Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Advertisements

Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
Tematická oblast: Ruční zpracování kovů Okruh: Závity
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Poznávání částí lidského těla.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
ROZMNOŽOVÁNÍ MECHŮ VY_52_INOVACE_B1 – 30 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
VY_32_INOVACE_A1-05 HALOGENIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
UHLIČITANY A SÍRANY VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
TÓN V TÓNU Inovace 2007.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
VY_32_INOVACE_CH.8.17 –ALKOHOLY- prezentace
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických prvcích Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák rozlišuje chemické.
Vypravování o prázdninách
VY_32_INOVACE_PSYPS12360ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mácová Lucie ANOTACE Materiál seznamuje žáky s obdobím třetihor – přírodními podmínkami,
VY_32_INOVACE_TMM20860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
VY_32_INOVACE_TMM211060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_423, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_TMM21560BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM21460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Č íslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_TMM20960BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS12560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
LIST VY_52_INOVACE_B1 – 21 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o destilované vodě Autor Ing. Lenka Kalinová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák zná vlastnosti.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_TMM20460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS13660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
VY_32_INOVACE_TMM20660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_PSYPS13960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Transkript prezentace:

Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá střední škola a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Č. Budějovice, s.r.o., Jeronýmova 28/22, České Budějovice Kód materiálu Klíčová aktivita V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí žáků středních škol Název materiálu Vzdělávací materiál č.20 Barvení vlasů Autor PhDr. Alena Švepešová Tematická oblast Tvorba účesu Anotace Vzdělávací materiál je určen pro výklad učiva pro obory Kadeřník – kadeřnice Ročník 2 - 3.ročník Datum tvorby Listopad – prosinec 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

BARVENÍ VLASŮ Zpracovala PHDr. Alena Švepešová Použitá literatura:Příručka pro kadeřnice,M.Husken a kol.Sobotáles,2005 Zrchnologie II, III, pro učební obor kadeřník, l.polívka,h.komendová,v.pech, j.valášek.informatorium, praha 2003

BARVENÍ

BARVA VE VLASECH za barevnost vlasů jsou odpovědné pigmenty pigmenty ve vlasech jsou keratinová tělíska, která obsahují barvivo melanin

Rozlišujeme 3 druhy pigmentů 1.tmavý pigment , který obsahuje šedohnědé barvivo – eumelanin 2. nažlutle červený pigment, který obsahuje oranžové barvivo –feomelanin 3. červený pigment, který obsahuje červené barvivo erytromelanin

Použito z:http://www. google. cz/imgres

Vzorník barev K určení výchozí barvy a ke stanovení cílové barvy je důležitou pomůckou barevný vzorník 1. Intenzita barvy Je uspořádaná svisle Udává stupeň světlosti barvy vlasů Všichni výrobci barev na vlasy ji označují číslicemi 2-10 např. 2/0 nebo 2N označuje červenou

Vzorník barev 2. Barevný odstín Je uspořádaná vodorovně Poskytuje informace o rozdílném tónování barvy vlasů. Barevný odstín se ve většině případů rovněž označuje číslicemi 1-9 nebo písmeny např. popelavá je číslice 1 či písmeno A

Použito z :http://www. google. cz/imgres

Použito z:http://www. google. cz/imgres Použito z:http://www.google.cz/imgres?noj=1&tbm=isch&tbnid=MIJ6HnGQ8XfLeM:&imgrefurl=http://www.vlasy-kosmetika.cz/index.php%3Fdetail%3D5094%26selcat%3D0%26bookmark%3Dlink1&docid=DSdJOCdvAd1jrM&imgurl=http://www.vlasy-kosmetika.cz/files/product/5094/gallery/vzornik-1.jpg&w=1000&h=1153&ei=8IWfUofiM4b-ygOi 30.11.2013-YDwCQ&zoom=1&biw=1280&bih=815&iact=rc&dur=578&page=1&tbnh=129&tbnw=112&start=0&ndsp=27&ved=1t:429,r:0,s:0,i:85&tx=57&ty=65

Použito z:http://www. google. cz/imgres

Barvící přípravky Přípravky potřebné pro barvení se skládají vždy ze dvou složek, které se spolu míchají bezprostředně před vlastním použitím a to z oxidační barvy s barvícími látkami a H2O2, který působí jako oxidační prostředek

Faktory ovlivňující barvení 1. Tloušťka vlasů 2. Struktura vlasů 3. Výchozí barva

Vysoký podíl bílých vlasů Bílé vlasy nemají přirozené pigmenty. Cílové barvy se proto při barvení vlasů s vysokým podílem bílých vlasů nedosáhne vždy bez speciálních postupů. Výsledek může být světlejší, popelavé odstíny vypadají šedomodře, módní odstíny jsou příliš intenzivní.

Bílé odrůstající vlasy Bílým vlasům musíme dodat pigmenty = předpigmentace 1. Při barvení v oblasti přírodních a popelavých odstínů zvolíme základní odstín, který je o jeden odstín světlejší než intenzita barvy použitého odstínu¨. Např. cílová barva tmavě popelavá blond se předpigmentuje barvou středně blond

Bílé odrůstající vlasy 2. Při barvení na červeno zvolíme základní odstín ve stejné intenzitě barvy jako použitý odstín, např. je-li cílová barva mahagon 5/5, zvolíme pro předpigmentování světle hnědou 5/0.

Bílé odrůstající vlasy 3. Při zesvětlování zvolíme světlý základní odstín s doplňkovým tónováním Např. barevný odstín v oblasti popelavá- perlová-cendre > předpigmentováváme zlatou blond 9/3. Zvolená barva se nanáší na vlasy bez peroxidu vodíku. Následně barvíme cílovou barvou jako obvykle.

Dříve barvené vlasy Barvené vlasy Pigmenty v kosmetických barvách na vlasy se po delší době ve vlasech ustálí Melír Zpětným pigmentováním se barví hodně odrostlé zesvětlené vlasy a již nechtěné melírované prameny zpět na přírodní odstín

Pigmentování ve dvou krocích 1. Dodání barvících látek Voda s barvou 3:1 Směs se nanáší na všechny vlasy vysušené ručníkem. Zesvětlené vlasy mají poškozenou strukturu, přípravkem nasáknou, zatímco nebarvené vlasy jej pojmou jen velmi málo. Doba působení 30 minut bez dodání tepla

Pigmentování ve dvou krocích 2. Oxidace barvících látek (moření) Připravíme si 50ml 1,8 % roztoku H2O2 Roztok se nanese na vlasy, ze kterých se nevymyla předtím nanesená barva Po 15 minutách bez dodání tepla se vlasy opláchnou, umyjí a ošetří.

Znečištěné vlasy Před barvením se vlasy obvykle nemyjí, protože kožní maz by měl zůstat na vlasech a vlasové pokožce jako ochranný film. Až při extrémním znečištěním je třeba předpokládat, že by došlo k nežádoucí barvě. V tom případě je třeba vlasy jemně umýt.

Faktory ovlivňující výslednou barvu Vlastnosti vlasů Nesprávný výsledek Řešení problému Jemné vlasy Příliš tmavá barva Kratší doba působení, světlejší barevný odstín Silné vlasy Příliš světlá barva Delší doba působení, tmavší barevný odstín Poškozená struktura Příliš tmavá barva, Vymizelé červené odstíny, příliš matné konečky Kratší doba působení, světlejší barevný odstín, předpigmentace červených barviv

Faktory ovlivňující výslednou barvu Vlastnosti vlasů Nesprávný výsledek Řešení problému Silné, skelné vlasy Příliš transparentní barva Zesílená směs Tmavá výchozí barva při zesvětlování Nedostatečné zesvětlení základního odstínu, vznik zlatooranžových odstínů Odbarvení, barevní požadovaným pastelovým odstínem od kořínků ke konečkům

Faktory ovlivňující výslednou barvu Vlastnosti vlasů Nesprávný výsledek Řešení problému Barvení barevných vlasů na světlejší odstín Nedostatečné odstranění pigmentů Alkalické stažení Melír a barvení Strakatá barva Zpětná pigmentace

Faktory ovlivňující výslednou barvu Vlastnosti vlasů Nesprávný výsledek Řešení problému Vysoký podíl bílých vlasů U popelavých a módních odstínů barva příliš svítí Přidat přírodní odstín Bílé kořínky Nedostatečné krytí, světlá barva předpigmentace Silné znečištění Strakatá výsledná barva Jemné umytí vlasů, vysušení vlasů

Techniky barevní Barevní odrůstajících vlasů Barva se nanáší pouze na odroslé vlasy. Vedle rozdělování vlasů na pěšinky do kříže se osvědčilo rozdělění od ucha k uchu. Pokud se vyskytují bílé vlasy, začínáme s nanášením v těchto místech.

Techniky barvení První barvení/nové barvení Pokud se vlasy barví poprvé, nanášíme podle požadované cílové barvy. Při barvení tón v tónu nebo barvení na tmavší, se barva nanáší od kořínků ke konečkům. Při barvení na červené nebo módní odstíny se nanáší na střední délku vlasů až ke konečkům cca 1-2 cm od hlavy.

Techniky barvení Po cca 10 min. se s dodáním tepla nanase barva i ke kořínkům. Poté 15 min. působení s dodáním tepla. Bez tepelné podpory by se barva u kořínků vyvíjela rychleji a intenzivněji. Při zesvětlování je to stejné jako při prvním barvení módní barvou. Doba působení pro střední délku vlasů až ke konečkům, s dodáním tepla by měla činit nejméně 20 minut. Nově připravená barva se nanese na nenabarvené vlasy u hlavy.

Barvení Druh barvení Barvení u odrůstajících vlasů První barvení Normální barvení Barvení tón v tónu Barvení vlasů s podílem bílých vlasů Nabarvit odrůstající vlasy, doba působení s dodáním tepla cca 15 min. Vyrovnání barvy ve střední délce vlasů a na konečcích, doba působení cca 2-5 min. Od kořínků až ke konečkům nanést barvu jedním tahem Doba působení cca 10-15 min.

Barvení Druh barvení Barvení u odrůstajících vlasů První barvení Barvení na červené a módní odstíny Viz normální barvení Barvu nanést po délce vlasů a na konečky, doba působení s dodáním tepla cca 10 min. Nanést barvu ke kořínkům, doba působení s dodáním tepla cca 15 min.

Barvení Druh barvení Barvení u odrůstajících vlasů První barvení Barvení na světlejší odstíny Nabarvit vlasy u kořínků, doba působení s dodáním tepla činí cca 20 minut, bez tepla 40 min. Vyrovnání barvy po délce vlasů a na konečcích, doba působení cca 5 min. Barvu nanést po délce vlasů a na konečky, doba působení s dodáním tepla cca 20 min. bez 40 min. Nanést barvu ke kořínkům, doba působení s dodáním Tepla cca 25 min, bez cca 50 min.

Pomůcky pro barvení Váha, odměrka Vodotěsná pláštěnka Froté ručník a savé ubrousky Miska a štětec na barvení Hřeben s řídkými zuby Oxidační barva na vlasy a peroxid vodíku Mastný krém na ochranu kůže Rukavice

Příčiny vzniku výsledné nežádoucí barvy Chybné výsledky Příčiny Nerovnoměrná, strakatá barva Příliš silné prameny při barvení vlasů Příliš krátká doba působení Nezohledněná různá struktura vlasů Nezohledněné silné znečištění vlasů Příliš tmavá výsledná barva Zvolená barva příliš tmavá Nezohledněná tloušťka vlasů Příliš nízká koncentrace peroxidu vodíku

Příčiny vzniku výsledné nežádoucí barvy Chybné výsledky Příčiny Příliš světlá výsledná barva Zvolená barva příliš světlá Nezohledněný podíl bílých vlasů Barevné pruhy Nerovnoměrné rozdělování vlasů Na jednotlivé prameny a nerovnoměrné nanesení barvy Příliš tmavá barva pro barvení odrostlých vlasů

Příčiny vzniku výsledné nežádoucí barvy Chybné výsledky Příčiny Nedostatečná krycí schopnost Příliš krátká doba působení Příliš řídká barva Barva předčasně nanesená od kořínků po celé délce vlasů Nezohledněný podíl bílých vlasů Namíchaná barva příliš pozdě zpracovaná Příliš světlá barva pro bílé vlasy u kořínků Nezohledněné znečištění vlasů

Příčiny vzniku výsledné nežádoucí barvy Chybné výsledky Příčiny Nedrží červené odstíny Příliš řídká barva Příliš krátká doba působení Porézní struktura vlasů Příliš intenzivní opláchnutí barvy Časté mytí vlasů Příliš silné tónování Barva předčasně nanesená od kořínků po celé délce vlasů Žluté vlasy po délce a u kořínků barvené popelavými odstíny

Opravy barvení Výsledná barva Možnosti oprav Příliš tmavá Alkalické stažení barvy Příliš světlá Pigmentace, použití tónovacího přípravku Příliš popelavá Smíchat cca 5g odbarvovače s cca 20 ml vody, opatrně nanést na vlasy po( 1-2 minutách popelavý nádech mizí) tónování nebo kolorace zlatými, příp. oranžovými odstíny

Opravy barvení Výsledná barva Možnosti oprav Příliš žlutý nádech Korigovat fialovou Příliš oranžová Korigovat modrou Příliš červená Korigovat zelenou