1. Seznámení 2. Objekty a nástroje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafické formáty výukový text.
Advertisements

MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
MALUJEME ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, INFORMAČNÍ
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník
Počítačová grafika.
Kreslení, kliparty, obrázky OLE, video
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Photo-Paint – vložení objektů,
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
Úvod Formát SVG Aplikace sSVGui Ukázka aplikace Závěr.
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Formáty grafických souborů
Vzhled prezentace - šablony
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
Grafika Rastrová X Vektorová.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
Zoner Callisto.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Prezentační nástroj Open Office, Impress ZÁKLADY PRÁCE Předmět: Informatika Ročník: 6.ročník Klíčová slova: Nová prezentace, snímek, průvodce prezentací,
Počítačová grafika (základy práce ve vektorovém kreslicím programu)
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Photo-Paint – pracovní prostředí.
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Grafika na PC základy.
Grafika a digitální fotografie
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základy práce ve vektorovém editoru Autor:
Základní pojmy Grafiky
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA VY_32_INOVACE_F3-03 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
Téma: Vektorizace obrázků -10. díl
POZNÁMKY PRO VÝUKU Předmět:GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE Téma:ÚVOD DO BITMAPOVÉ A VEKTOROVÉ GRAFIKY Školení v rámci SIPVZ:UČITELÉ Mezipředmětové vztahy:
Úvod do počítačové grafiky
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
Počítačová grafika.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
Základy ovládání operačního systému II Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miloš Nygrýn.
Grafika 5 CorelDraw – plošné objekty VY_32_INOVACE_7B5.
Malování – popis programu
Počítačová grafika a prezentace
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
POWER POINT 1 Základní pojmy Power Point - základní pojmy.
Počítačová grafika.
Téma: Úvod do Corelu Photo Paint -11. díl
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR v rámci projektu EU – OP VK, oblast podpory 1.4. Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 PROGRAM MALOVÁNÍ Seznámení.
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
1 Prezentace - Úvod Ing, Jiří Hejhal. 2 Moudrost Nestačí jenom být dobrý. Musí se to dát vědět.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
Martina Braunerová.  obrázek je složen ze základních geometrických tvarů (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky)  je možné libovolné zmenšování či zvětšování.
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_047.ICT.13 Vektorová a rastrová grafika.
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Windows – Malování 1 VY_32_INOVACE_32_650
Prezentační nástroj Open Office, Impress ZÁKLADY PRÁCE
Základní pojmy z počítačové grafiky
Převod objektů mezi formáty
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Corel PHOTO-PAINT Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Malování - uložení a otevření obrázku
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Transkript prezentace:

1. Seznámení 2. Objekty a nástroje COREL PHOTOPAINT 1. Seznámení 2. Objekty a nástroje

Seznámení Úvod Pracovní plocha Nastavení prostředí O Photo-Paint Spuštění Corel Photo-Paint Pracovní plocha Nastavení prostředí

Úvod Corel Draw - grafický SW pro úpravy vektorových obrázků - *.CDR Vektorová grafika: vektor, uzel, objekt Corel Photo-Paint - grafický SW pro úpravy rastrových obrázků - *.CPT Rastrová grafika: pixel, barevná hloubka, rozlišení Malování rastrových obrázků - klipartů Úpravy digitálních (nebo digitalizovaných) fotografií Lze ukládat a exportovat do běžných bitmapových formátů - bmp, tif, gif, jpg, ...

Spuštění Corel Draw 8 > Corel Photo-Paint 8 Otevřít obrázek nový, naposledy upravovaný, existující Corel Scan - načtení obrázku z připojeného scanneru Corel Tutor - vestavěná elektronická učebnice

Corel Tutor vestavěná elektronická učebnice pomocník pro začínající uživatele příručka pro zkušenější uživatele spouští se v průběhu práce „jablíčkem“ lze ji zmenšit do „záložky“

Pracovní plocha pracovní oblast - tmavě šedá největší část obrazovky, sloužící ke zpracovávání obrázků nahoře řádek titulku - jméno a barevný režim obrázku řádek nabídek - standardní Windows menu panel nástrojů - zobrazování lze upravovat p.t.m dole stavový řádek - informace o obrázku a prováděných akcích, nápověda k nástrojům vpravo barevná paleta

Nástroje a vlastnosti levý okraj pracovní plochy - „okno nástrojů“ používá rozbalitelná tlačítka horní okraj pracovní plochy - „panel vlastností“ kontextově závislý na aktuálně používaném nástroji

Vytvoření nového souboru Založit nový soubor Tlačítko: Nový Menu: Soubor > Nový Zvolíme barevnou hloubku, velikost a rozlišení obrázku Založit nový soubor s obsahem obrazovky 1. Do schránky uložíme obsah obrazovky příkazem Print Screen - celá obrazovka Alt + Print Screen - aktuální okno 2. Přepneme do Corel Photo-Paint 3. Menu: Soubor > Nový ze schránky

Převody v Corel (V>R) Corel Draw do Photopaint (Vektor -> Rastr) 1. Otevřít soubor s vektorovým obrázkem 2. Zadejte barvy a velikost výsledného obrázku barevná hloubka - počet barev perokresba - černobílé kliparty, gify - 8 bitů (256 barev nebo odstínů) foto - 24 bitů velikost a rozlišení pro prohlížení na obrazovce (pro Internet) - SVGA pro tisk foto 13x9 cm (pohlednice) šířka 1600 pixelů, rozlišení 300 dpi

Převody v Corel (R>V) Corel Photo-Paint do Draw (Rastr -> Vektor) V Corel Draw lze používat rastrové obrázky přímo, jako jeden z objektů. Jednodušší rastrové obrázky lze převést na vektorové pomocí aplikace Corel OCR-TRACE.

Corel OCR-TRACE 1. Spustit aplikaci > Corel OCR-TRACE 2. Otevřít požadovaný soubor s rastrovým obrázkem 3. Menu: Proces OCR > Trasovat > Obrys barevné oblasti jsou převedeny na vektorové objekty 4. Menu: Soubor > Uložit > Vektor Soubor je připraven na otevření v Corel Draw

Jednoduché nástroje všímejte si panelu vlastností nástroj „Tvar“ mění se s různými nástroji nástroj „Tvar“ obdélník (ctrl kreslí čtverec) elipsa (ctrl kreslí kruh) mnohoúhelník (ctrl kreslí po 45°) čára (ctrl kreslí po 45°) dvojklik ukončí kreslení nástroj „Text“

Nástroj „Klonování“ nástroj „Klonovat“ první klepnutí - výběr zdroje druhé klepnutí - výběr cíle

Výběr barvy pro nový objekt pro stávající objekt přetažením barvy z palety barev na ukazatele „Malba“ nebo „Výplň“ na stavovém řádku podržením stisknutého tlačítka na barvě na paletě barev lze získat odstíny pro stávající objekt změnit barvu „Malby“ nebo „Výplně“ lze také poklepáním na ukazatele „Malba“ nebo „Výplň“ na stavovém řádku barva papíru - nastavuje se při „novém“ obrázku nástroj „Kapátko“ - nasajeme barvy z obrázku

Masky - základní pojmy maska - nástroj výběru - izoluje oblasti, které chceme uchránit před změnou maska - fólie s otvory - při přestříkání se barva nanese jen tam, kde jsou otvory - tzv. upravitelné oblasti (např. vylít barvu z plechovky, čmárat štětcem) masky běžné - obdélník, elipsa, nepravidelné tvary masky citlivé na barvy - kouzelná hůlka

Práce s maskami vybírání tvarů a barev transformace a úprava výběru úprava masky - Menu: Zobrazit > Ukotvitelné panely > Objekty > Vytvořit objekt z masky ukládání masek Menu: úpravy > zpět úpravy „zpět“ - vrátí pouze poslední úpravu „zpět jinak > seznam“ - více kroků ke vrácení „kontrolní bod“ - definování - !!! nebezpečné !!!