Pionýrů 400, Frýdek – Místek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lom světla F f čočky, lidské oko Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Advertisements

Pionýrů 400, Frýdek – Místek
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_584_VyOv6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_605_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Světelné jevy a jejich využití
zpracovaný v rámci projektu
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Optické vlastnosti oka
Optické vlastnosti oka
Zobrazení zrcadlem a čočkou
Světelné jevy Optika II..
Optické vlastnosti oka
Oko jako optická soustava, optické přístroje
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
SOUSTAVA SMYSLOVÁ Informace o okolním světě a o vlastním těle dostáváme prostřednictvím smyslových buněk Smyslové buňky tvoří základ čidel Čidla jsou vybavena.
Soustavy smyslové Ústrojí zrakové
OKO.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_609_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_601_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Oční vady Krátkozrakost, dalekozrakost, šedý zákal, zelený zákal, vetchozrakost, šilhání, astigmatismus, barvoslepost, šeroslepost.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_607_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Oko spojná optická soustava obraz komorová tekutina oční čočka sklivec
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_604_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Oko Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_344. Oko párový orgán umožňující vidění vnímá elektromagnetické záření o vlnové délce nm lidské.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_602_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_615_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_613_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Oko. Oko Jeden ze smyslových orgánů Zrakem vnímáme světlo, jeho intenzitu, barvy, tvary, vzdálenosti Umožňuje rozvoj mysli, vzdělání a zážitků.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_616_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Oční vady Eliška Gálová, 3.G.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_612_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Oko.
OPTICKÉ VLASTNOSTI OKA
Smyslové vnímání OKO.
Optické vlastnosti oka
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_19 Fyzika - vady oka Autor: Jana Pěničková Období:
Biofyzika - optika Vady oka a jejich korekce Základní oční vady Vady čočkyVady sítniceVady rohovky KrátkozrakostBarvoslepostAstigmatismus DalekozrakostŠeroslepost.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_32_Smysly.
Z očí do očí Lidské oko z hlediska fyziky Filip Šefčík, Dominik Nop, Lubomír Pala, Matěj Tomešek.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Optické vlastnosti oka TÉMATICKÝ CELEK:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák odpovídá na připravené otázky. Žák sám tvoří odpovědi, nebo vybírá z daných možností tu správnou.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_20_ Optické přístroje - oko Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Optika - část fyziky zabývající se světlem. Vlastnosti světla Světlo je elektromagnetické vlnění. Šíří se v každém prostředí. Od zdroje se šíří přímočaře.
PaedDr. Jozef Beňuška OKO JAKO OPTICKÁ SOUSTAVA aneb O akomodaci, brýlích a pod.
ÚSTROJÍ ZRAKU VY_32_INOVACE_18_23. Zrak nejdůležitější lidský smysl pomocí zraku získáváme asi 80 % informací obr. 1.
F YZIKA Optické vlastnosti oka Vypracoval: Lukáš Karlík.
Vady oka Vypracoval: Jiří Čamek Obor: Technické lyceum Třída: 1.L
Z očí do očí.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Souhrnné otázky, Světelné jevy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
GEOMETRICKÁ OPTIKA Oko, přístroje.
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Lidské oko Optické čočky Název školy
Lidské oko
Transkript prezentace:

Pionýrů 400, 738 02 Frýdek – Místek CZ.1.07/1.4.00/21.2791 VY_32_INOVACE_617_F7   Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7. ročník  Klíčová slova: Oko, krátkozraké oko, dalekozraké oko, brýle Autor: Mgr. Lucie Seidlerová Vzdělávací zařízení: Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400 Pionýrů 400, 738 02 Frýdek – Místek Anotace : výukový materiál je určen pro práci s interaktivní tabulí a je umístěn na flash disku Ověřeno ve výuce dne : 11. 6. 2012

OKO

oko

Lidské oko Lidské oko je párový orgán, který umožňuje člověku vidět. Zrak je nejdůležitějším lidským smyslem. Jeho čidlo - lidské oko má přibližně tvar koule (průměr 2,4 cm). Pohyby oka umožňují 3 páry jemných svalů.

OKO jako optická soustava Oko je optická soustava s oční čočkou. Oční čočka je spojka. Spojná oční čočka vytváří na sítnici skutečný a převrácený obraz, menší, než je pozorovatelný předmět. Předmět vnímáme vždy ve směru, ve kterém dopadají paprsky na sítnici.

SLOŽENÍ OKA BOHUNĚK, J., KOLÁŘOVÁ, R., Fyzika pro 7.. ročník základní školy. 1. vydání Praha: PROMETHEUS, 1998. ISBN 80-7196-119-1., str. 245.

oční čočka duhovka žlutá skvrna sítnice sklivec rohovka slepá skvrna

Optické vlastnosti oka Oční čočka je spojka s malou ohniskovou vzdáleností. Vytváří na sítnici skutečný, převrácený a zmenšený obraz, než je ve skutečnosti.

Normální oko Mění zakřivení čočky podle vzdálenosti pozorovaných předmětů – akomodace oka. Např. když čteme, oční čočka se víc zakřiví, má menší ohniskovou vzdálenost než při pozorování vzdáleného stromu, to se oční čočka zploští.

Zdravým okem můžeme pozorovat předmět nejblíže ze vzdálenosti 25 cm Zdravým okem můžeme pozorovat předmět nejblíže ze vzdálenosti 25 cm. Při větším přiblížení se oko unaví a nemůže již dobře zaostřit.

Normální oko mění zakřivení oční čočky podle vzdálenosti pozorovaných předmětů. Nejbližší bod, který ještě vidí oko ostře při největším zakřivení čočky, se nazývá blízký bod. Zdravé oko ho má ve vzdálenosti 10 cm. Nejvzdálenější bod, který vidí oko ostře bez přizpůsobení oční čočky, je vzdálený bod. Zdravé oko ho má v nekonečnu.

Krátkozraké oko Vidí dobře blízké předměty, ale nedokáže zaostřit při pohledu na vzdálené předměty. Obraz vzdáleného předmětu vzniká před sítnicí na sítnici je obraz rozmazaný. Krátkozrakost je někdy způsobená protáhlým tvarem oka. Upravuje se brýlemi s rozptylkami rozptylka posune obraz na sítnici.

Krátkozraké oko BOHUNĚK, J., KOLÁŘOVÁ, R., Fyzika pro 7.. ročník základní školy. 1. vydání Praha: PROMETHEUS, 1998. ISBN 80-7196-119-1., str. 245.

Dalekozraké oko Vidí dobře vzdálené předměty, ale nedokáže zaostřit při pohledu na blízké předměty. Obraz blízkého předmětu vzniká za sítnicí. Vadu oka upravují brýle se spojkami, spojka posune obraz na sítnici. Dalekozrakost je někdy způsobená zploštělým tvarem oka.

Dalekozraké oko BOHUNĚK, J., KOLÁŘOVÁ, R., Fyzika pro 7.. ročník základní školy. 1. vydání Praha: PROMETHEUS, 1998. ISBN 80-7196-119-1., str. 245.

Krátkozrakost a dalekozrakost se koriguje brýlemi Krátkozrakost a dalekozrakost se koriguje brýlemi. Krátkozrakost spojkami a dalekozrakost rozptylkami.

Pohled skrz čočky brýlí na text spojky rozptylky BOHUNĚK, J., KOLÁŘOVÁ, R., Fyzika pro 9.. ročník základní školy. 1. vydání Praha: PROMETHEUS, 2000. ISBN 80-7196-196-0., str. 111.

Další vady oka šedý zákal – snížená průhlednost čočky zelený zákal – zvýšení tlaku tekutiny uvnitř oka šilhavost – poškození očního nervového svalu barvoslepost – neschopnost rozlišovat některé barvy (obvykle jde o červenou a zelenou) slepota – pouze 5 % nevidomých je úplně slepých!

Shrnutí Oko se přizpůsobuje pozorování různě vzdálených předmětů kolem nás tím, že oční čočka mění svou ohniskovou vzdálenost (akomodace oka). Dvě nejčastější vady oka jsou krátkozrakost a dalekozrakost. Vadu dalekozrakého oka odstraňujeme rozptylkou, dalekozrakého spojkou.