Elektronické podatelny a elektronický podpis v podmínkách Kraje Vysočina
Právní rámec Nařízení vlády ze dne 25.7.2001 (č.304/2001 Sb.) a zákon č.227/2000 Sb. o elektronickém podpisu Standard ISVS pro provoz elektronických podatelen ve vztahu k používání zaručeného elektronického podpisu (1/2002) Zákon o ISVS
Projekt elektronické podatelny KrÚ Vysočina Září 2001 – srpen 2002 – Gordic modul POD systému GINIS Úzká integrace se spisovou službou SSL (přímý zápis do databáze nebo emailová komunikace) Možnost příjmu emailu Zpětná vazba, informace o stavu podání Systém na bázi WebObjects (Apple) – výkon Špatné zpracování el. podpisu Uzavřenost, problematická integrace , neexistence formulářů Bezpečnost, spolehlivost Nevhodná architektura pro outsourcing el. pod. pro obce
Projekt elektronické podatelny KrÚ Vysočina Září 2002 – PVT ePODATELNA Samostatný produkt, provoz na více platformách (preference Linuxu) Vícevrstvá architektura, portálové řešení vhodné pro outsourcing Vysoký stupeň bezpečnosti Kvalitní zpracování el. podpisu (vazba na ICA) Respektování standardů ISVS, atestace Možnost příjmu emailu Snadná integrace, XML formuláře (možnost vlastní tvorby) Nevyjasněná obchodní strategie Horší zpětná vazba (integrace se spisovou službou) Příliš mnoho bezpečnosti Právní problémy
Architektura řešení ePODATELNY
Projekt elektronické podatelny KrÚ Vysočina - harmonogram Srpen 2002 – analýza prostředí Září 2002 Implementace základní verze Doladění obchodních otázek První partneři ze strany obcí (Jihlava, Horní Cerekev, Golčův Jeníkov, …) Zpracování připomínek z projekčního řízení Říjen 2002 Upgrade na verzi 2.0 Zpracování emailu včetně el. podepsaného Datový interface – vlastní vývoj XML web služby XML rozhraní v modulu INT GINIS SSL Jednosměrná integrace se spisovou službou
Projekt elektronické podatelny KrÚ Vysočina - harmonogram Listopad – prosinec 2002 Propagace portálového řešení Integrace s aplikacemi územní navigace v agendách 2003 Projekt integrace ePOD do portálu kraje Zkvalitnění zpětné vazby Projekt integrace s BackOffice aplikacemi (inteligentní formuláře, externí formuláře, převod dat do agendových aplikací) Integrace do prostředí CRM systému KrÚ
El. podpis na KrÚ kraje Vysočina Nasazení el. podpisu na všechny obory KrÚ – září 2001 (vedoucí odborů, podatelna) Využití hybridních čipových karet GPK TWIN (Mifare) Docházka, kopírky, el. podpis, průkaz, homebanking Vzdělávání pracovníků KrÚ Říjen 2002 – přechod na kvalifikované cert.
El. podpis na KrÚ kraje Vysočina Monopol ICA – cena certifikátu HW odlišnost čipů na kvalifikovaný certifikát (reklamace) Cena ostatního HW Téměř nulové využití mezi veřejností Malé rozšíření mezi subjekty veřejné správy Znalosti pracovníků veřejné správy Problematická spolupráce s bankami Problémy s produkty Microsoft (Outlook 2002, starší Office) – mezinárodní standardizace Nedostatečná standardizace a podpora UVIS (čipová karta)
Otázky, kontakt …. Ing. Petr Pavlinec pavlinec.p@kr-vysocina.cz http://extranet.ku.ji.cz/download/odbor_informatiky/prezentace