1 Osobní prodej OSPRO/ S2 Činnosti v rámci osobního prodeje Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Osobní prodej v souvislostech Pavla Kotyzová
Advertisements

Osobní prodej v souvislostech Pavla Kotyzová
Tvorba cen v maloobchodě
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Osobní prodej v souvislostech Pavla Kotyzová
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Jednotlivé fáze obchodního jednání/ dokončení Pavla Kotyzová
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Informační systémy podnikové systémy CRM
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Distribuční strategie
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
MARKETINGOVÝ MIX.
ŘÍZENÍ PRODEJNÍ SÍLY Prodejní síla Úkoly prodejní síly
Osobní prodej OSPRO/ S7 Jednotlivé fáze obchodního jednání.
Koncepce marketingového řízení
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Informační nástroje pro řízení po linii výkonu. Řízení po linii výkonu 2 PODNIKATELSKÝPROCES Vnitropodnikové útvary a jejich členění  každý útvar má.
úvod pojetí a obsah marketingu
MARKETING.
doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Prosperita organizace
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Důvody vstupu na zahraniční trhy
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Organizace a organizování podniku
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
KOMUNIKAČNÍ SPECIFIKA IN STORE KOMUNIKACE
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
1 Osobní prodej OSPRO/ P1 Osobní prodej v souvislostech Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
2. Úloha marketingu ve firmě
8. Marketing.
1 Osobní prodej KOSPR Osobní prodej v souvislostech Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Model strategie marketingového mixu
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluHistorie.
Ekonomika malých a středních podniků
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Tvořivé řešení problémů Pavla Kotyzová
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Informační systémy podnikové systémy CRM
Podnikatelské koncepce
Transkript prezentace:

1 Osobní prodej OSPRO/ S2 Činnosti v rámci osobního prodeje Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ

2 Vývoj prodeje v moderní společnosti Osobní prodej OSPRO/ S2 Můžeme pozorovat různé přístupy k provádění prodeje: I.Výrobní koncepce Předpoklad: zákazníci dávají přednost výrobkům, které budou pro ně dostupné i z hlediska ceny. Úkol firmy: zvyšovat výkonnost, široká distribuční síť. Příklad: Baťa, Ford. II.Výrobková koncepce Předpoklad: spotřebitel preferuje zboží s nejlepší kvalitou, cena může být vyšší. Úkol firmy: nepřetržité zvyšování kvality a inovace. Rizika: chtějí toto zákazníci? III.Prodejní koncepce Předpoklad: vysokým prodejním úsilím se zákazník dá přesvědčit ke koupi výrobku, i když plně neodpovídá jeho představám. Úkol firmy: soustředění na masivní podporu prodeje, reklamu, osobní prodej. Rizika: chyby se tají, cílem je prodat a ne prodávat. IV.Marketingová koncepce Předpoklad: k zajištění potřeb a přání cílových trhů je třeba je uspokojovat efektivněji a výkonněji než konkurence. Úkol: vyrábět to, co požaduje zákazník. Podmínka: marketingová koncepce musí prostoupit celou firmou. V.Sociálně-etická koncepce Předpoklad: úkolem organizace je zajišťovat trhy efektivněji než konkurence, ale způsobem, který má na mysli etické a ekologické faktory. Úkol: nadřazovat sociálně-etické zájmy zájmům ziskovým.

3 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., Změny forem komunikace v jednotlivých vývojových stádiích Osobní prodej OSPRO/ S2 Epocha prodejeEpocha marketinguEpocha vztahů Způsob komunikaceOrientace na zbožíOrientace na poptávkuOrientace na vztahy Typ komunikaceReklamaKomunikační mixNetworking Nejvýznamnější prvekZbožíPoptávkaSpolečenské vztahy Převládající stylDiktátorskýMotivačníVzájemná dohoda Zdroj: Lyková, J.: Jak organizovat a řídit úspěšný prodej, str. 15

4 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., Hlavní úlohy útvarů osobního prodeje v organizaci Osobní prodej OSPRO/ S2 Osobní styk se zákazníkem pro uskutečnění prodeje - probíhá na spotřebitelských i průmyslových trzích i na trhu služeb. Významná komunikační aktivita. Osobní styk se zákazníkem pro mimoprodejní aktivity – provádění služeb, doprovázejících prodej Vyřizování reklamací a stížností. Průzkum trhu (získávání informací z trhu). Poskytování informací o nových výrobcích. Technické poradenství.

5 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., Přehled činností prováděných v rámci prodeje Osobní prodej OSPRO/ S2 1.Provádění prodeje. 2.Činnosti poprodejní. 3.Informační činnosti. 4.Plánovací činnosti. 5.Kontrolní činnosti. 6.Spolupráce s ostatními útvary organizace. 7.Organizační činnosti.

6 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., Osobní prodej OSPRO/ S2 1. Provádění prodeje Aktivní vyhledávání nových zákazníků. Udržování vztahů se stávajícími zákazníky. Příjem a vyřízení získaných objednávek. Expedice. Fakturace a sledování inkasa. Řízení skladových zásob.

7 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., Osobní prodej OSPRO/ S2 2. Činnosti poprodejní Doprava. Montáž, instalace. Výcvik uživatelů. Údržba a opravy. Finanční a pojišťovací služby.

8 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., Osobní prodej OSPRO/ S2 3. Informační činnosti Sběr informací o konkurenci. Sběr informací o vývoji trhu. Sběr informací o vývoji vlivů, působících na poptávku. Sběr informací o vývoji cen. Vytváření databází zákazníků a péče o ně.

9 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., Osobní prodej OSPRO/ S2 4. Plánovací činnosti Rozpracování strategických a marketingových cílů do cílů prodeje. Rozpracování cílů prodeje do cílů pro jednotlivé produkty, teritoria, segmenty. Rozpis cílů pro jednotlivé prodejce a prodejní teritoria.

10 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., Osobní prodej OSPRO/ S2 5. Kontrolní činnosti Analýza prodejních výsledků. Analýza nákupního chování zákazníků. Kontrola rentability výrobků, teritorií, skupin zákazníků, distribučních cest. Analýza efektivnosti prodejního úsilí. Sledování spokojenosti zákazníků.

11 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., Osobní prodej OSPRO/ S2 6. Spolupráce s ostatními útvary organizace Spolupráce v otázkách tvorby cílů a strategií. Spolupráce na jednotlivých marketingových projektech. Spolupráce při zavádění nových výrobků na trh.

12 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., Osobní prodej OSPRO/ S2 7. Organizační činnosti Výběr a výcvik prodejců a pracovníků prodejní administrativy. Stanovení potřebného počtu prodejců. Kontrola pracovního vytížení a aktivity prodejců. Motivace a systémy odměňování prodejců. Řízení prodejců v terénu. Vyřizování reklamací a stížností.

13 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., Osobní prodej OSPRO/ S2 Prodejní útvar v jednání se zákazníky zastupuje firmu. Je významným spolutvůrcem firemního image.

14 Typy obchodních zástupců Osobní prodej OSPRO/ S2 Práce obchodních se liší podle podílů tvůrčí aktivity v procesu prodeje: Doručovatel - Dopravuje zboží k zákazníkovi. Objednávky jsou přijímány předem administrativou v kanceláři. Příjemce objednávek - Pracuje v prodejním oddělení, získává objednávky, které samy přijdou. Někdy pracuje ve firemní prodejně. Může nabízet další položky. Tvůrce vztahů - Jeho úkolem je systematicky budovat dlouhodobý vztah pomocí informací o obchodní nabídce, o nových výrobcích a jejich vlastnostech a o prodejních akcích. Na B2B trzích může trvat získání objednávky dlouhý čas. Prodejní technik - Zajišťuje prodej s vysokým podílem odborných znalostí, zvládnout musí i komunikační a prodejní dovednosti. Provádí demonstraci zboží, odpovídá na technické dotazy. Tvůrce poptávky - Nejobtížnější způsob prodeje, zaměřený na nové výrobky a nehmotné produkty - služby. Jsou zatíženy vysokou nákupní nejistotou. Jde o vysoce odbornou činnost. Podle Mc Muray

15 Hlavní úlohy prodejců Osobní prodej OSPRO/ S2 Obchodní zástupci (prodejci) působí na průmyslových (B2B) a spotřebitelských (B2C) trzích a trzích služeb. Hlavní úlohy: vyhledávání a posuzování, příprava na navázání kontaktu, navázání kontaktu, diagnostika, prezentace a demonstrace (ovlivňování) + zvládnutí námitek, uzavření obchodu, péče po uskutečnění prodeje, poradenství, a nezapomeňme na podíl na tvorbě image organizace a produktu, které zastupují!

16 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph.D., Klíčové kompetence prodejců Osobní prodej OSPRO/ S2 Popište, klíčové kompetence prodejce v kategoriích: znalosti, dovednosti, schopnosti a vlastnosti. Cvičení: příprava ve skupinách + diskuze