HV-1 Hudební výchova DUM č. 12 Prima – kvarta osmiletého studia

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HV-1 Hudební výchova DUM č. 9 Prima – kvarta osmiletého studia
Advertisements

Autor: Mgr. Hana Kalousková
REAKCE VÝROBY ŽELEZA CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 3
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Opery W. A. Mozarta
Světoví hudební skladatelé
HV-1 Hudební výchova DUM č. 14 Prima – kvarta osmiletého studia
Vlastnosti lipidů CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 15
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Baroko - vznik a vývoj opery
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_854_8TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 6 Prima – kvarta osmiletého studia
Číslo a název šablony klíčové aktivity
HV-1 Hudební výchova DUM č. 3 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia
Medailonky Wolfgang Amadeus Mozart HV-1 Hudební výchova DUM č. 17
HV-1 Hudební výchova DUM č. 4 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 11 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 15 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 8 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 1 Prima – kvarta osmiletého studia
Dusíkaté deriváty, opakování
Sacharidy opakování CH-2 Organická chemie, DUM č. 9 Mgr. Radovan Sloup
Prvky symbolika Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Anorgaická.
Elektronová konfigurace
Excitovaný stav CH-1 Obecná chemie, DUM č. 11 Mgr. Radovan Sloup
Zkrácený elektronový zápis
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
Barokní hudba v Evropě VY_32_INOVACE_06_Barokní hudba v Evropě.
Halogenderiváty Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2 Organická.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 18 Prima – kvarta osmiletého studia
Klasifikace hydroxyderivátů Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2.
Reakce arenů CH- 4 Chemické reakce a děje , DUM č. 14
Alkalické kovy CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 2 Mgr. Radovan Sloup
HV-1 Hudební výchova DUM č. 2 Prima – kvarta osmiletého studia
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Klasicismus v evropské hudbě
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Aminy, klasifikace a názvosloví
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
HV-1 Hudební výchova DUM č. 5 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
Klasifikace karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání.
Dopočítávání rovnic II.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 16 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 7 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
alkalických zemin - cvičení
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 20 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
Elektrochemie, úvod Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Obecná.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
-co je to fuga? : polyfonní instrum. skladba/varhanní/
Chemická vazba, elektronová konfigurace
Elektrochemie, články CH-1 Obecná chemie, DUM č. 18 Mgr. Radovan Sloup
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ICT 2 – 3 – 37 HV Vánoční koledy
Hudba na jevišti.
Klasicismus Mgr. Jakub Tomala.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Periodizace dějin evropské hudby - žáci se naučí etapy dějin evropské.
HUDEBNÍ VÝCHOVA SYMFONICKÝ ORCHESTR
BAROKO KLASICISMUS ROMANTISMUS
HUDEBNÍ VÝCHOVA HUDBA NA JEVIŠTI
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/13 
Opera AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_09_HV6_Skála
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Dějiny hudby a její osobnosti
Transkript prezentace:

HV-1 Hudební výchova DUM č. 12 Prima – kvarta osmiletého studia Hudební formy Opera HV-1 Hudební výchova DUM č. 12 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II

Základní pojmy Opera - hudební drama Opera seria - „vážná“ , hudba stojí v popředí Opera buffa - s komickými prvky Árie - uzavřené pěvecké číslo Ouvertura - předehra Dějství - jednání Libreto - text opery

Vznik opery Kolem roku 1600; baroko Florentská camerata – odkaz na řeckou monodii Claudio Monteverdi (1567-1643) - obr. č. 1 Opera „Orfeo“ - poprvé 1607 v Mantově Duchovní hudba Opery a balety – výrazná charakteristika postav Ukázka: http://www.youtube.com/watch?v=c6tD6hFTqXE Obr. č. 1

Neapolská opera Konec 17. a první polovina 18. století; Itálie Alessandro Scarlatti (1660-1725) Giovanni Battista Pergolesi (1710-1736) Opera seria, opera buffa Dominuje belcanto – později zpěváci-kastráti Bohatá orchestrální partitura Velkolepé jevištní akce Kostýmy – soudobý módní oděv Ukázka: http://www.youtube.com/watch?v=z4wsUXN_esM

Významní mistři a reformátoři Christoph Willibald Gluck Wolfgang Amadeus Mozart Richard Wagner

Christoph Willibald Gluck 1714-1787; Německo; klasicismu Návrat k myšlenkám Florentské cameraty Hudba se podřizuje textu Charakterizuje postavy a situace Odstranil virtuózní zpěv Sbor i balet se zapojuje do děje Předehra souvisí s dějem Obr. č. 2

Wolfgang Amadeus Mozart 1756-1791; Německo; klasicismus Obr. č. 3 Singspiel – mluvené dialogy, písně, árie Text se musí podřídit hudbě Výrazná práce s dynamikou Obměna orchestru Charakteristika postav a dějů Ukázka: http://www.youtube.com/watch?v=dK1_vm0FMAU

1813-1883; Německo; romantismus Richard Wagner 1813-1883; Německo; romantismus „Oper und Drama“ 1851 Gesamtkunstwerk – sloučení všech druhů umění Ouvertura před každým dějstvím Nepřetržitý proud hudby Příznačný motiv Ukázka http://www.youtube.com/watch?v=YWqxmahLnwY Obr. č. 4

Test Kdy vznikla opera? Jaká je její základní „stavba“ Charakterizuj árii a ouverturu? V čem spočívá Gluckova reforma? Vysvětli pojem „Gesamtkunstwerk“.

Poslechový test G. F. Händel: opera Xerxes, árie Ombra mai fu W. A. Mozart: opera Don Giovanni, árie Comtura Pojmenuj typický barokní nástroj, který hraje basso continuo? K čemu slouží v baroku melodické ozdoby? Do jakého hlasu zařadíš part Dona Giovanniho a Comtura?

Seznam použitých fotografií Obr. č. 1 - http://cs.wikipedia.org/wiki/Claudio_Monteverdi Claudio Monteverdi na obraze Bernarda Strozziho Obr. č. 2 - http://cs.wikipedia.org/wiki/Christoph_Willibald_Gluck Portrét od Josepha Duplesise, (Kunsthistorisches Museum, Vídeň) Obr. č. 3 - http://cs.wikipedia.org/wiki/Wolfgang_Amadeus_Mozart Portrét od Johanna Nepomuka della Croce, okolo 1780. Obr. č. 4 - http://cs.wikipedia.org/wiki/Richard_Wagner

Hudební formy - opera Vytvořeno v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II Autor: Mgr. Milena Naglmüllerová Předmět: Hudební výchova, oblast HUDEBNÍ FORMY Třída: prima – kvarta osmiletého studia Označení: VY_32_INOVACE_HV-1_12 Anotace a metodické poznámky: Materiál slouží pro výklad vývoje hudební formy – opery. Zahrnuje ukázky děl a fotografie nejvýznamnějších reformátů . Je součástí celku, který je věnován hudebním formám . V závěru je připraven test, který prověří základní pojmy z této oblasti. Součástí testu je i poslechová část, ve které lze prověřit i znalosti z předcházejících kapitol. Použité materiály: Michels, Ulrich, Encyklopedický atlas hudby. Praha, Nakladatelství Lidové noviny, s.r.o. 2000, ISBN 80-7106-238-3 Prezentace je vytvořena pomocí nástrojů Power Point 2010 Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.