R ENESANCE SE VYZNAČUJE ZESVĚTŠENÍM ( OPROTI GOTICE, KDY VEŠKERÉ UMĚNÍ BYLO PODŘÍZENO CÍRKVI ), ČLOVĚK SE SVOU INDIVIDUALITOU, ROZUMEM, POZNÁVÁNÍM SVĚTA,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Advertisements

Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
RENESANCE A HUMANISMUS
HUDBA V RENESANCI.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Renesance a humanismus v Itálii
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Kultura na počátku novověku
Renesance.
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
Renesance a humanismus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Renesance a humanismus
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Renesance VY_32_INOVACE_ 05 Renesance.
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
RENESANČNÍ SOCHAŘSTVÍ V OBDOBÍ RENESANCE
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
Toskánsko – Florencie II.
Renesance 2 Vrcholné období. Renesance 2 Vrcholné období.
Renesance Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
RENESANCE - pokračování
Michelangelo Buonarroti architekt MgA. Lukáš Psík wikipedia
Renesance 14. – 16. století.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Renesance – Itálie, Francie, Španělsko
Michelangelo Buonarroti sochař MgA. Lukáš Psík
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Renesance Yuliya Mechsheryakova, Kristina Nesterenko.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Hana Míčová Název: VY_32_INOVACE_31_D7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Italská renesance.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Renesance.
Literatura období humanismu a renesance
RENESANCE A HUMANISMUS - 1
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
Renesance a humanismus
Dějiny hudby a její osobnosti
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Italská renesance a humanismus
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Renesance a humanismus
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Renesance a humanismus
Transkript prezentace:

R ENESANCE SE VYZNAČUJE ZESVĚTŠENÍM ( OPROTI GOTICE, KDY VEŠKERÉ UMĚNÍ BYLO PODŘÍZENO CÍRKVI ), ČLOVĚK SE SVOU INDIVIDUALITOU, ROZUMEM, POZNÁVÁNÍM SVĚTA, SE SVOU SNAHOU DOSÁHNOUT DOKONALOSTI, KRÁSY A HARMONIE STÁVÁ MĚŘÍTKEM VĚCÍ. V ZNIKÁ NOVÉ MYŠLENKOVÉ HNUTÍ - HUMANISMUS. H UMANUS ZNAMENÁ LIDSKÝ. P ŘICHÁZÍ DOBA NÁVRATU K ANTICKÝM IDEJÍM. D OCHÁZÍ K ROZVOJI VĚD – HLAVNĚ PŘÍRODNÍCH (M IKULÁŠ K OPERNÍK, G ALILEO G ALILEI, J OHANNES K EPLER AJ.). O CEÁNY PROPLOUVAJÍ ODVÁŽNÍ MOŘEPLAVCI A OBJEVUJÍ NOVÉ KONTINENTY. R OZVÍJEJÍ SE ŘEMESLA, ROSTE OBCHOD A NA VÝZNAMU ZÍSKÁVAJÍ MĚSTA. V UMĚNÍ SE STÁLE VÍCE DOSTÁVÁ DO STŘEDU ZÁJMU ČLOVĚK A JEHO RADOST Z POZEMSKÉHO BYTÍ. D ÍLO UŽ NEMÁ SLOUŽIT JEN K PŘIBLÍŽENÍ K B OHU, MÁ HLAVNĚ ZACHYTIT PRAVOU PODOBU SVĚTA. A BY JEJ MOHL ZTVÁRNIT CO NEJPŘESNĚJI, MUSÍ MÍT NÁSTROJE K JEHO POZNÁNÍ. P OUŽÍVÁ NEJEN SVÉ SMYSLY, ALE I VĚDU ( OPTIKU, TEORII PERSPEKTIVY, ANATOMII NEBO GEOMETRII ).

Významní malíři období renesance: Leonardo da Vinci, Rafael Santi, Michelangelo

Významní sochaři: Donatello, Michelangelo

Významní architekti: Bramante, Alberti, Brunelleschi

Významní literáti: Dante Alighieri, Petrarca, Boccacio, William Shakespeare

Většina renesančních umělců byla všestranná – ovládali více druhů umění (př. Michelangelo – sochařství + malířství).

POSLECH: - Guillaume Dufay: Missa l'Homme Armé Agnus Dei Orlando di Lasso – Matona Mia Cara

Úkol: Na stránce najdi odpovědi na následující otázky : 1. Které povolání měl podle přání svého otce Michelangelo Buonarotti vykonávat? 2. Odkud pocházel mramor, z něhož je většina jeho soch? 3. Kolik peněz údajně dostal za sochu Davida? 4. Které jeho dílo je dnes umístěno ve Florencii v Galerii Uffizi?