Utvořte negaci výroku, a to bez použití záporu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematická analýza Lineární algebra Diferenciální rovnice
Advertisements

Trojúhelník – I.část Mgr. Dalibor Kudela
Užití Thaletovy kružnice
POZNÁMKY ve formátu PDF
Výrok a jeho negace.
Rovnoběžník a lichoběžník
POZNÁMKY ve formátu PDF
PLANIMETRIE.
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Matematika Trojúhelník.
Téma 3 Metody řešení stěn, metoda sítí.
Goniometrické funkce Sinus ostrého úhlu
Trojúhelník – II.část Mgr. Dalibor Kudela
Nepravidelné mnohoúhelníky
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
CELÁ ČÍSLA.
SZŠ a VOŠZ Zlín® Kabinet MAT předkládá prezentaci
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST II
PYTHAGOROVA VĚTA příklady
Základní číselné množiny
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
LINEÁRNÍ OPTIMALIZAČNÍ MODEL
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ předpověď počasí na 13. května 2014.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název:Výrok a jeho negace Autor:Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Výrok a jeho negace Autor: Mgr. Ludmila.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Negace složených a kvantifikovaných výroků
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK
POZNÁMKY ve formátu PDF
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Rovnoběžné promítání. Nevlastní útvary. Osová afinita v rovině.
Konstrukce trojúhelníku
Geometrické značky a zápisy
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_763.
Výroky, negace, logické spojky
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
2.2 Kvadratické rovnice.
Užití Thaletovy kružnice
Aritmetická posloupnost (Orientační test ) VY_32_INOVACE_22-12  Test obsahuje pět úloh.  U každé úlohy je aspoň jedna odpověď správná.  Na každou úlohu.
Herní plán Obecné vlastnosti příčky
Autor: Mgr. Lenka Šedová
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
ZÁKLADNÍ POJMY VÝROKOVÉ LOGIKY
Výroková logika.
Trojúhelník těžnice, výška
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
Vzájemná poloha dvou kružnic
ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
TROJÚHELNÍK ROVNORAMENNÝ
Užití Thaletovy kružnice
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název šablony: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky.
Trojúhelník a jeho vlastnosti
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
POZNÁMKY ve formátu PDF
Vlastnosti trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
Úlohy pro 1. ročník SPŠ ST Panská
Úlohy pro 1. ročník SPŠ ST Panská
TROJÚHELNÍK ROVNORAMENNÝ
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Konstrukce trojúhelníku
Trojúhelník 1 trojúhelník ABC určují tři různé body A, B, C, které neleží v přímce.
Transkript prezentace:

Utvořte negaci výroku, a to bez použití záporu. Trojúhelník ABC je ostroúhlý. 2. 5 -7 < 5+7 3. Délka úhlopříčky jednotkového čtverce je číslo racionální. 4. Kružnice k a l mají společné dva body. Trojúhelník ABC je tupoúhlý nebo pravoúhlý. 5 -7  5+7 Délka úhlopříčky jednotkového čtverce je číslo iracionální. Kružnice k a l mají společný jeden nebo žádný bod.

5. Přímka t má s kružnicí k jediný společný bod. 6. Součin dvou záporných reálných čísel je kladný. Přímka t má s kružnicí společné dva body nebo žádný bod. Součin dvou záporných reálných čísel je záporný nebo nula.

Utvořte negace bez použití „Není pravda, že…“ Množina M má aspoň 7 prvků. 2. Množina M má maximálně 11 prvků. 3. Nejvýše čtyři dny bude ještě pršet. 4. Rovnice x8 = 1 má aspoň dva reálné kořeny. Množina M má nejvýše 6  prvků. Množina M má minimálně 12 prvků. Aspoň pět dní bude ještě pršet. Rovnice x8 = 1 má nejvýše jeden reálný kořen.

5. Pravidelný dvanáctistěn má minimálně 20 vrcholů. 6. V této přihrádce jsou nejvýše 4 tužky. 7. Každý prvek množiny M má danou vlastnost. 8. Aspoň jeden prvek množiny M má danou vlastnost. Pravidelný dvanáctistěn má maximálně 19 vrcholů. V této přihrádce je aspoň 5 tužek. Aspoň jeden prvek množiny M nemá danou vlastnost. Existuje prvek množiny M, který nemá danou vlastnost. Žádný prvek množiny M nemá danou vlastnost.

9. Právě jeden prvek množiny M má danou vlastnost. 10. Existuje iracionální celé číslo. Právě jeden z nás půjde do kina. 12. Chybí právě čtyři. Žádný prvek nemá danou vlastnost nebo aspoň dva prvky množiny M mají danou vlastnost. Každé celé číslo je racionální. Do kina půjdou aspoň dva nebo nikdo nepůjde. Chybí nejvýše tři nebo aspoň pět.

13. Nikdo nepřišel. 14. Pro všechna reálná čísla x je x  1/x. 15. V každém trojúhelníku se výšky protínají v jednom bodě. Aspoň jeden přišel. Existuje číslo x pro které je x  1/x. Existuje trojúhelník, jehož výšky se neprotínají v jednom bodě.

16. Žádný učený z nebe nespadl. 17. Nic nového pod sluncem. 18. Bez práce nejsou koláče. Aspoň jeden učený z nebe spadl. Pod sluncem je aspoň jedna věc nová. Aspoň jeden koláč je bez práce.