HV-1 Hudební výchova DUM č. 14 Prima – kvarta osmiletého studia

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HV-1 Hudební výchova DUM č. 9 Prima – kvarta osmiletého studia
Advertisements

Obsazování orbitalů CH-1 Obecná chemie, DUM č. 8 Mgr. Radovan Sloup
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Reakce organické chemie
Hudební klasicismus v tvorbě českých autorů
REAKCE VÝROBY ŽELEZA CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 3
Vlastnosti lipidů CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 15
HV-1 Hudební výchova DUM č. 12 Prima – kvarta osmiletého studia
Klasicismus v české hudbě
HV-1 Hudební výchova DUM č. 6 Prima – kvarta osmiletého studia
ANTONÍN DVOŘÁK OBČANSKÁ VÝCHOVA 6. ROČNÍK
HV-1 Hudební výchova DUM č. 3 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia
Medailonky Wolfgang Amadeus Mozart HV-1 Hudební výchova DUM č. 17
HV-1 Hudební výchova DUM č. 4 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 11 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 15 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 8 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 1 Prima – kvarta osmiletého studia
Dusíkaté deriváty, opakování
Sacharidy opakování CH-2 Organická chemie, DUM č. 9 Mgr. Radovan Sloup
Prvky symbolika Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Anorgaická.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Elektronová konfigurace
Excitovaný stav CH-1 Obecná chemie, DUM č. 11 Mgr. Radovan Sloup
Kvantová čísla CH-1 Obecná chemie, DUM č. 7 Mgr. Radovan Sloup
Zkrácený elektronový zápis
Halogenderiváty Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2 Organická.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 18 Prima – kvarta osmiletého studia
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Klasifikace hydroxyderivátů Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2.
Alkalické kovy CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 2 Mgr. Radovan Sloup
HV-1 Hudební výchova DUM č. 2 Prima – kvarta osmiletého studia
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Deriváty karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II.
Klasicismus v evropské hudbě
Aminy, klasifikace a názvosloví
Antonín Dvořák Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
HV-1 Hudební výchova DUM č. 5 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
Klasifikace karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání.
Dopočítávání rovnic II.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 16 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Aldehydy názvosloví CH-2 Organická chemie, DUM č. 6 Mgr. Radovan Sloup
HV-1 Hudební výchova DUM č. 7 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
alkalických zemin - cvičení
Makromolekulární látky Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Obecná.
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 20 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv05/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
 Složité hudební dílo  Skladba pro symfonický orchestr  Rozvoj od klasicismu.
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
Chemická vazba, elektronová konfigurace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Klasicismus Mgr. Jakub Tomala.
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_08:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební klasicismus.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
HUDEBNÍ VÝCHOVA SYMFONICKÝ ORCHESTR
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
Hudba Test Poslech POJMY
Název školy: Základní škola Netvořice
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/20
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/16 
Transkript prezentace:

HV-1 Hudební výchova DUM č. 14 Prima – kvarta osmiletého studia Hudební formy Sonátová forma HV-1 Hudební výchova DUM č. 14 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II

Základní pojmy Nejrozšířenější hudební forma Klasicismus - hudební sloh, 2. pol. 18. st. Monodie - jednohlas Komorní - menší rozsahem i počtem hráčů Orchestrální - větší rozsahem i počtem hráčů Variace - obměna

Historie Vznik a největší rozmach v 2. pol. 18. st. Manheimská škola – Stamicové, Bendové O ustálení formy se zasloužil J. Haydn Nejčastěji se používá v 1. a 4. větách symfonií, koncertů, sonát,…. Stala se nejpoužívanější formou nejen v klasicismu, ale i romantismu a 20. st.

Stavba sonátové formy Vznik SF umožnilo použití 2. tématu SF má 3 části: Expozice: Hlavní téma v základní tónině Vedlejší téma - kontrastní Provedení: Pracuje s tématy uvedenými v expozici, variace Repríza Opakuje expozici Vedlejší téma se objevuje v základní tónině Bývá ukončena kodou – často v ní graduje hlavní téma

Významní mistři Jan Václav Stamic Josef Haydn W. A. Mozart L. van Beethoven A. Dvořák A většina autorů od klasicismu až do dnešních dob 

Jan Václav Stamic Český skladatel a houslista Objevitel sonátové formy 1717-1757; Čechy; klasicismus Český skladatel a houslista Objevitel sonátové formy Reformátor čtyřvěté symfonie Rozšířil nástr. obsazení orchestru Vynikající dirigent Zakladatel „Manheimské školy“ Obdivovatelem byl i W. A. Mozart

Jan Václav Stamic 74 symfonií – dochovalo se 58 Více než 100 sonát 14 houslových koncertů 11 flétnových koncertů Koncerty pro klarinet, trubku 10 orchestrálních trií Mše Árie Litanie,…. Obr. č. 1 Ukázka: http://www.youtube.com/watch?v=ThiznmkYTRg

Antonín Dvořák Skladatel klasicistně-romantické syntézy 1841-1904; Čechy; romantismus Obr. č. 2 Skladatel klasicistně-romantické syntézy Světově nejhranější český mistr Americké angažmá (1892-1895) Významný dirigent Dílo: Celkem 120 opusů, převažují orchestrální díla 9 symfonií Opery - Rusalka Stabat mater Ukázka: http://www.youtube.com/watch?v=DlMPh3AtBZY

Test Kdy vznikla sonátová forma? Jaký podíl na jejím vzniku měli čeští muzikanti? Vyjmenuj části sonátové formy. Dvořákova 9. symfonie zazněla: a) jen na planetě Zemi b) na Marsu c) na Měsíci Kde se objevila sonátová forma poprvé?

Seznam použitých fotografií a ukázek Obr. č. 1 - http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Johann_Stamitz.jpg J. V. Stamic Obr. č. 2 - http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Dvorak1.jpg A. Dvořák, fotografie z roku 1886 Ukázka č. 1 – http://www.youtube.com/watch?v=ThiznmkYTRg J. V. Stamic - Sinfonia a Quattro in F major Ukázka č. 2 - www.youtube.com/watch?v=DlMPh3AtBZY A. Dvořák – Symfonie č. 9 „Z Nového světa“, 4. věta

Hudební formy – sonátová forma Vytvořeno v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II Autor: Mgr. Milena Naglmüllerová Předmět: Hudební výchova, oblast HUDEBNÍ FORMY Třída: prima – kvarta osmiletého studia Označení: VY_32_INOVACE_HV-1_14 Anotace a metodické poznámky: Materiál slouží pro výklad vývoje hudební formy – sonátové . Zahrnuje ukázky děl a fotografie nejvýznamnějších skladatelů. Je součástí celku, který je věnován hudebním formám . V závěru je připraven test, který prověří základní pojmy z této oblasti. Použité materiály: Michels, Ulrich, Encyklopedický atlas hudby. Praha, Nakladatelství Lidové noviny, s.r.o. 2000, ISBN 80-7106-238-3 Prezentace je vytvořena pomocí nástrojů Power Point 2010 Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.