byl vliv a význam vynálezu fotografie na malířství? Proč u nás byly oblíbeny historické náměty? Jakou souvislost má průmyslová revoluce a technický pokrok s vědecko-fantastickou literaturou? Proč se spisovatelé některých národů obraceli do minulosti při hledání námětů? Jaké nové zábavné žánry literatury se objevují? Vysvětlete rozdíl mezi operou a operetou.