21.1 Vím, jakým způsobem třídíme chemické rovnice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
Advertisements

NÁZEV ŠABLONY: INOVACE V CHEMII 52/CH21/ , VRTIŠKOVÁ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: ČLOVĚK A PŘÍRODA NÁZEV VÝUKOVÉHO MATERIÁLU: CHEMICKÉ DĚJE A REAKCE AUTOR:
68.1 Podstatná jména rodu mužského – vzor stroj
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
4.1 Přímka (modelování, rýsování)
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
20.1 Malá násobilka - násobení
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
29.1 Cukry a jiné příbuzné látky
Redoxní reakce = Oxidačně-redukční reakce (učebnice str. 60???)
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
Typy chemických reakcí
REDOXNÍ DĚJ RZ
22.1 Vím, co jsou sloučeniny uhlíku.
6.1 Hmotnostní a objemový zlomek
CHEMICKÉ REAKCE.
Elektronická učebnice - I
36.1 Obsahy složitějších obrazců
1.1 Vznik a vývoj života Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Autor: Mgr. Petra.
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
15.1 Vím, co jsou hydroxidy MÝDLA ČIŠTĚNÍ ODPADŮ
Elektronická učebnice – II
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
5.1 Částicové složení látek, prvky, PSP.
9.1 Vím, co jsou nekovy Nekovy nás obklopují Součást atmosféry
CHEMICKÉ REAKCE.
20.1 O chemických reakcích (t, v, katalyzátor, n, c).
60.1 Základy mikroskopování
18.1 Obratlovci Kdo jsou obratlovci?
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
32.1 Enzymy Enzymy Eduard Buchner
25.1 Vím, co jsou alkeny a alkyny
Alternativní zdroje energie
02.1 Zdravý způsob života Ve zdravém těle zdravý duch.
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
Co jsou nahosemenné rostliny?
21.1 Malá násobilka - dělení
1.1 Prostorová orientace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana.
9.1 Vím, kdo jsou pavoukovci
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
31.1 Aminokyseliny, bílkoviny
Elektronická učebnice - I
12.1 Mimořádné události, IZS
13.1 Vím, co jsou dvouprvkové sloučeniny .
16.1 Vím, co je pH, znám podstatu neutralizace.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Elektronická učebnice - II
34.1 Dusíkaté organické sloučeniny
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
14.1 Vím, co jsou kyseliny. Výroba kyselin je náročná.
Elektronická učebnice - I
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
12.1 Vím, co jsou oxidy a sulfidy.
Elektronická učebnice – II
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
45.1 ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák REDOXNÍ REAKCE.
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Typy chemických reakcí, Chemie 8. a 9. ročník
Obecná a anorganická chemie
2.5 Chemické zdroje elektrické energie
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

21.1 Vím, jakým způsobem třídíme chemické rovnice. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice – II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie 21.1 Vím, jakým způsobem třídíme chemické rovnice. N2 + 3H2 → 2NH3 2H2 (g) + O2(g) → 2H2O(g) 6CO2 + 6H2O → C6H12O6 + 6O2 CaCO3 (s) → CaO (s) + CO2 (g) CuCl2 + AgOH → AgCl + Cu(OH)2 Chemická reakce SnCl2 + 2FeCl3 → SnCl4 + 2FeCl2 Autor: Mgr. Petra Křivánková

21.2 Co již víme? Víme, co je chemická reakce! Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie 21.2 Co již víme? Víme, co je chemická reakce! Víme, co ovlivňuje chemické reakce! Víme, co tvoří chemickou reakci!

21.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie 21.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Reakce podle skupenství Reakce skladné a rozkladné NH3 (g) +HCl (g)  NH4Cl (g) CaCO3 (s) CO2 (g)+ CaO (s)   skladné (syntetické) - od látek jednodušších k složitějším rozkladné (analytické) – opak příklad: C + O2  CO2 CaCO3  CO2 + CaO Reakce v roztocích NaOH + H2SO4  Na2SO4 + H2O CuCl2 + AgOH AgCl + Cu(OH)2

4 KI ClV O3-II → 3 KI ClVII O4-II + KI Cl-I Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie 21.4 Co si řekneme nového? Reakce redoxní při těchto reakcích se mění oxidační čísla atomů (iontů) alespoň některých výchozích látek, které se účastní reakce oxidace = zvětšení oxidačního čísla redukce = zmenšení oxidačního čísla redukce probíhá vždy současně s oxidací, oxidace současně s redukcí Oxidace → oxidační čísla: - IV - III - II -I 0 I II III IV V VI VII VIII ← Redukce ClV → ClVII oxidace 4 KI ClV O3-II → 3 KI ClVII O4-II + KI Cl-I ClV → Cl-II redukce

Urči, o jaké typy reakcí se jedná. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie 21.5 Procvičení a příklady Urči, o jaké typy reakcí se jedná. 2 KMnO4 + 16 HCl → 5 Cl2 + 2 MnCl2 + 2 KCl + 8 H2O MnVII→ II redukce Cl-I → 0 oxidace Oxidačně-redukční Skladná reakce Rozkladná reakce Reakce podle skupenství, reakce v roztocích N2 + 3 H2 → 2 NH3 NH4Cl → NH3 + HCl NaOH (aq) + HCl (aq) → NaCl (aq) + H2O (l)

Rozličné galvanické články Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 21.6 Něco navíc pro šikovné Galvanický článek Rozličné galvanické články zdroj stejnosměrného elektrického napětí po zapojení do elektrického obvodu probíhají chemické reakce mezi elektrodami a elektrolytem článek se vybíjí, reakce jsou nevratné – primární články oxidace redukce Akumulátor dá se znovu nabíjet sekundární článek Galvanický článek

Scheme of Cu-Zn galvanic cell Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemistry 21.7 CLIL Scheme of Cu-Zn galvanic cell Chemical reaction Synthesis Decomposition Oxidation and reduction

21.8 Test znalostí 1. Co je principem skladné reakce? Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 21.8 Test znalostí 1. Co je principem skladné reakce? a/ z složitějšího vzniká jednodušší b/ z jednoduššího vzniká složitější c/ výchozí látky jsou stejné jako produkty d/ výchozí látky jsou jednodušší 3. Při redoxní reakci: a/ se mění teplota b/ se mění oxidační čísla c/ se mění množství produktů d/ se zvyšuje množství výchozích látek 2. Principem Galvanického článku je: a/ světelná reakce b/ zvyšování teploty c/ reakce mezi elektrodami a elektrolytem d/ reakce mezi katodou a ionty 4. CaCO3  CO2 + CaO je reakce: a/ neutralizace b/ skladná c/ rozkladná d/ redoxní Správné odpovědi: a c b Test na známku

21.9 Použité zdroje a citace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie 21.9 Použité zdroje a citace Obrázky z databáze klipart http://cs.wikipedia.org/wiki/Galvanick%C3%BD_%C4%8Dl%C3%A1nek http://en.wikipedia.org/wiki/Galvanic_cell http://en.wikipedia.org/wiki/Chemical_reaction

21.10 Anotace Autor Mgr. Petra Křivánková Období 07 – 12/2011 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Chemie 21.10 Anotace Autor Mgr. Petra Křivánková Období 07 – 12/2011 Ročník 9. ročník Klíčová slova Reakce skladné, rozkladné, redoxní reakce Anotace Prezentace charakterizující jednotlivé typy chemických reakcí.