9.1 Podobnost a odlišnost lidí (psychologie osobnosti)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
Advertisements

16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
4.1 Přímka (modelování, rýsování)
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
46.1 Skloňování podstatných jmen - číslo a rod
20.1 Malá násobilka - násobení
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
61.1 Podstatná jména rodu ženského – vzor žena
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
70.1 Porovnávání desetinných čísel
6.1 Hmotnostní a objemový zlomek
86.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 8
Elektronická učebnice - I
36.1 Obsahy složitějších obrazců
Elektronická učebnice - II
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
č. 43 Občanská nauka, 1. ročník, obor Obchodník
Elektronická učebnice - I
Osobnost Občanská výchova.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Přednáška Psychologie I. Povinnost k sobě. Stabilní vůdce = stabilní děti i oddíl Naší životním cílem by měla být práce na své osobnosti Snaha o sebezdokonalování.
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
20.1 Trojúhelníková nerovnost
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
Schopnosti. Schopnost Je psychická vlastnost, která umožňuje člověku naučit se určitým činnostem a úspěšně je vykonávat. Utváří se na podkladě biologické.
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
84.1 Skloňování číslovek, druhy
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
Elektronická učebnice – II
Temperament Pavel Šuranský.
02.1 Zdravý způsob života Ve zdravém těle zdravý duch.
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
21.1 Malá násobilka - dělení
Elektronická učebnice - I
1.1 Prostorová orientace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana.
Elektronická učebnice - I
12.1 Mimořádné události, IZS
Pokus se vysvětlit pojem KULTURA.
Elektronická učebnice - II
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
Struktura osobnosti Daniel Dvořák, C4A.
3.1 Zraková diferenciace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk Autor: Mgr. Hana.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_11_Osobnost člověka Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen  Definice  Rozdělení  Schopnosti  Temperament  Charakter.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_14.
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI – DYNAMICKÉ SLOŽKY Mgr. Jiřina Boušková.
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
OBČANSKÁ VÝCHOVA - 9. ročník
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Temperament, charakter, motivace
Elektronická učebnice - I
PODOBNOST A ODLIŠNOST LIDÍ
Transkript prezentace:

9.1 Podobnost a odlišnost lidí (psychologie osobnosti) Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství 9.1 Podobnost a odlišnost lidí (psychologie osobnosti) Každý z nás se v běžných životních situacích projevuje odlišně. Někdy se radujeme, jindy nás ledacos naštve, občas se nudíme, … Proč nereagují všichni lidé stejně? Autor: Mgr. Eva Zralá

To, jací jsme a jakými budeme, ovlivňují : Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství 9.2 Co již víme o etapách lidského života? ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA Člověk se mění v průběhu celého svého života. Poznává nové věci, učí se, získává vědomosti, utváří si dovednosti. Proč jsou mezi lidmi často velké rozdíly? Jak nás může ovlivnit prostředí, v němž žijeme? To, jací jsme a jakými budeme, ovlivňují : vrozené předpoklady prostředí, v němž vyrůstáme

9.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství 9.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? VLASTNOSTI OSOBNOSTI charakter temperament potřeby a zájmy schopnosti OSOBNOST společensky významný člověk (celebrita) každý z nás jsme osobností (jsme jedineční a neopakovatelní) VLASTNOSTI OSOBNOSTI temperament způsob reagování člověka na různé podněty je spíše vrozený potřeby a zájmy pohnutky - motivy koníčky - předcházení nudě souvisejí s našimi hodnotami charakter povaha („morální pevnost“) utváří se v průběhu života (zejména v předškolním a školním věku - výchovou) schopnosti předpoklad pro vykonávání určité činnosti vlohy → schopnosti → dovednosti stupně: nadání – talent - genialita

9.4 Co si řekneme nového? MELANCHOLIK přemýšlivý a zasněný Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství 9.4 Co si řekneme nového? TYPY TEMPERAMENTŮ MELANCHOLIK přemýšlivý a zasněný živel – voda barva – modrá CHOLERIK aktivní a vznětlivý živel – oheň barva – červená FLEGMATIK klidný a rozvážný živel – země barva – zelená SANGVINIK bezstarostný a radostný živel – vzduch barva – žlutá

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství 9.5 Procvičení a příklady Pokus se určit, o jaký typ temperamentu se jedná: hovorný, vnímavý, nesoustředěný, lehkomyslný, společenský, bezstarostný, optimistický pasivní, rozvážný, spolehlivý, pomalý, lhostejný, klidný, necitlivý, trpělivý náladový, tichý, věrný, nedůvěřivý, obětavý, vážný, citlivý, uzavřený aktivní, soutěživý, nedůtklivý, vznětlivý, výkonný, žárlivý, samostatný, netrpělivý řešení: sangvinik flegmatik melancholik cholerik Vysvětli podstatu následujících rčení a urči, ke kterému typu temperamentu se hodí: Má horkou krev. Krev se v něm vařila. Může se na něm dříví štípat. Mouchy, snězte si mě. řešení: Má horkou krev = snadno vzplane (cholerik). Krev se v něm vařila = dostal vztek (cholerik). Může se na něm dříví štípat = nechá si všechno líbit (flegmatik). Mouchy, snězte si mě – je mi všechno jedno (flegmatik). K definicím přiřaď správné pojmy: rozumová schopnost řešit obtížné nebo nově vzniklé situace MENSA vrozené předpoklady k nadprůměrnému výkonu TALENT zcela výjimečně rozvinuté schopnosti INTELIGENCE mimořádně rozvinutý talent NADÁNÍ společnost sdružující nadprůměrně inteligentní lidi GENIALITA

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství 9.6 Něco navíc pro šikovné Je dána řada čísel: 1, 5, 2, 7, 9, 1, 5, 2, 7 ... doplň řadu. a) 7 b) 1 c) 9 d) 3 Kolik malých krychlí o hraně 2cm se vejde do krychle o objemu 64 cm krychlových? a) 4 b) 6 c) 8 d) 10 Vyber protiklad slova skromný: a) bohatý b) hamižný c) lakomý d) rozdavačný Písmeno E má hodnotu 5, CH má hodnotu 9, O má hodnotu 16. Jakou hodnotu má S? a) 20 b) 15 c) 1 d) 24 Které z uvedených zvířat do skupiny kos, pes, los, rys nepatří? a) kos b) pes c) los d) rys Kladivo a hřebík je podobné jako...? a) pštros a písek b) kámen a baterka c) sekera a poleno d) člověk a hrnek Které slovo se nehodí do skupiny: voda, země, oheň, dřevo? a) voda b) země c) oheň d) dřevo Honza je silnější než Vojta ale slabší než Jarda. Vojta je silnější než Tomáš. Kdo je třetí nejsilnější? a) Honza b) Vojta c) Tomáš d) Jarda Narození a smrt jsou jako ... a) oheň a voda b) dřevo a hlína c) pila a vzduch d) kráva a tele Modrá se žlutou mají nejvíce společného s ...? a) fialovou b) červenou c) černou d) zelenou Kolik nohou má vesmírná kočka? (Má jich stejně jako pětinohej králík.) a) 3 b) 4 c) 5 d) 6 Pokus se správně odpovědět na vybrané otázky z IQ testu. řešení: c) 9 číslice se opakují c) 8 malá krychle o hraně 2cm má objem 8 cm3, do velké krychle se jich vejde 64/8=8. b) hamižný a) 20 podle pořadí v abecedě bez háčků a) kos – je to pták, ostatní savci c) sekera a poleno d) dřevo – nepatří mezi živly b) Vojta a) oheň a voda – protiklady d) zelená – vznikne smícháním modré a žluté c) 5 stejně jako pětinohej králík

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Civics Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace moody anxious rigid sober reserved unsociable quiet touchy restless excitable changeable careful thoughtful peaceful reliable even-tempered calm sociable outgoing talkative responsive easygoing lively carefree leadership náladový úzkostlivý přísný střízlivý odměřený nespolečenský tichý nedůtklivý neklidný vzrušivý proměnlivý opatrný přemýšlivý mírumilovný spolehlivý vyrovnaný klidný společenský vstřícný povídavý vnímavý ležérní živý bezstarostný vůdčí postavení 9.7 CLIL (Temperament)

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství 9.8 Test znalostí Doplň následující tvrzení: Každý z nás jsme osobností, jsme… a/ originální a inteligentní b/ subjektivní a reální c/ objektivní a realističtí d/ jedineční a neopakovatelní Kterému typu temperamentu odpovídá následující charakteristika: bezstarostný, vnímavý, společenský a hovorný optimista: a/ melancholik b/ sangvinik c/ cholerik d/ flegmatik Mezi vlastnosti osobnosti nepatří: a/ schopnosti b/ vnímání c/ temperament d/ charakter Mensa je mezinárodní organizace sdružující lidi s nadprůměrným: a/ inteligenčním kvocientem b/ prospěchem c/ talentem d/ sluchem Správné odpovědi: d b a

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství 9.9 Použité zdroje, citace Valenta, Milan: Občanská výchova pro 8. ročník, 2. vydání, Praha, Práce, 1998, ISBN 80-208-0459-5 slide 2 Janošková, Dagmar a kol.: Občanská výchova 8 s blokem Rodinná výchova pro základní školy a víceletá gymnázia, 1. vydání, Plzeň, FRAUS, 2005, ISBN 80-7238-393-0 slide 4, 5 http://blog.snelling.com/2012/06/a-workers-temperament-impacts-the-workplace/ slide7 kliparty

9.10 Anotace Autor Mgr. Eva Zralá Období 07 – 12/2011 Ročník 8. ročník Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výchova k občanství 9.10 Anotace Autor Mgr. Eva Zralá Období 07 – 12/2011 Ročník 8. ročník Klíčová slova Osobnost, vlastnosti osobnosti, temperament, charakter, schopnosti, inteligence. Anotace Prezentace zabývající se podobnostmi a odlišnostmi lidí z hlediska psychologie osobnosti.