32_07_21 Věty jednočlenné a dvojčlenné

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lineární rovnice 8.-9.ročník
Advertisements

Drama – vývoj a rozdělení
Slovesa - přechodníky 32_04_05: Mluvnice – Anotace Jazyk
AFFIRMATIVE, QUESTION, NEGATIVE
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 3 - BEZ ČLENU
Věta s podmětem, bez podmětu, větný ekvivalent Autor:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Slovesa a mluvnické kategorie
32_04_03: Mluvnice – Slovesné třídy
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Věta dvojčlenná, jednočlenná, větný ekvivalent
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÉ EKVIVALENTY
Věty jednočlenné a dvojčlenné
GEOMETRICKÉ TVARY A JEJICH VELIKOST
32_04_24 Přísudek Anotace Prezentace: Základní větný člen – přísudek, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace,
32_09_22: Výtvarné materiály: Jak? Na co?
32_04_36 Příběhy o dětech Anotace Příběhy o dětech
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
Přímá řeč 12_03_17: Čtenářská gramotnost – Anotace Jazyk
32_04_02: Literatura – Druhy literatury
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
Věta.
Věta jednoduchá, souvětí
Věta jednoduchá- souvětí
Interaktivní prezentace zaměřená na teorii výsadby stromku
VYHLEDÁVÁNÍ GEOMETRICKÝCH TVARŮ V OBRÁZCÍCH
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.16 Anotace: Prezentace uvádí přehled a stručnou definici jednotlivých neohebných slovních druhů. Vzdělávací oblast: český jazyk.
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_30_CJL_M Ročník: III. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
32_09_21: Výtvarné materiály: Jak? Čím?
Anotace Prezentace o abstraktním umění – seznámení s jedním ze směrů moderního výtvarného umění- slouží jako úvod v hodině Vzdělávací oblast, vzdělávací.
Vy 32_11_34 Pokojové rostliny
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad – základní skladební dvojice, vyjádření podmětu.
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÝ EKVIVALENT
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
32_04_31 Bajka Anotace Bajka Vzdělávací oblast, vzdělávací obor
PŘÍSUDEK Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-28
32_09_34 Organzová krása- výtvarné tvoření -prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
32_04_35 Komenský Anotace Komenský Vzdělávací oblast, vzdělávací obor
Anotace Prezentace, která se zabývá navzájem opačnými čísly. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají opačná čísla. Speciální.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Skladba – věty podle složení
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Český jazyk – 7. ročník. Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy 7, SPN, Praha E.
Věta jednočlenná a dvojčlenná
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace obsahující příklady na procvičení konstrukce trojúhelníku podle věty SSS AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zkonstruují.
Věta jednočlenná, věta dvojčlenná, větný ekvivalent 7. třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa VĚTA JEDNOČLENNÁ, DVOJČLENNÁ, VĚTNÉ EKVIVALENTY V ymysli k obrázkům věty,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dufková Název : VY_12_INOVACE_18_Věty.
VY_32_Inovace_ Věty jednočlenné a dvojčlenné
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÉ EKVIVALENTY
Věta dvojčlenná, věta jednočlenná, větný ekvivalent
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Větný ekvivalent VY_32_INOVACE_54_Vetny ekvivalent
Obvod obdélníku VY_32_Inovace_09KJ-1
Vy_32_INOVACE_72_Věta jednočlenná a dvojčlenná
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Transkript prezentace:

32_07_21 Věty jednočlenné a dvojčlenné Anotace Prezentace: Věty jednočlenné a dvojčlenné – výklad s ukázkami, animace Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, český jazyk a literatura Tematický okruh, téma Český jazyk a literatura – skladba- věty jednočlenné a dvojčlenné Autor, datum vytvoření Mgr. Monika Nademlejnská Jazyk český  Očekávaný výstup Žáci se naučí určovat přísudek a podmět a rozpoznávat věty s podmětem a bez podmětu Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Věty jednočlenné a dvojčlenné, větný ekvivalent, podmět, přísudek Druh učebního materiálu Prezentace  Potřebné pomůcky PC a MS Office, dataprojektor nebo IT  Druh interaktivity Aktivita žáků, výklad Cílová skupina 7. ročník – 12-13 let  Stupeň a typ vzdělávání 2. stupeň ZŠ  Potřebný čas 30 min  Řešení Ano Celková velikost 341 kB  Zdroje Vlastní Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Věty jednočlenné a dvojčlenné Metodický pokyn: Žáci si upevní učivo o větách s podmětem a bez podmětu. Naučí se vyhledávat přísudek a podmět. Seznámí se s učivem o větném ekvivalentu. Sami si vyzkouší určit věty jednočlenné a dvojčlenné. Pokusí se převést větu jednočlennou na dvojčlennou a naopak. Pokusí se sami vymyslet věty na zadané přísudky a rozlišit, zda šlo o větu J či D Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Věty jednočlenné - věty bez podmětu PŘ: Stýská se mu. - neobsahují podmět, mají přísudkovou část -označují přírodní jevy, tělesné či duševní stavy člověka PŘ PŘ: Stýská se mu. Zablýsklo se. Bolí mě v zádech. Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

PŘ: Celý den ho bolela hlava. Věty dvojčlenné věty s podmětem mají podmět (může být i nevyjádřený) i přísudek PŘ PO PŘ: Celý den ho bolela hlava. (ON)-POn PŘ Pije vodu z hrníčku. Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Větný ekvivalent jazykové konstrukce, které za určitých podmínek mají platnost jako věty základem není určitý slovesný tvar Infinitiv - Nevstupovat! Podstatné jméno - Petře! Přídavné jméno - Pěkné. Příslovce - Zpátky! Částice - Snad. Citoslovce - Hop! Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Rozliš věty jednočlenné a dvojčlenné. 1. To je krásné! J 2. Rozumíš mi dobře? D 3. Bolí mě v zádech. 4. Bolí mě záda. 5. V dálce hřmělo. 6. Bylo mi veselo. 7. Zdál se mi o tobě sen. Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Větu jednočlennou převeď na dvojčlennou a opačně. Přs Přs POv Z komína se hustě kouřilo. (J) Z komína stoupal dým. Přs (MY)-POn Přs Hovořili jsme o všem možném. (D) Hovořilo se o všem možném. Přs Přs (JÁ)-POn Bylo cítit vůni květin. (J) Cítil jsem vůni květin. POv Přs Přs Marek se styděl. (D) Markovi bylo stydno. Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Petrovi se stýská po rodičích.(J) Stýská si - Petr si stýská. (D) Vytvořte krátké věty s těmito přísudky. Rozhodněte, zda jste vytvořili větu jednočlennou či dvojčlennou. Stýská se - Petrovi se stýská po rodičích.(J) Stýská si - Petr si stýská. (D) Je deštivo - Venku je dnes deštivo. (J) Je deštivý - Dnes je deštivý den. (D) Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace