Tropický deštný les.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BIOMY.
Advertisements

Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody –Podnebné pásy – Tropický pás
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES A POLOOPADAVÝ DEŠTNÝ LES
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_521_Př5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodověda Ročník:
Tropické deštné lesy VY_32_INOVACE_Ze z 2
Deštné pralesy – pozdě na záchranu?
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.12 Název pro školu:
Kácení deštných lesů.
Tropický deštný les Obr. 1 Autor: Josef Koumar.
Tropický deštný les.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o.
Planeta Země – Vnitřní a vnější tropy
TROPICKÝ LES - PRALES.
Tropický deštný les.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tropický deštný les.
TROPY Život v pralese.
Amazonie.
Tropické deštné lesy 6. března 2006.
AMERIKA přírodní krajiny
Iveta Ráčková a Míša Boháčová
Odlesňování.
Přírodní krajiny světa = vegetační pásy
BIOM - TROPICKÝ DEŠTNÝ PRALES
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice
Tropický deštný les Obr. 1 – Rio Madre de Dios (Peru)
Tropické deštné lesy Anotace
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Zuzana Davidková Opava, 2010
Šířkové pásy tropický pás.
CIZOKRAJNÉ SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY
Biosféra Tropické deštné lesy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s rozšířením, podmínkami a významem.
Bednář, Čerych, Geletičová, Vilímský !
Rostlinstvo, živočišstvo
Oblast Guinejského zálivu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_223_Tropické lesy AUTOR: Zdeněk Hořava ROČNÍK, DATUM: 6.,
Biosféra.
Živý obal Země ( rostliny a živočichové)
Tropický Deštný Les ‘‘Plíce Země‘‘.
Podnebné pásy I. – 5. ročník / tropický podnebný pás /
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES. Úvod 6% zemského povrchu přibližně 1/5všech lesů největší „lékárna světa“
Projekt do biologie a zeměpisu Gymnázium Jakuba Škody, kvinta B Bartók, Gremlica, Pospíšilová, Pumprlová TROPICKÉ DEŠTNÉ LESY.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_ ZEMĚPIS 6. ROČNÍK TEMA: Risk-biosféra ČÍSLO PROJEKTU:
Živý = živý obal Země (živé organismy na Zemi). = živá příroda + neživá příroda (organismy + neživé přírodniny) - největší ekosystém je celá Země.
VY_32_INOVACE_ Tomáš Kvasný Biosféra – Tropické deštné lesy Tomáš Kvasný Zeměpis červen ročník Pomocí práce ve dvojicích a výkladu pomocí.
Tropické lesy.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová liána místní obyvatelstvo Tropický prales Amazonie.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV:VY_32_INOVACE_11_EKOSYSTÉMY_DEŠTNÝ PRALES ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
VY_32_INOVACE_18_32_DEŠTNÉ LESY
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES.
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES v pásu podél rovníku na pevninách i ostrovech
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES v pásu podél rovníku na pevninách i ostrovech
Vegetační pásy Jižní Ameriky
TROPICKÉ DEŠTNÉ PRALESY
Jméno autora výukového materiálu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
AMAZON RAINFOREST Presented by Brenda Translate by Vladimir Music: Circle of Life by Elton John.
Název : VY_32_inovace_16 - PŘ – PODNEBNÉ PÁSY – TROPICKÝ PÁS
Základní škola, Hradec Králové
PODNEBÍ ROZLOŽENÍ NEJROZSÁHLEJŠÍ Z NICH
Dle kapitoly Afrika – „Pouště i pralesy“
14. Přírodní krajiny světa - vegetační pásy
Tropický deštný les.
Transkript prezentace:

Tropický deštný les

Podnebí teplé a vlhké podnebí vysoké srážky (2000 až 12 000 mm/rok) velký výpar - vlhkost vzduchu až 100 % rozdíly mezi jednotlivými ročními obdobími jsou malé Podnebí

Rostlinstvo velká rozmanitost typická patrovitost – stromové, korunové, bylinné, keřové patro stromové patro – stromy dosahují výšky až 80 m obrovská konkurence o světlo - nižší patra (keře a traviny) mají omezený přístup ke světlu Rostlinstvo

liány - popínavé rostliny, překlenují jednotlivé stromy, spojují celý prales do jednoho celku, umožňují stromovým živočichům dostat se ze stromu na strom (lemur) epifyty –rostliny na žijících rostlinách, dělí se s nimi o sluneční světlo, ze starších větví stromů rostou  orchideje, bromélie Liány, epifyty

Zvířena

tropické deštné pralesy se nazývají „klenoty Země“, „plíce Země“ a „největší lékárna světa“ (odborníci odhadují, že 2000 druhů rostlin by mohlo být využito při léčbě rakoviny a jiné zase proti AIDS) problém: v současné době tropické deštné lesy ubývají kácení a vypalování pralesů pro dřevo i pro novou zemědělskou půdu – plantáže (kakaovník, banánovník, kokosovník,…) Význam, problémy

Hlavní oblasti Povodí Amazonky v Jižní Americe – Amazonie Afrika při pobřeží Guinejského zálivu jih a jihovýchod Asie Hlavní oblasti

http://uncyclopedia.wikia.com/wiki/Why%3F:Destroy _the_Rainforest http://www.lambenergy.com/about/lamb- cares/rainforest-foundation/ http://en.wikipedia.org/wiki/Rainforest http://www.about-peru-history.com/amazon- rainforest-peru.htm http://www.drakebayholiday.com/ http://types-of- snakes.blogspot.com/2010/04/amazon-rainforest- snakes.html http://www.allaboutwildlife.com/which-animals-live- in-rainforests http://cs.wikipedia.org/wiki/Tropick%C3%BD_de%C5 %A1tn%C3%BD_les Požité zdroje