Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
MONITOR.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Rychlý přehled o nejběžnějších typech monitorů
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Anotace Žák dokáže popsat a zařadit výstupní zařízení HW Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže definovat typy výstupního zařízení HW Speciální.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_058 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
VY_52_INOVACE_ZB03_3164TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám  Číslo projektuCZ.1.07/ /  Číslo projektu:Rozvoj.
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Digitální fotoaparáty, kamery a skenery
Digitální fotoaparáty
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 1 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 2 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Digitální Fotoaparát Kodak EasyShare C1013.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Projektory LCD Tento projektor využívá technologii tekutých krystalů. Projektor obsahuje jeden (pro monochromatický obraz) nebo tři (pro barevný obraz)
Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Vypracovala: Luisa Strešková
DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁTY
Fotografování (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_20_ Fotografický přístroj a filmová kamera.
Fotoaparát.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika ročník III
NEPOČÍTAČE – DALŠÍ DIGITÁLNÍ PŘÍSTROJE. OBSAH 1) Počítače Počítače 2) Pojem „digitální“ Pojem „digitální“ 3) Využití dig. technologií ve spotřební elektronice.
Periferní zařízení počítače - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Transkript prezentace:

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :

Vzdělávací obor: Zájmový kroužek Třída: 7. ročník Vyučující: Mgr. Zbyněk Šostý Datum: listopad 2005 Téma vyučovací hodiny : „Základy digitální fotografie I.“ ( 2h) „Základy digitální fotografie I.“ ( 2h) Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook PC – notebook dataprojektor, digit. fotopřístroj dataprojektor, digit. fotopřístroj

Zdroje informací

Digitální fotoaparát

Rozdělení fotoaparátů Základní rozdělení fotoaparátů je na Základní rozdělení fotoaparátů je na klasické a digitální. klasické a digitální. Ty se dále dělí na kompaktní a zrcadlovky. Ty se dále dělí na kompaktní a zrcadlovky.

Kompaktní fotoaparáty jsou nejméně náročné a zvládne je úplný laik. Stačí pohled do hledáčku a samotné ovládání představuje pouze stisk spouště. Standardním vybavením kompaktního fotoaparátu bývá blesk, který kvalitně osvětlí okolí do 2 až 3 metrů. Mezi další funkce patří zoom (přiblížení obrazu), LCD display a další. Kompaktní fotoaparáty jsou nejméně náročné a zvládne je úplný laik. Stačí pohled do hledáčku a samotné ovládání představuje pouze stisk spouště. Standardním vybavením kompaktního fotoaparátu bývá blesk, který kvalitně osvětlí okolí do 2 až 3 metrů. Mezi další funkce patří zoom (přiblížení obrazu), LCD display a další. Zrcadlové fotoaparáty oproti kompaktním zobrazují v hledáčku skutečný obraz, který bude i na pořízeném snímku. Oblíbené jsou zejména pro možnost dokoupit spoustu příslušenství jako jsou blesky, různé filtry a objektivy. Zrcadlové fotoaparáty oproti kompaktním zobrazují v hledáčku skutečný obraz, který bude i na pořízeném snímku. Oblíbené jsou zejména pro možnost dokoupit spoustu příslušenství jako jsou blesky, různé filtry a objektivy. Fotografie v digitálních fotoaparátech se neukládají na film, ale na digitální paměťovou kartu, kterou lze opakovaně používat. Kapacita paměťové karty se uvádí v megabitech (MB). Fotografie v digitálních fotoaparátech se neukládají na film, ale na digitální paměťovou kartu, kterou lze opakovaně používat. Kapacita paměťové karty se uvádí v megabitech (MB). Kompakt nebo zrcadlovka ?

Kompakt nebo zrcadlovka ? Běžné levnější fotoaparáty spadají do třídy kompaktů. Jejich hledáček je nezávislý na optice, tj. při pohledu hledáčkem se nedíváme přes objektiv. Z tohoto důvodu není vyfotografovaný snímek přesně totožný s tím, co bylo v hledáčku (paralaxa). Výhodou je kromě ceny i menší rozměr a hmotnost přístroje. Zrcadlovky jsou dražší, nedochází u nich k chybě paralaxy, protože informace o fotografovaném obraze jde díky optické soustavě do hledáčku přímo přes objektiv

Princip digitálního přístroje Principem fotografování je zachycení světla, které snímaná scéna odráží. Světlo prochází optikou (soustavou čoček) a dopadá na plochu snímače. Snímač je umístěn v místech, kde u klasických fotoaparátů bývá umístěn světlocitlivý film. Elektronický záznam se poté provádí na paměťovou kartu či do vestavěné paměti DF.

Snímek, který budeme do budoucna prohlížet pouze na obrazovce počítače, postačí pořídit s fotoaparátem, jehož rozlišení je 2 Mpx. P Pro tisk fotografií (převod do papírové podoby) je pak důležitý její výsledný rozměr. Více snad napovídá následující orientační tabulka:

Formát v cm, minim. rozlišení v obr. bodech, optim. rozlišení v obr. bodech optim. rozlišení v obr. bodech 13 × × × 748(0,8 Mpx) 13 × × × 748(0,8 Mpx) 15 × × × 1024(1,3 Mpx) 15 × × × 1024(1,3 Mpx) 18 × × × 1100(1,5 Mpx) 18 × × × 1100(1,5 Mpx) 21 × × × 1200 (2 Mpx) 21 × × × 1200 (2 Mpx) 30 × × × 1400 (2,5 Mpx) 30 × × × 1400 (2,5 Mpx) 45 × × × 1704 (3,8 Mpx) 45 × × × 1704 (3,8 Mpx)

Z čeho se digitální fotografické přístroje skládají ? optická a expoziční soustava snímací obvod elektronika s pamětí (event. záměnným paměťovým štítkem či diskem), monitor pro pozorování obrazu při snímku i po expozici a nastavování přístroje pomocí menu.

Poznámky k prezentaci Jedná se o první část prezentací z oblasti digitální fotografie. Jedná se o první část prezentací z oblasti digitální fotografie. Prezentaci je možno využít v rámci výuky ( multimediální výchova) nebo v rámci kroužků pro zájemce. Prezentaci je možno využít v rámci výuky ( multimediální výchova) nebo v rámci kroužků pro zájemce. Pro názornost je důležité ukázat různé typy fotopřístrojů, včetně starších výrobků. Pro názornost je důležité ukázat různé typy fotopřístrojů, včetně starších výrobků.