Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/21.3768 Název: Present simple – revision Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Present Simple and Continuous
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Kód VM: VY_32_INOVACE_3ZIM03 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Jana Zimková Datum:
• Autor • Mgr. Anna Pastuchová • Cílová skupina • Aj5 • Očekávané výstupy • Umět utvořit ústní a písemné sdělení na dané téma • Klíčové kompetence • Pracovní.
Present perfect tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ08 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Přítomný čas průběhový
Budoucí čas „to be going to“
Bor. Present Simple.
CAN Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Svatava Mazurová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_30.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
2.1 School Practise „have got“
Unit One TO BE To Have. To Be / být  I am  You are  He, she,it is  We are  You are  They are  Já jsem  Ty jsi  On, ona,ono je  My jsme  Vy.
To have got affirmative - question and short answer Aj pro 4.-5.r. Základní škola Ostrava, Gebauerova 8, příspěvková organizace Autorka: Mgr.Daniela Ondrisová.
Adele – poslech, práce s textem.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Unit 4 Infinitiv Příslovečné určení místa a času What ´s the time? Číslovky násobné - ingový tvar.
Sloveso "to BE".
Pro své milé žáky vytvořila Kateřina Brandejsová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_15.
Škola1. ZŠ T.G.Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová Číslo VY_32_INOVACE_62 Název Sloveso být – to be Téma hodiny Záporné tvary slovesa „být“ Předmět.
Sporty a aktivity e Anotace: Žáci si v prezentaci osvojí základní výrazy a fráze na téma Sporty a aktivity. Fráze si mohou procvičit dle zadání v prezentaci.
? PRESENT SIMPLE OR PRESENT CONTINUOUS. PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ We read a lot. We read every day. We usually read books of fiction. Our friend,
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 5. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Cizí jazyk - Anglický jazyk – My day.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_23.
Elektronická učebnice - II
VY_22_ZAZNAM_ Aj.I. 5.B.33. Přítomný průběhový čas.
Přítomné časy, budoucí – will, minulý čas prostý - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Předpřítomný čas Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ondřej Hoberla. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:6.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.107/1.500/ Název aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Vzdělávací oblast: Anglický jazyk Autor: Mgr. Martina Hulenková
Cvičení 2: Přítomný čas průběhový (Vyber správnou možnost)
Present Continuous question
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_80 NázevPast continuous Téma hodinyMinulé časy PředmětAnglický jazyk Ročník/y/7.
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_70 NázevPresent continuous Téma hodinyKladné a záporné tvary přítomného.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Present simple Autor: Mgr.
Modal Verbs = způsobová slovesa.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: UNIT 1.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník: IX. Datum vytvoření: Šablona:III/2č. materiálu:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Past Simple Practice II VY_22_INOVACE_17 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Zjisti, o čem se mluví 1 VY_22_INOVACE_26 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – Wh- questions.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině To be going to VY_22_INOVACE_30 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRESENT, PAST AND FUTURE FORM Have to. Have to - must I must go to school. - I have to go to school. Musím jít do školy. Must – vnitřní přesvědčení Have.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Prepositions of time VY_22_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Eating at the Restaurant VY_22_INOVACE_12 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – Yes/No questions.
Present Simple Přítomný čas prostý. Použití Děje obvyklé nebo pravidelně se opakující I go to bed at 10. Trvalé pravdy, tvrzení, kt. mají obecnou platnost.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_68 NázevPresent simple - negative Téma hodinyČinnosti doma i ve škole PředmětAnglický.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Present Continuous Practice VY_22_INOVACE_14 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
PRESENT SIMPLE questions
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovní zásoba Look VY_22_INOVACE_17 Sada 3 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Tvorba otázky VY_22_INOVACE_32 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová Číslo Název Téma hodiny PředmětAnglický jazyk Ročník/y/ Anotace Očekávaný výstup Druh učebního.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – revision Autor:
Transkript prezentace:

číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – revision Autor: Mgr. Yvona Zajícová Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Předmět: Anglický jazyk Ročník: šestý Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121

Tato prezentace je výukovým materiálem pro žáky 6. ročníku. Slouží k opakování a následnému procvičení Present simple tense. Ve vyšších ročnících lze prezentaci použít ke zopakování tohoto gramatického jevu min Snímek 4-6: výuka, kladná věta Snímek 7: procvičování – kladná věta (správné odpovědi následují po každé větě) Snímek 8: výuka, záporná věta Snímek 9: procvičování – přepis kladných vět na záporné (správné odpovědi následují po každé větě) Snímek 10: výuka, otázka + krátká odpověď Snímek 11: procvičování – tázací věta (správné odpovědi následují po každé větě) Snímek 12: procvičování – Wh-questions Snímek 13: správné odpovědi Snímek 14: Věty určené k překladu – možno využít jako test či domácí úkol Snímek 15: Přeložené věty

 v kladné větě použijeme infinitiv slovesa (bez „to“) I work, I do, I write, I have You work, you do, you write, you have We work, we do, we write, we have They work, they do, they write, they have

Ve 3. os. č. jedn. (he, she, it) se přidává přípona:  –s he works, she writes, it sleeps  –es se přidává u sloves končících na –s, -sh, -ch, -x, -o he kisses, she rushes, it watches, he boxes, she goes, it does

pyryry  u sloves končících na –y s předcházející souhláskou (copy, cry, try) se –y mění na –i a přidává se –es prr he copies, she cries, it tries ayay  Končí-li slovesa na –y s předcházející samohláskou (play, say) se –y nemění a přidává se pouze -s she says, it plays

 I……….. (like) History. I like History.  Jessica …….. (have) lunch at school. Jessica has lunch at school.  We ……… (help) our parents. We help our parents.  My friends ……. (watch) a football match on TV. My friends watch a football match on TV.  He ……. (do) his homework after dinner. He does his homework after dinner.

Podmět + don’t/doesn’t + infinitiv slovesa  I work in a bank but I don’t work in a shop.  You don’t play chess.  Kate drinks tea, she doesn’t drink coffee.  Peter and Mickey don’t watch TV.  Their dog doesn’t bark very often.  We don’t go to school on Saturdays.  It rains every day in London but it doesn’t often rain in Prague.

 She goes home after school. She doesn´t go home after school.  We get up at half past four on Sundays. We don´t get up at half past four on Sundays.  His dogs sleep in the garden. His dogs don´t sleep in the garden.  Christian has a shower every day. Christian doesn´t have a shower every day.  Cameron cleans their car. Cameron doesn´t clean their car.

Do/does + podmět + infinitiv slovesa Do you play tennis? Do your parents speak English? Does Michael sing well? Does she study hard? Do Sarah and Joe live in Brighton? Short answers: Yes, I/we/you/they do.Yes, he/she/it does. No, I/we/you/they don’t.No, he/she/it doesn’t.

 Mickey/cook/dinner? No,… Does Mickey cook dinner? No, he doesn´t.  you/tidy/your bedroom at the weekends? Yes,… Do you tidy your bedroom at the weekends? Yes, I do.  they/play/tennis every Monday. Yes,… Do they play tennis every Monday. Yes, they do.  their dad/wash up? No,… Does their dad wash up? No, he doesn´t.  Oscar/make/bed every morning? Yes,… Does Oscar make bed every morning? Yes, he does.

 ……. language do they usually speak? They speak French. a) Whatb) Where c) Why  ……. does winter start? It starts on 21st December. a) Whereb) Whatc) When  ……. do you sleep? I sleep in my bedroom. a) Whenb) Howc) Where  ……. do they get to school. They usually go by bus. a) Whereb) Whyc) How  ……. does she do on Sundays? She plays golf. a) Howb) Whatc) Why

What language do they usually speak? When does winter start? Where do you sleep? How do they get to school. What does she do on Sundays?

1.Sylvia obvykle vstává v Kdy steleš svou postel? Často stelu postel každé ráno. 3.Nikdy se nedívám na televizi od 9.50 večer. 4.Nelly nemyje vždy jejich auto na zahradě. 5.Co dělá Jamie v Anglii? Studuje Angličtinu a dějepis. 6.Kam Mickey vynáší odpadky? 7.Poslouchají rádio BBC? Ne, neposlouchají. 8.George dělá často domácí úkoly ve škole. 9.Normálně se nesprchuji ráno, ale večer.

1.Sylvia usually gets up at twenty-five to seven. 2.When do you make your bed? I often make my bed every morning. 3. I never watch TV from ten to ten in the evening. 4. Nelly doesn´t always clean their car in the garden. 5. What does Jamie do in England? He studies English and History. 6. Where does Mickey take the rubbish out? 7. Do they listen to the radio BBC? No, they don´t. 8. George usually does his homework at school. 9.I don´t normally have a shower in the morning but in the evening.

Zdroje a citace: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Yvona Zajícová.