Elektronická učebnice - I

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronická učebnice - I
Advertisements

13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
45.1 Větné vzorce
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - II
4.1 Přímka (modelování, rýsování)
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
89.1 SLOVESA – osoba, číslo, slovesný způsob, čas
10.1 Cyklista na silnici, výbava cyklisty
61.1 Podstatná jména rodu ženského – vzor žena
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
58.1 Přímá a nepřímá úměrnost
37.1 Vzájemná poloha dvou kružnic
Elektronická učebnice - I
74.1 Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
70.1 Porovnávání desetinných čísel
69.1 Desetinná čísla, desetinný zlomek
Elektronická učebnice - I
36.1 Obsahy složitějších obrazců
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
54.1 Pamětné násobení a dělení do
20.1 Trojúhelníková nerovnost
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10)
80.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 8.
78.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 4. Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace.
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
40.1 Zásobník – Osová souměrnost
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
21.1 Malá násobilka - dělení
09.1 Chodec v silničním provozu
97.1 Omluvenka Jdu k zubnímu lékaři. Zúčastním se soutěže.
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
Elektronická učebnice - I
89.1 Hry se zápalkami, pavučinové rébusy
Elektronická učebnice - I
90.1 Podstatná jména rodu mužského - vzory předseda, soudce
30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
Elektronická učebnice - I
26.1 Obsah obdélníku Tatínek chce koupit nový koberec tvaru obdélníku.
5.1 Měření na centimetry a milimetry
49.1 Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do
58.1 Podstatná jména rodu středního – vzor moře
40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
88.1 Číselné rébusy = + = = 90 = + = = 80 = =
Elektronická učebnice - I
Slovní úlohy o pohybu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
21.1 Útvary souměrné podle osy
39.1 Násobení a dělení mimo obor násobilek
Co mají společného tyto obrázky???
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
79.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 0 – 6.
81.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 3 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
Nápověda Jak se jezdí po silnicích v Anglii. Jede na levou stranu protože nejsou vidět dveře.
KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 4: Programovací jazyk C Bc. Radek Libovický.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
HÁDANKY.
Kurz algoritmizace a programování v jazyce C
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 90.1 Logické úlohy Řeka. Na jednom břehu je pasáček ovcí, vlk, koza, zelí a lodička. Vlk by rád sežral kozu, koza si dělá zálusk na zelí. Do lodičky může pasáček vzít jen jedno zvíře nebo zelí. Dvě zvířata nebo zvíře a zelí se na lodičku najednou nevejdou. Koza ani vlk pádlovat překvapivě neumí. Jak dostane pasáček vlka, kozu i zelí na druhou stranu tak, aby na jednom břehu nikdy nebyla koza s vlkem nebo se zelím bez dohledu pasáčka? Řešení - Koza tam. Nic zpět. Vlk tam. Koza zpět. Zelí tam. Nic zpět. Koza tam. Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku, nebo neštovice? Autor: Hana Šulcová

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 90.2 Logické úlohy Jedna topinka se smaží deset minut - pět minut z každé strany. Na pánev se vejdou dva chleby vedle sebe. Za jak dlouho nejrychleji osmažíš na jedné pánvi tři topinky? Nápověda - Můžeš začít smažit topinku, sundat ji z pánve a dosmažit později. Řešení - Za 15 minut. Po pěti minutách jednu topinku sundáš a druhou otočíš. Po deseti minutách je jedna hotová a dvě je třeba osmažit ještě z jedné strany.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 90.3 Logické úlohy Tři bratři čekali v noci na tramvaj. Když dlouho nejela, rozhodl se jeden z bratrů jít po směru jízdy a pak nasednout, druhý šel proti směru jízdy a nasedl do tramvaje a třetí čekal na stanici. Kdo z nich se dostal nejdříve domů? Řešení – Všichni se dostali domů stejně, protože nasedli do jedné tramvaje.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 90.4 Logické úlohy Představte si, že chcete příteli poslat poštou něco cenného. Máte na to krabičku, která je dostatečně velká a na kterou lze připevnit několik zámků. Zámků máte oba dostatek, ale problém je, že nemáte klíč od zámku toho druhého. Jak dostanete k příteli cennost, aby neputovala nezamčená? Poslat klíč jen tak nepomůže, mohl by ho někdo zkopírovat. Nápověda - Předmět může jít poštou i několikrát. Můžete na něj dávat zámky oba. Řešení - Zamknete předmět do krabičky, pošlete ho příteli. Ten přidá na krabičku svůj zámek a pošle ji vám. Vy svůj zámek sundáte, pošlete opět příteli a on jen sundá svůj zámek.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 90.5 Logické úlohy Čtyři bratři – Vít, Standa, David a Vašek – bydlí v jednom domě, ale každý na jiném poschodí. David bydlí níž než Vít a Vašek, který bydlí mezi Standou a Vítem, zatímco Vít bydlí mezi Vaškem a Davidem. Ve kterém poschodí kdo bydlí, když dům, ve kterém bratři žijí, má přízemí a tři poschodí? Nápověda – Udělej si nákres. Řešení – V přízemí bydlí David, v 1. poschodí Vít, ve druhém Vašek a nejvýše bydlí Standa.

90.6 Logické úlohy Dokážeš rozdělit čtverec na 13 úplně shodných dílů? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 90.6 Logické úlohy Dokážeš rozdělit čtverec na 13 úplně shodných dílů? Nápověda - Nehledej nic složitého. Řešení - Stačí poskládat 13 obdélníků vedle sebe.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 90.7 Logické úlohy V hořícím domě je skupina přátel. Chce se dostat za každou cenu ven, neboť dům za 12 minut spadne. Musí proběhnout chodbou, která je celá v plamenech. Pokud skrz ní chce někdo projít, musí mít u sebe hasící přístroj a plameny alespoň trochu krotit. Problém je, že přátelé mají jen jeden. Chodbou mohou jít zároveň maximálně dva lidé. Pak se někdo musí vrátit s přístrojem a mohou jít další dva. Mezi přáteli je jeden hasič, který se v plamenech pohybuje běžně, a tak dokáže chodbou proběhnout během minuty. Jeho nejlepší kamarád, taky docela korba, proběhne za minuty dvě. Pak je tam ještě jeden starší pán, kterému to trvá čtyři minuty, a nemocný, který se bude chodbou motat pět minut. Pokud jde dvojice, pohybuje se rychlostí pomalejšího. Jak budou postupovat, aby se dostali ven do 12 minut, než dům spadne? Nápověda - Opravdu to jde. Zpět může jít nejen ten, co právě vyběhl ven. Řešení - hasič a korba ven........................2min hasič zpět....................................1min nemocný a důchodce ven…………5min korba zpět...................................2min hasič a korba ven........................2min Dva nejlepší kamarádi vybíhají ze dveří.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 90.8 Logické úlohy Sedlák přinesl ke kováři pět kusů řetězu, každý o třech článcích, a žádal, aby je spojil v jeden řetěz. Jak to kovář provedl, aby se rozseklo a svařilo znovu co nejméně článků? Řešení – Provedení požadované práce lze zajistit rozseknutím tří článků jednoho kusu řetězu a spojit s nimi konce zbývajících čtyř kousků.

90.9 Použité zdroje, citace Obrázky z databáze Klipart Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 90.9 Použité zdroje, citace Obrázky z databáze Klipart http://hadanky.chytrak.cz/?h=koza_a_vlk (slide1) http://hadanky.chytrak.cz/?h=topinky (slide 2) http://hadanky.chytrak.cz/?h=posta (slide 4) http://hadanky.chytrak.cz/?h=ctverec (slide 6) http://hadanky.chytrak.cz/?h=ohen (slide 7) LOUKOTA, J. Veselá matematika. Olomouc: VOTOBIA, 1998. s. 156. ISBN 80-7198-318-7.

90.10 Anotace Autor Hana Šulcová Období 01 – 06/2013 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 90.10 Anotace Autor Hana Šulcová Období 01 – 06/2013 Ročník 4. – 5. ročník Klíčová slova Logické úlohy Anotace Prezentace obsahující zásobník logických úloh k učivu matematiky.