Státy a jejich seskupení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorka: Jaroslava Suchá Zdroj: Wikipedie, obrázky-Klipart
Advertisements

Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Česká republika poloha, rozloha
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
 Stát je institucí, která má moc vládnout, soudit a vytvá ř et zákony spole č nosti. Stát je vymezen Státní moc (výkonnou, zákonodárnou a soudní Stálým.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 9 Tematický okruhAstronomie TémaPlynné.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Státní zřízení ve světě
Součástí státního území
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství.
Pilíře politického systému 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita.
Anotace Žák se seznámí s úvodem do ČR …. Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje obecné poznatky o ČR Speciální vzdělávací.
TEST 15 Politologie
Vznik ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
40. Výročí naší školy 1974–2014.
Tento studijní materil byl vytvořen jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Právní stát, demokracie a sociální stát Katedra práva.
Základy státní správy Veřejná správa. Stát  Musí mít politickou autoritu, prostřednictvím kterých realizuje státní moc  Státní moc je nezávislá, uskutečňovaná.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Autor: Mgr. Helena Nováková
ZSV Vznik a podstata státu.
STÁT forma organizace lidské společnosti, která se vyznačuje sdružením obyvatel určitého území v právní celek suverenita, svrchovanost je výrazem státní.
Stát Občanská výchova.
STÁT, NÁROD.
Základy teorie státu – stát
Politická geografie II
Státy a jejich seskupení
politické formy států a příklady
Politická geografie III
AMERIKA Kanada – přírodní poměry III2-Z7-I-08
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Druhy států Občanská výchova.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_458.
Sociokulturní struktura populace ČR
ČR – základní údaje + práce s mapou
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA NAŠE ZDRAVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Afrika - poloha.
Stát o stát je instituce, území vymezené státními hranicemi, kde obyvatelé dodržují společné zákony a mají pevně stanovenou vládu o znaky státu: obyvatelstvo.
Téma hodiny: Západní Evropa
STÁTNÍ HRANICE.
PEVNINY A OCEÁNY.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
VÝVIN HMYZU Autor: Bronislav Šenkeřík
Demokracie x totalita 20. ledna 2006 Politická geografie IV.
Autor: Mgr. Miluše Šafářová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Z_088_Politická mapa dnešního světa světa _Státní hranice
Česká republika Územní vývoj státu
Sídla Zeměpis 9. ročník Autor: Eva Trávníčková
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ÚSTAVA.
EVROPA Španělsko III2-Z7-III-03.
Afrika – socioekonomická charakteristika
Stát a národ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
POLITICKÁ MAPA SOUČASNÉHO SVĚTA
Teorie státu.
S TÁT, STÁTNÍ ZŘÍZENÍ Autor: Hana Brýdlová. Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ – Státy a jejich hranice Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ – Územní uspořádání a státní zřízení Název sady: Zeměpis 7. ročník.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Právní základy státu.
Státověda.
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_30_ZEMĚPIS
Státy světa Formy vlády a uspořádání států Proměna politické mapy
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Transkript prezentace:

Státy a jejich seskupení Autor: Eva Trávníčková Základní škola Gabry a Málinky Štítná nad Vláří Zeměpis 9. ročník

Státní hranice Státní hranice je myšlená čára oddělující území dvou států nebo území státu a širého moře. Pokud stát sousedí s vodní plochou patří ke státu i moře do vzdálenosti 12 námořních mil (1 míle=1 852 m). Hranice je i ve vzdušném prostoru – kolmo vzhůru k pozemní hranici.

Hranice přirozená a umělá

Co mají společného vyznačené státy?

Co je stát a čím se vyznačuje? Stát je instituce, která je schopna v zemi vládnout, vytvářet zákony a soudit. Každý stát musí mít stálé obyvatelstvo, státní moc, vymezené hranice státu a státní suverenitu. Státní suverenita znamená, že žádný jiný stát by se neměl vměšovat do politiky jiného státu.

V roce 1850 – 55 svrchovaných států Závislá zemí nemají právo vystupovat v rámci mezinárodních vztahů samostatně

Monarchie ve světě

Použité zdroje http://www.google.cz/imgres?imgurl=http:// http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Monarchies_of_the_world.PNG Geografické rozhledy, Roč. 19, 2009-2010, č. 5 Geografické rozhledy, Roč. 8, 1998-1999, č. 3 Geografické rozhledy, Roč. 11, 2001-2002, č. 1 Geografické rozhledy, Roč. 14, 2004-2005, č. 3 Geografické rozhledy, Roč. 10, 2000-2001, č. 1 Geografické rozhledy, Roč. 10, 2000-2001, č. 3 Geografické rozhledy, Roč. 15, 2005-2006, č. 2 Geografické rozhledy, Roč. 13, 2003-2004, č. 5 Geografické rozhledy, Roč. 9, 1999-2000, č. 5 Geografické rozhledy, Roč. 13, 2003-2004, č. 1 Geografické rozhledy, Roč. 8, 1998-1999, č. 4 Geografické rozhledy, Roč. 11, 2001-2002, č. 5 Geografické rozhledy, Roč. 12, 2002-2003, č. 2 Dnešní svět, Roč. 2005/2006, č. 1 NOVOTNÝ, J.: Zeměpis učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus, 2008 Školní atlas dnešní svět, TERRA, 1996 TUREK M., TOLMÁČI L.: Zeměpisný sešit pro 9. ročník základní školy a víceletá gymnázia, Geointer, Praha 2002 BAAR, V: Politická mapa dnešního světa, Nakladatelství Fortuna Praha 2005

Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu Gabra a Málinka před interaktivní tabulí, který je spolufinancován ESF a státním rozpočtem České republiky.