Příroda, lesy a změna krajiny Ralf Lotys (Sicherlich)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Česká krajina aneb Kde domov můj?.
Advertisements

pro 4. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Místo, kde žijeme – Povrch ČR
Moravskoslezský kraj Tomáš Rubek David Meca.
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Prezentace pro rodiče a uživatele Internetu © PaedDr. Miloslav Psota, 2012.
Evropa: rostliny a živočichové
PŘÍRODNÍ OBLASTI EVROPY
Projekt Školy pro venkov Základní škola a mateřská škola Jaromíra Hlubíka Lipov.
AMERIKA.
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Biokoridory.
Kanada.
Hospodářská úprava lesa Legislativa
Královéhradecký kraj Lucie Kurová, IX.C.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Biodiverzita V. Ochrana biodiverzity.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:4. ročník – Člověk a jeho svět – Přírodověda – Ochrana přírody autor VM:Ing.
Péče o lesy v ZCHU 1 Biology Centre Biology Centre of the CAS & University of Southern Bohemia, Budweis L. Čížek.
Moje vlast Mgr. Iveta Honzejková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Člověk a příroda Zeměpis Česká republika Naše nej VY_32_INOVACE_11 Sada 6 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
INTERPRETACE GRAFŮ a KARTODIAGRAMŮ
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Vytvoření a pilotní ověření systému školení v obecných a odborných kompetencí dobrovolníků při akcích pro veřejnost, CZ.1.07/3.1.00/ Sportovní akce.
VY_32_INOVACE_Př.5.20 – Živé organismy
Biosféra.
Registrační číslo projektu:
Hospodářská úprava lesa Legislativa
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
Povrch Země jako důsledek přírodních činitelů
POSOUZENÍ VARIABILITY VYBRANÝCH VLASTNOSTÍ DŘEVA JEDLE OBROVSKÉ (ABIES GRANDIS (DOUGLAS) LINDL.) Z OBLASTI ČERNOKOSTELECKA Jiří Lukášek.
Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o.
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Periferní oblasti V Asie
3.ročník Vypracovala: Mgr. Anna Emingerová
Jihočeské pánve Jaroslav Holeček 9.B
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Jihoafrická Republika
CENTRÁLNÍ ASIE.
Poznávání lesních zvířátek
Primární sektor hospodářství
CESTOVNÍ RUCH Předpoklady cestovního ruchu Rozmístění cestovního ruchu
Ing. Marcela Strakošová
Krajina a životní prostředí
Komplexní inovace výuky práva pro moderní společnost CZ.1.07/2.2.00/
Amerika – Přírodní krajiny
Chráněná krajinná oblast Kokořínsko
KRAJINNÉ TYPY Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
OCHRANA PŘÍRODY A KRAJINY
Organizační zabezpečení práva životního prostředí JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
Zalesňování zemědělské půdy problém struktury lesů
B IOSFÉRA Magdaléna Vičarová. 1.O RGANISMY A JEJICH ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Na zemi žije velké množství různých druhů mikroorganismů, rostlin (flóra) a živočichů.
Jednodušší cesta k dotacím v novém programovém období Místní akční skupina Rakovnicko.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.Lenka.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV AUTOR: MGR. ADELHEIDA RYCKOVÁ NÁZEV:VY_32_INOVACE_08_PRVOUKA 3.R. TEMA: KRAJINA KOLEM NÁS ČÍSLO PROJEKTU:cz.1.07/1.4.00/
Výpočet náhrad za újmy omezením lesního hospodaření pomocí SW SKOL
Jak ty ke mně, tak já k tobě Aneb ochrana přírody
Protipovodňová opatření na Frýdlantsku -
Odbor životního prostředí
410 RP SCHKO Slavkovský les
VEGETAČNÍ PÁSY.
Odbor životního prostředí MHMP
Ústecký kraj region energetiky a těžby hnědého uhlí Jeden z nejhustěji
OPŽP PO 4 Specifický cíl 4.1 a 4.2
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
VIZOVICKÁ VRCHOVINA.
Stav hmyzu v ČR ve světle změn v krajině
EKOLOGICKÉ REKULTIVACE
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Transkript prezentace:

Příroda, lesy a změna krajiny Ralf Lotys (Sicherlich)

Zalesnění krajiny ČSÚ 2012: Dlouhodobé časové řady vybraných ukazatelů za lesnictví a myslivost (1950 až 2011) a vodní hospodářství (1957 až 2011)

T. Kučera, 2012

Pastevní savana Ing. Tomáš Korytář, Správa CHKO Jizerské ho

Pleistocene mammals of North America

megafauna-may-have-caused-cooling years-ago/

vliv megafauny na krajinu

původní „přírodní“ krajina nížin a nízkých pahorkatin není nepropustný temný hvozd, ale otevřený světlý les světlý les na rozhraní les-louka (ekoton) patří k biotopům s nejvyšší biodiverzitou lidi až donedávna „suplovali“ megafaunu tradičním lesním hodpodařením (pařezení, žďáření atd.)

Potřeba ochrany Proč jsou ekotony druhově nejbohatší? Třeba chránit světlý les, lesostepi, bezlesá stanoviště Realita – viz např. ku= ku= zákon zakazuje lesní pastvu