8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012.
Advertisements

8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Člověk a společnost Dějepis 20. století 2. období 2. světové války VY_32_INOVACE_03 Sada 23 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
zpracovaný v rámci projektu
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
VY_32_INOVACE_73_PERU Jméno autora VM Mgr. Markéta Fišerová Datum vytvoření VM říjen 2011 Ročník použití VM 7., 9. ročník Vzdělávací oblast/obor zeměpis.
Pro animaci a změnu snímku klikej!
Sámův kmenový svaz 623 – 658 n.l..
Projektový den „Náš region“ Lipová Autoři: Matěj Holakovský a Klára Holakovská.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Kolonizace v 19. a počátku 20. Století.
Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Vendula Báčová
9. ročník Novověk, moderní dějiny
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012.
Austrálie a Oceánie orientace na mapě VY_32_INOVACE_Ze z 2
Francie.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Asijské státy v 17. a 18. století
Vznik měst a jejich význam
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Svět ve 2. polovině 19. století kolonialismus
Evropský kolonialismus
Kolonialismus a imperialismus
9. ročník Novověk, moderní dějiny
Arabsko – izraelský konflikt 1. část
zpracovaný v rámci projektu
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
7. ročník Středověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
9. ročník Novověk, moderní dějiny
9. ročník Novověk, moderní dějiny
7. ročník Středověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček
9. ročník Novověk, moderní dějiny
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
9. ročník Novověk, moderní dějiny
VY_32_INOVACE_12 Amerika - Kanada
Chráněná území v České republice
Amerika orientace na mapě VY_32_INOVACE_Ze z 2
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
6. ročník Pravěk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Kolonialismus.
ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
7. ročník Vrcholný středověk
Berlínská krize
9. ročník Novověk, moderní dějiny
Sjednocení Německa.
Západní Evropa v 16. století
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Počátek novověku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
IMPERIALISMUS KOLONIALISMUS
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
DEKOLONIZACE.
7. ročník Středověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
9. ročník Novověk, moderní dějiny
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Anotace: Prezentace pro 9. ročník. K výkladu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Kolonialismus.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Transkript prezentace:

8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková Odborné vedení: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012

Asie a Afrika v 19. století Japonsko: bylo izolováno od ostatního světa mnoho pravomocí měla vojenská šlechta – samurajové v tomto období byly výsady samurajů zrušeny samuraj japonský znak pro samuraje Seppuku – japonská rituální sebevražda

Samurajové bojovník s naginata a tači fotografie tokugavských samurajů - 1890 daišo samurajské ženy bojující s naginata samurajská helmice s typickou maskou

válka znesvářených klanů Sekigahara- bitva poslední samurajský konflikt kabuto

japonská restaurace – rytina z 19. století v polovině 19. století se Japonsko otevřelo světu: rozvoj průmyslu a obchodu povinná školní docházka nastal velký rozvoj Japonska mapa Japonska japonská restaurace – rytina z 19. století

Čína: i Čína byla izolovaná a zaostalá velmi rozsáhlá území provincie ovládali úředníci mandaríni Čína i nadále hospodářsky zaostávala mandarín mapa Asie

Afrika: zpočátku se o ni Evropu příliš nezajímala    Afrika: zpočátku se o ni Evropu příliš nezajímala později objevena ložiska zlata, diamantů, kaučukové lesy, … koncem 19. století evropské státy zabraly téměř celý kontinent byl vybudován Suezský průplav stavba Suezského průplavu mapa z roku 1881 satelitní snímky Suezského průplavu

Kolonie: evropské státy chtěly vlastnit kolonie v Africe, Asii, Americe… levná pracovní síla levné suroviny odbytiště i nekvalitního zboží levná pracovní síla světové říše a jejich kolonie v roce 1800

nejvíce kolonií v tomto období měla VB: silné loďstvo kolonie v Asii i Africe anglické lodě

další státy, které vlastnily kolonie: Francie část kolonií ztratila v tomto období získala nové Afrika, Asie Německo a Itálie dříve velmi málo kolonií po sjednocení chtějí kolonie získat italské kolonie znak kolonie Italské východní afriky (1936-1941) francouzské kolonie

kolonie Německa vlajka německých kolonií pohled z koloniální výstavy v Berlíně v roce 1896 německý kolonista v Togu (cca 1885) německé kolonie

vlastnictví kolonií na konci 19. století

Zápis: Asie a Afrika v 19. století Japonsko: bylo izolováno od ostatního světa mnoho pravomocí měla vojenská šlechta – samurajové v tomto období byly výsady samurajů zrušeny v polovině 19. století se Japonsko otevřelo světu: rozvoj průmyslu a obchodu povinná školní docházka nastal velký rozvoj Japonska Čína: i Čína byla izolovaná a zaostalá velmi rozsáhlá území provincie ovládali úředníci mandaríni Čína i nadále hospodářsky zaostávala Afrika: zpočátku se o ni Evropu příliš nezajímala později objevena ložiska zlata, diamantů, kaučukové lesy, … koncem 19. století evropské státy zabraly téměř celý kontinent byl vybudován Suezský průplav

Kolonie: evropské státy chtěly vlastnit kolonie v Africe, Asii, Americe… levná pracovní síla levné suroviny odbytiště i nekvalitního zboží nejvíce kolonií v tomto období měla VB: silné loďstvo kolonie v Asii i Africe další státy, které vlastnily kolonie: Francie část kolonií ztratila v tomto období získala nové Afrika, Asie Německo a Itálie dříve velmi málo kolonií po sjednocení chtějí kolonie získat vlastnictví kolonií na konci 19. století

Otázky pro mladé historiky: Opakování: Které asijské státy byly na počátku 19. století zaostalé a izolované? Jak se v tomto období vyvíjelo Japonsko? Jak se v tomto období vyvíjela Čína? Proč je výhodné vlastnit kolonie? Kdy probíhala kolonizace Afriky? Co víš o koloniálních velmocech? Otázky pro mladé historiky: Znáš podrobnosti o stavbě Suezského průplavu?

Test – kdo nebo co je na obrázku? mandarín samuraj Suezský průplav vlastnictví kolonií daišo světové kolonie rok 1800

Odkazy: http://cs.wikipedia.org/wiki/Samuraj http://cs.wikipedia.org/wiki/Seppuku http://cs.wikipedia.org/wiki/Japonsko http://www.profimedia.cz/fotografie/19-stoleti-rytina-z-japonska-s-nazvem/0002920795/ http://japonsko.web2001.cz/s/samurajove-fotografie/ http://nobushi.wz.cz/samuraj.html http://www.predseda.org/svet-mapy-a-udaje-historicke http://jdvorak.blog.idnes.cz/c/163321/Aktuality-k-neuvereni.html http://cs.wikipedia.org/wiki/Suezsk%C3%BD_pr%C5%AFplav http://www.plavidla.cz/image/200911180926_suez1.jpg?PHPSESSID=96147b0bf8d5335333396117e203d75d http://cs.wikipedia.org/wiki/Kolonie http://21stoleti.cz/blog/2010/11/19/otrokarstvi-smutna-kapitola-moderni-lidske-civilizace/ http://www.palba.cz/printview.php?t=4396&start=0 http://cs.wikipedia.org/wiki/Francouzsk%C3%A9_kolonie http://cs.wikipedia.org/wiki/N%C4%9Bmeck%C3%A9_kolonie

http://cs.wikipedia.org/wiki/Italsk%C3%A9_kolonie http://cs.wikipedia.org/wiki/St%C3%A1tn%C3%AD_znak_It%C3%A1lie