HYPERTEXT PREPROCESSOR. PROGRAMOVÁNÍ. DEFINICE POJMŮ Problém Problém nevyřešený, nežádoucí stav obvykle vyžaduje nějaké řešení Neřešitelný problém Neřešitelný.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝVOJ PROGRAMOVACÍCH JAZYKŮ PERSPEKTIVY ELEKTRONIKY 3. Celostátní seminář, 18. března 2003 Ing. Pavel Pokorný UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ Fakulta technologická.
Advertisements

Přednáška č. 3 Normalizace dat, Datová a funkční analýza
Algoritmizace Vývojové diagramy.
ALGO – Algoritmizace 1. cvičení
Algoritmizace a programování
PROGRAMOVACÍ JAZYKY (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Algoritmizace 9. Ročník.
Principy překladačů Interpretované jazyky Jakub Yaghob.
Vývojové diagramy a základy algoritmizace
Algoritmizace a programování
Seminář – Základy programování
Algoritmizace.
25. ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ
25. ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
Analýza informačního systému
Algoritmus po krocích rozepsaný návod k nějaké činnosti
13AMP 6. přednáška Ing. Martin Molhanec, CSc.. Co jsme se naučili naposled Synchronizace procesů Synchronizace procesů Producent-Konzument Producent-Konzument.
Algoritmizace a základy programování
Základy algoritmizace a programování
Přehled současných způsobů tvorby programů
Úvod do algoritmizace Obsah: Algoritmus, algoritmizace
Algoritmy a programování
Základy programování a programovací jazyky
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Simulační modely a programové vybavení. Vývoj simulačních programů  Původně pouze strojový kód –Příliš dlouhé, náročné na programátora, obtížné hledání.
ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ
Jazyk PHP Programovací jazyk PHP (Hypertext preprocessor) je skriptovací jazyk, který běží na straně serveru. KLIENT - SERVER Server posílá do vašeho počítače.
OSNOVA: a) Úvod do OOPb) Třídy bez metod c) Třídy s metodamid) Konstruktory a destruktory e) Metody constf) Knihovní třídy g) Třídy ve tříděh) Přetížení.
IB111 Programování a algoritmizace
Informatika I 1. přednáška
Od zadání úlohy k programu Výpočetní systémy I 8. přednáška.
Dokumentace informačního systému
Úvod do JavaScriptu JavaScript je p JavaScript je programovací jazyk, který se používá na webových stránkách. JavaScript je typu KLIENT - KLIENT To znamená,
Analýza infromačního systému. Matice afinity ISUD matice – Insert (vkládání dat) – Select (výběr dat) – Update (aktualizace dat) – Delete (vymazání dat)
Algoritmizace a programování Algoritmizace – základní pojmy - 01
Vytváření a realizace algoritmů Algoritmy a datové struktury
Databázové modelování
Algoritmus a jeho vlastnosti
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Úvod do programování.
1 Programování a p. jazyky Postup při tvorbě programu (systému) –strategie –analýza ( konceptuální modely) Datová Procesní –návrh (i/o, výjimky, algoritmus)
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Algebra v informatice Antonín Jančařík.
Analýza informačního systému. Podrobně zdokumentovaný cílový stav Paramentry spojené s provozem systému – Cena – Přínosy – Náklady a úspory – …
Programování POCSI. Programovani/POCSI2 Základní pojmy Akce - děj nad objekty, mající začátek a konec, a mající přesně definovaný účinek. Příkaz - popis.
Programování VISUAL BASIC KGI / PROG 1. ročník LS.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Visual Basic - programování
Visual Basic Úvod do programování. Co je to program  Program je řada příkazů, které určují počítači, co má provádět, jak má zacházet s vloženými daty.
IB111 Programování a algoritmizace
Úvod do programování Vyučující: Mgr. Vítězslav Jersák
Programování v MATLABu © Leonard Walletzký, ESF MU, 2000.
Algoritmizace. Co je to algoritmizace? Algoritmizace je postup při tvorbě programu pro počítač, kterým lze prostřednictvím algoritmu řešit nějaký problém.
Překladače Vnitřní struktura překladače © Milan Keršláger
KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 4: Programovací jazyk C Bc. Radek Libovický.
Základy programování mikropočítačů První program v jazyce symbolických adres.
Algoritmizace a programování Algoritmy 1 - Úvod. Základní pojmy Počítačový program Počítačový program zápis zdrojového kódu, kterému rozumí počítač zápis.
Překladače 1. Překladače a programovací jazyky © Milan Keršlágerhttp:// Obsah:
KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 2: Základní pojmy Bc. Radek Libovický.
Návrh uživatelského rozhraní. Volba akcí uživatele – Systém menu Formát ukládání a modifikace dat – Vstupní formuláře Způsob formulování dotazů – SQL,
SOFTWAROVÁ PODPORA PRO VYTVÁŘENÍ FUZZY MODELŮ Knihovna fuzzy procedur Ing. Petr Želasko, VŠB-TU Ostrava.
Vývojová prostředí Objektově Orientované Programování OB21-OP-EL-KON-DOL-M Orbis pictus 21. století.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní pojmy v automatizační technice
Algoritmizace – základní pojmy
Základní pojmy v automatizační technice
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Operační systémy Vnitřní struktura překladače
2018/6/10 Počítačový model Kateřina Růžičková.
Analýza informačního systému
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Transkript prezentace:

HYPERTEXT PREPROCESSOR. PROGRAMOVÁNÍ

DEFINICE POJMŮ Problém Problém nevyřešený, nežádoucí stav obvykle vyžaduje nějaké řešení Neřešitelný problém Neřešitelný problém problém, který není algoritmicky řešitelný Algoritmus Algoritmus přesný návod či postup, kterým lze vyřešit daný problém Algoritmizace Algoritmizace proces vytváření a sestavování algoritmů

VLASTNOSTI ALGORITMŮ Elementárnost Elementárnost postup je složený z jednoduchých kroků, které jsou pro počítač srozumitelné Konečnost Konečnost musí skončit v konečném počtu kroků Jednoznačnost Jednoznačnost každý krok algoritmu musí být jednoznačně a přesně definován

VLASTNOSTI ALGORITMŮ Rezultativnost Rezultativnost výpočet dává po konečném počtu prvků výsledek Hromadnost Hromadnost algoritmus je schopen zpracovávat jakákoliv vstupní data, která vyhovují zadaným podmínkám Efektivnost Efektivnost výpočet se uskutečňuje v co nejkratším čase a s využitím co nejmenšího množství prostředků

SMYSL TVORBY UMĚLÝCH JAZYKŮ Pochopitelné jak pro lidi, tak pro počítače Naučitelné Jednoznačně definovaný význam slov a gramatická pravidla

DĚLENÍ PROGRAMOVACÍCH JAZYKŮ Nižší programovací jazyky jejich instrukce odpovídají téměř přesně příkazům pro procesor závislé na architektuře procesoru Jazyk symbolických adres (assembly language), strojový kód Vyšší programovací jazyky abstrakce od architektury počítače a procesoru umožňují rychlejší vývoj aplikací tvoří většinu jazyků např. C#, Java, PHP, Pascal

DĚLENÍ PROGRAMOVACÍCH JAZYKŮ Kompilované jazyky zdrojový kód se překládá do strojového kódu rychlejší běh programu, horší přenositelnost na jinou platformu např. C++, Pascal Interpretované jazyky zdrojový kód je vykonáván prostřednictvím interpretu pomalejší běh, nevyžaduje kompilaci např. Unix shell, PHP, VBA

DĚLENÍ PROGRAMOVACÍCH JAZYKŮ Jazyky překládané do mezikódu zdrojový kód je přeložen do mezikódu, který je následně vykonán pomocí interpretu např. C#, Java

PROGRAMÁTORSKÁ CHYBA Chyba, kterou udělal programátor při programování Zranitelnost Zranitelnost chyba způsobující bezpečnostní problém Bug anglický termín pro chybu Debuggování Debuggování ladění proces odstraňování chyb

TYPY CHYB Syntaktické chyby Syntaktické chyby „pravopisné chyby“, porušení syntaxe daného jazyka vznikají při kompilaci Logické chyby Logické chyby chyby v logickém návrhu programu nejhůře se hledají (program se bez problému spustí, nevypisuje žádné chybové hlášení, ale nepracuje správně) Běhové chyby Běhové chyby vznikají až při běhu programu

ODSTRAŇOVÁNÍ CHYB Metoda „rozděl a panuj“ Metoda „rozděl a panuj“ postupné zakomentování jednotlivých částí kódu Průběžné výpisy proměnných Průběžné výpisy proměnných Debugger Debugger specializovaný program na vyhledávání chyb v jiných programech umožňuje krokovat kód umožňuje sledovat obsah proměnných Automatické testování Automatické testování zabraňuje návratu již opravených chyb snižuje výskyt chyb v budoucnu

VIZUÁLNÍ PROGRAMOVÁNÍ Vizuální vývojová prostředí umožňují uživateli vytvářet nové aplikace přemístěním programovacích stavebních bloků nebo uzlů a vytvořením vývojových diagramů nebo blokových schémat, které jsou dále přeloženy.

VIZUÁLNÍ PROGRAMOVÁNÍ

OBJEKTOVÉ PROGRAMOVÁNÍ Zkracováno jako OOP (Object-oriented programming) Snaží se modelovat řešení úlohy stejně jako v reálném světě Základem jsou objekty, které mají své vlastnosti a metody např. formulářové tlačítko, člověk, čtverec

OBJEKTOVÉ PROGRAMOVÁNÍ Koncepce Koncepce Skládání Skládání – každý objekt může obsahovat jiné objekty Zapouzdření Zapouzdření – každý objekt zpřístupňuje navenek rozhraní, pomocí kterého se s ním pracuje Dědičnost Dědičnost – objekty tvoří hierarchii, čímž od sebe navzájem přebírají vlastnosti