Č í slo a n á zev projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost Zvy š ov á n í vzdělanosti pomoc í e-prostoru N á zev a adresa.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Advertisements

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Č í slo a n á zev projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost Zvy š ov á n í vzdělanosti pomoc í e-prostoru N á zev a adresa.
1. cvičení úrokování.
Ú R O K O V Á N Í.
STŘÁDÁNÍ Užití GP v praxi 1.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Č í slo a n á zev projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost Zvy š ov á n í vzdělanosti pomoc í e-prostoru N á zev a adresa.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Úročení.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Oddělování složek směsí
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Č í slo a n á zev projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost Zvy š ov á n í vzdělanosti pomoc í e-prostoru N á zev a adresa.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
SLOŽENÉ ÚROKOVÁNÍ Na konci úrokovacího období se připíše úrok za uplynulé období a v příštím úrokovacím období se počítá úrok nejen z původní jistiny,
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_17_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Časová hodnota peněz ..
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_70_9TR_M Autor: Mgr. Monika Bittová 1.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_01_09 Zpracoval(a):RNDr. Lucie Cabicarová.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Finanční matematika – úvod Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Finanční matematika v osobních a rodinných financích
1. cvičení úrokování.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ÚROKOVÁNÍ. Rozlišujeme dva druhy úrokování Jednoduché úrokování  užití AP v praxi  použití výjimečné  např. cenné papíry, směnky Složené úrokování.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
VY_62_INOVACE_01_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Prezentace příkladu 7.3. z FIPV1
Úročení Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast Peníze,
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_13 Název materiáluJednoduché.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_14 Název materiáluSložené.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Úrok Početní příklady. Osnova výkladu 1.Jednoduchý úrok 2.Složený úrok.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_05 Název materiáluÚrokovací.
(finanční gramotnost)
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Úročení.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Finanční matematika 3. (finanční gramotnost) Jednoduché úrokování
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Složené úročení Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Transkript prezentace:

Č í slo a n á zev projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost Zvy š ov á n í vzdělanosti pomoc í e-prostoru N á zev a adresa š kolySoukrom á středn í š kola a jazykov á š kola s pr á vem st á tn í jazykov é zkou š ky Č. Budějovice, s.r.o., Jeronýmova 28/22, Česk é Budějovice K ó d materi á luKl í čov á aktivita III/2 Inovace a zkvalitněn í výuky prostřednictv í m ICT N á zev materi á lu13. Složené úročení AutorBc. Alena Švepešová Tematick á oblastEkonomické cvičení – Bankovní systém AnotaceDUM je určen pro výklad učiva pro předměty Mikroekonomie, Ekonomick á cvičen í – Bankovní systém Ročn í k3. Roč. OA a LY Datum tvorbyListopad, 2013 Pokud nen í uvedeno jinak, použitý materi á l je z vlastn í ch zdrojů autora

Složené úročení Bc. Alena Švepešová

Složené úročení Vyplacené úroky se připočítají k počátečnímu kapitálu a v následujícím úrokovacím období se úročí jak počáteční částka tak i úrok (i zúročený kapitál) Úrokový výnos roste exponenciálně Dělení: Složené úročení předlhůtní Složené úročení polhůtní Zdroj: RADOVA, J. DVOŘÁK, P. MÁLEK, J. Finanční matematika pro každého – 7. Aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing a. s

Základní charakteristika Složené úročení se využívá u kapitálu, který se úročí vícekrát než jen jednou. Více úrokovacích období Zdroj: BERÁNKOVÁ, V. a kol. Příklady z bankovnictví a jejich řešení. Pro střední školy a pro veřejnost. Praha: Fortuna, 1999.

Úrokovací období U složeného úročení se zpravidla úročí jednou ročně (p. a. ) Per annum Další možností je úročení pololetní (p. q.) Per quartale Úročení čtvrtletní (p. s.) Per semestre Úročení měsíční (p. m.) Per mensem Zdroj: BERÁNKOVÁ, V. a kol. Příklady z bankovnictví a jejich řešení. Pro střední školy a pro veřejnost. Praha: Fortuna, 1999.

Další méně časté úrokovací období Denní úrokovací období Spojité úročení Zdroj obrázku: era&hs=3XZ&channel=suggest&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=G 77mUq3WIIWyywOm_YCwAw&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=984&bi h=417#facrc=_&imgdii=_&imgrc=0hT2PYjB_IRRbM%253A%3Buvy wEnNLKJNQNM%3Bhttp%253A%252F%252Fi.idnes.cz%252F08%2 52F091%252Fcl6%252FJAN25799a_pro43873.jpg%3Bhttp%253A%2 52F%252Falik.idnes.cz%252Fkalendar-co-bychom-si-bez-nej-pocali- du9-%252Falik-alikoviny.asp%253Fc%253DA100107_115229_alik- alikoviny_jtr%3B630%3B421, , 18:30 hod.

Vzorec pro výpočet zúročeného kapitálu- úročení 1x ročně Zúročený kapitál= konečná částka Počáteční částka Úroková sazba v % Doba úročení (v letech) Zdroj: BERÁNKOVÁ, V. a kol. Příklady z bankovnictví a jejich řešení. Pro střední školy a pro veřejnost. Praha: Fortuna, 1999.

Vzorec pro výpočet počáteční částky- úročení 1x ročně Zúročený kapitál= konečná částka Počáteční částka Úroková sazba v % Doba úročení (v letech) Zdroj: BERÁNKOVÁ, V. a kol. Příklady z bankovnictví a jejich řešení. Pro střední školy a pro veřejnost. Praha: Fortuna, 1999.

Vzorec pro výpočet zúročeného kapitálu – úročení vícekrát v úrokovacím období Počáteční částka Zúročený kapitál= konečná částka Úroková sazba v % Doba úročení (v letech) Počet úrokování za úrokovací období Zdroj: BERÁNKOVÁ, V. a kol. Příklady z bankovnictví a jejich řešení. Pro střední školy a pro veřejnost. Praha: Fortuna, 1999.

Vzorec pro výpočet počáteční částky – úročení vícekrát v úrokovacím období Počáteční částka Zúročený kapitál= konečná částka Úroková sazba v % Doba úročení (v letech) Počet úrokování za úrokovací období Zdroj: BERÁNKOVÁ, V. a kol. Příklady z bankovnictví a jejich řešení. Pro střední školy a pro veřejnost. Praha: Fortuna, 1999.

Ukázka použití vzorců – úročení 1 x ročně Zadání: Na kolik vzroste vklad Kč, byl-li úročen složeným způsobem po dobu 7 let sazbou 6,9%, úroky se připisují 1x do roka.

Ukázka použití vzorců Zadání: Na kolik vzroste vklad Kč, byl-li úročen složeným způsobem po dobu 7 let sazbou 6,9%, úroky se připisují 1x do roka. Zápis: K 0 ………… Kč t…………… 7 let i…………… 6,9% (p. a.) K………….. ? Kč

Ukázka použití vzorců Zadání: Na kolik vzroste vklad Kč, byl-li úročen složeným způsobem po dobu 7 let sazbou 6,9%, úroky se připisují 1x do roka. Vzorec:

Ukázka použití vzorců Zadání: Na kolik vzroste vklad Kč, byl-li úročen složeným způsobem po dobu 7 let sazbou 6,9%, úroky se připisují 1x do roka. Dosazení do vzorce:

Ukázka použití vzorců Zadání: Na kolik vzroste vklad Kč, byl-li úročen složeným způsobem po dobu 7 let sazbou 6,9%, úroky se připisují 1x do roka. Výsledek:

Ukázka použití vzorců Zadání: Na kolik vzroste vklad Kč, byl-li úročen složeným způsobem po dobu 7 let sazbou 6,9%, úroky se připisují 1x do roka. Odpověď: Vklad vzrost na ,8 Kč.

Ukázka použití vzorců – úročení 1x ročně Zadání: Kolik musí klient vložit peněz na účet, aby konečná částka při složeném úročení činila Kč, když bude uložena na 3 roky, při sazbě 6% p. a.?

Ukázka použití vzorců Zadání: Kolik musí klient vložit peněz na účet, aby konečná částka při složeném úročení činila Kč, když bude uložena na 3 roky, při sazbě 6% p. a.? Zápis: K……………… Kč t……………….. 3 roky i…………… 6 % (p. a.) K 0 ………….. ? Kč

Ukázka použití vzorců Zadání: Kolik musí klient vložit peněz na účet, aby konečná částka při složeném úročení činila Kč, když bude uložena na 3 roky, při sazbě 6% p. a.? Vzorec:

Ukázka použití vzorců Zadání: Kolik musí klient vložit peněz na účet, aby konečná částka při složeném úročení činila Kč, když bude uložena na 3 roky, při sazbě 6% p. a.? Dosazení do vzorce:

Ukázka použití vzorců Zadání: Kolik musí klient vložit peněz na účet, aby konečná částka při složeném úročení činila Kč, když bude uložena na 3 roky, při sazbě 6% p. a.? Výsledek:

Ukázka použití vzorců Zadání: Kolik musí klient vložit peněz na účet, aby konečná částka při složeném úročení činila Kč, když bude uložena na 3 roky, při sazbě 6% p. a.? Odpověď: Klient musí uložit ,75 Kč.