Číslo v digitálním archivu školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovesa - přechodníky 32_04_05: Mluvnice – Anotace Jazyk
Advertisements

Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ5_03 Sada DUMČeský jazyk 5 Předmět Český jazyk Název materiáluVyjmenovaná slova po B Anotace Prezentace.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Slovesa a mluvnické kategorie
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Školní potřeby Anotace: Na základě znalosti slovíček školních potřeb pomocí doplňování písmen do tabulky zjistí nová slova v angličtině. Číslo v tabulce.
Číslo v digitálním archivu školy
55.1 Časování sloves – čas budoucí
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Číslo v digitálním archivu školy
Slovesa Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.15 Anotace: Prezentace je zaměřena na slovesné kategorie rod a vid. Ke každé kategorii je uvedena stručná definice s příklady.
Číslo v digitálním archivu školy
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_Aj_03 Sada DUMAnglický jazyk Předmět Anglický jazyk Název materiáluOsobní zájmena čísla jednotného Anotace.
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
SLOVESA Mgr. Michal Oblouk.
Číslo v digitálním archivu školy
( určování mluvnických kategorií osoby, čísla a času )
( poprázdninové opakování )
Slovesa (verba).
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Procvičovací cvičení – slovesa, časy
Číslo v digitálním archivu školy Digitální učební materiál zvyšuje
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
Číslo v digitálním archivu školy
Slovesa – osoba, číslo, čas
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ8_12 Sada DUM Český jazyk 8 Předmět Český jazyk Název materiálu Číslovky (jak správně píšeme číslovky).
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ8_16 Sada DUMČeský jazyk 8 Předmět Český jazyk Název materiáluPřídavná jména – skloňování. Anotace V prezentaci.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ5_07 Sada DUMČeský jazyk 5 Předmět Český jazyk Název materiáluVyjmenovaná slova po L Anotace Prezentace.
Anotace: Slovesa Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák poznává slovní druhy, žák.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Pro 5. ročník ZŠ Jazyk a jazyková výchova – Český jazyk a literatura – Jazyková výchova – Tvarosloví VY_32_INOVACE_137 duben 2011 Mgr. Hana Patschová.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_FY7_01 Sada DUM Fyzika 7 Předmět Fyzika Název materiálu Druhy pevných látek Anotace V prezentaci si žák procvičuje.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ5_14 Sada DUMČeský jazyk 5 Předmět Český jazyk Název materiáluPodstatná jména Anotace AutorMgr. Andrea.
Slovesný vid Slovesný vid VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.03.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Leona Jarošová ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s mluvnickými kategoriemi sloves.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_542_SLOVESA_MLUVNICKÉ_KAT EGORIE Téma: OPAKOVÁNÍ.
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
Číslo v digitálním archivu školy
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Slovesa“
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_14 _Slovesa II. část - časování
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 7 - slovesa Mluvnice pro 2. ročník
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 10 – slovesa – slovesný čas
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
VY_32_INOVACE_Sib_I_14 Slovesa
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Slovesa Název školy: Základní škola Zaječí, okres Břeclav
Transkript prezentace:

Číslo v digitálním archivu školy VY_32_INOVACE_CJ8_08 Sada DUM Český jazyk 8 Předmět Český jazyk Název materiálu Slovesa – poprázdninové opakování. Anotace Formou digitálního učebního materiálu si žák zopakuje učivo o slovesech z předešlého ročníku. Žák je motivován k procvičení tvořivými úkoly a básní. Autor Mgr. Iva Jakubcová Jazyk Datum vytvoření 21. 7. 2011 Očekávaný výstup Žák umí vyhledat slovesa v textu a je schopen popsat tento slovní druh. Dokáže vyjmenovat a určit kategorii osoby, čísla a času. Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělání – lehké mentální postižení Klíčová slova Sloves, mluvnické kategorie – osoba, číslo, čas, slovesný infinitiv, přísloví. Druh učebního materiálu Prezentace. Cílová skupina Žák na 2. stupni speciální školy Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1102

( poprázdninové opakování ) SLOVESA ( poprázdninové opakování )

Co vyjadřují slovesa? činnost ( běhat, mluvit) Vyjadřují děj: stav ( čekat, těšit se) změnu stavu ( zrudnout, zestárnout ) Jsou vyjádřena tvarem jednoduchým – jedním slovesem ( zpívat, hrát si, smát se ), nebo tvarem složeným – dvěma nebo více slovesy ( bude pracovat, chci se učit, byl jsem).

Slovesa se časují, to znamená, že mění své tvary Slovesa se časují, to znamená, že mění své tvary. (Tvary mají různá zakončení.) Tyto tvary vyjadřují např. : OSOBU 1. , 2. , 3. OS. ČÍSLO JEDNOTNÉ A MNOŽNÉ MINULÝ, PŘÍTOMNÝ, BUDOUCÍ ČAS

Tyto mluvnické kategorie nevyjadřuje slovesný tvar neurčitý = infinitiv ( zakončený –t) Vytvoř slovesa k těmto podstatným jménům a dej je do infinitivu. krájení – krájet mlčení – mlčet zpívání – zpívat dělání – dělat hraní - hrát čtení - číst počítání - počítat

Následující básničku přepiš do sešitu , ale všechna slovesa dej do infinitivu! Olga Hejná – A je to! Nakoupeno, navařeno, zahuštěno, vyklopeno, zamícháno, posypáno, nakrájeno, nastrojeno, soleno a maštěno, do drobečku zbaštěno!

Správné řešení: Nakoupit, navařit, zahustit, vyklopit, zamíchat, Olga Hejná – A je to! Nakoupit, navařit, zahustit, vyklopit, zamíchat, posypat, nakrájet, nastrojit, solit a mastit, do drobečku zbaštit!  Zkus zarecitovat básničku také v 1. osobě č. jednotného a množného.

Zakroužkuj v každé řadě slovo, které do ní nepatří: spánek, práce, myslet, nálada, mluvení letět, jít, utíkat, běhat, chůze, plavat být, slyšet, plýtvat, myslit, výskat, jíst nesu, pere, zpívám, jedu, vidím, maluju zpěv, tanec, úklid, uklidit, vaření, mytí

Kdo jinému sám do ní P_ _Á . A nakonec úkol pro bystré hlavičky – vypátrej přísloví a najdi v něm všechna slovesa: Kdo jinému sám do ní P_ _Á . Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá.

Prameny: http://obrazky.cz/?step=20&filter=1&s=&size=any&sId=a8fH6i1jwp7EsrjvaL1u&orientation=&q=krump%C3%A1%C4%8D http://www.uappmost.cz/html/gal15/obr02th1.jpg Vlastní tvorba Z. Krausová – Česká jazyk pro 6. ročník ZŠ ( Fraus 2003 ) H. Muhlhauserová – Český jazyk a komunikace pro 4. ročník (2008)