24.dubna.2003 Global network of innovation „Řešení pro správu obsahu v rámci eGovernment“ Pavel Vosáhlo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
Advertisements

DIGITALIZACE DOKUMENTŮ NA PRAŽSKÉ SPRÁVĚ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ
© 2000 VEMA počítače a projektování spol. s r. o..
Stránka 1, © Vema, a. s.. Stránka 2, © Vema, a. s. Podnikové aplikace  Integrovaný podnikový systém (Integrated Business System):  komplex aplikací.
Úřad vlády České republiky Modernizace elektronických knihoven Informačního systému ODok Úřadu vlády Úřad vlády České republiky.
Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
Komplexní řešení metropolitních sítí
eGovernment – aplikace principů v ISKN
© Copyright Siemens Business Services Global network of innovation Siemens Business Services: Vedoucí poskytovatel eGovernment řešení v Evropě Pasová agenda.
Generální ředitelství cel Projekt ECR brána případová studie
Centrální elektronická podatelna a úřední deska Městský rok informatiky.
EGovernment Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Jednání implementátorů ORP Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum: 20.
Vypracovaly: Nikola Dreslerová, Eva Šenkeříková
Global network of innovation e-government – Užití IT v sociálním pojištění E-government Užití informačních technologií v sociálním pojištění.
© LogicaCMG All rights reserved Ze strašáka každodenní pomocník Ondřej Hrubý Business consultant Zkušenosti z implementace.
GORDIC ® + CA = vaše cesta ke zvýšení kvality a efektivity služeb DRMS FORUM Ing. Jakub Fiala vedoucí týmu CA Technologies programátor,
Komunikace občana s úřadem Projekt „IS eSMO “ Ing. Dušan Havlík Siemens Business Services spol. s r.o.
© Copyright Siemens Business Services Global network of innovation Návrh rozvoje informačních systémů krajského úřadu Ludvík Dlabaja 17. března 2006.
Řízení přístupových práv uživatelů
Budování Digitální knihovny Vysokého učení technického v Brně Barbara Šímová /
Informační technologie pro IZS a krizové řízení
Jiří Pospíšil, ministr spravedlnosti tisková konference
Úloha informačních technologií ve státní správě Robert Hernady Senior Systems Engineer Microsoft.
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Projekt ELIŠKA Centrální registr řidičů
Portál veřejné správy Tisková konference 28. března 2006.
IS DIS Zdeňka Fialová. Obsah 1.Základní informace 2.Využití 3.DIS POV 4.Ukázka 5.Související problémy.
Portál veřejné správy, systémový nástroj v záměrech ČSSZ Ing. Vladimír Fanta vrchní ředitel úseku informačních a komunikačních technologií ČSSZ Hradec.
ELEKTRONICKÉ PŘESTUPKOVÉ ŘÍZENÍ REJSTŘÍK PRESTUPCŮ PRAHA
17. března 2003 Univerzální přípojka – brána do IVS Miroslav Nováček Libor Neumann.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
MoodleMoot.cz 2011, Ostrava, PragoData Consulting, s.r.o. 1 Moodle a okolní svět Ing. Marek Kocan.
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA Cesta k informační společnosti Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
CIS Cizinecký informační systém
Informace z konference IIR eGovernment – Zpracoval(a): Jana Třísková, Alois Slovák Datum:
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.1 Lucián Piller Intranet HR.
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 ePUSA – elektronický portál územních samospráv Krajský úřad Plzeňského krajeMinisterstvo vnitra.
Portál - kultura a historie Prahy Ivan Seyček Miroslav Váňa Lada Králová Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS Portál – kultura.
Realizační tým ICZ duben 2005
MV ČR 1 Nové podmínky pro krajské projekty Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
eGovernment Informační systémy ve státní správě a samosprávě
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY Elektronická podání - implementace služeb Ing. Robert Hernady Senior Systems.
Portál veřejné správy spolupráce s BusinessInfo CS – Zákaznická řešení pro státní správu Ing. Jitka Novotná Ministerstvo informatiky.
2005 Adobe Systems Incorporated. All Rights Reserved. 1 Adobe Řešení pro veřejnou správu Transformace služeb veřejné správy a PDF Inteligentními Dokumenty.
2005 Adobe Systems Incorporated. All Rights Reserved. 1 Inteligentní PDF formuláře Vladimír Střálka Territory Account Manager Adobe Řešení pro.
Portál veřejné správy Stav projektu, služby zajišťované Českým Telecomem Pavel Paták.
ISSS 2003 Koncept využitelných stávajících datových zdrojů pro Portál veřejné správy ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
Seminární práce z předmětu SIPOL
INTERNET VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ 2008 © Copyright IBM Corporation 2008 Správa obsahu v podání IBM 7. – 8. dubna 2008 ibm.com/cz/public Daniel Beneš.
SOA = Architektura orientovaná na služby
Business Consulting Services Internet ve státní správě a samosprávě 2003 © 2003 IBM Corporation Elektronické daňové podání Pavel Rozsypal IBM Česká republika,
Portál hlavního města Prahy Ivan Seyček Jitka Pankrácová Magistrát hl
Koncepce rozvoje IS kraje Petr Pavlinec odbor informatiky Krajský úřad kraje Vysočina
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Pilotní projekt Ústřední evidence podnikatelů – RŽP ISSS 2004 Hradec Králové Ing. Jan Pokorný odbor projektů životních situací.
Global network of innovation Identity a Access Management v heterogenním prostředí Marta Vohnoutová 19. dubna 2015.
Technické řešení PostSignum QCA
Centrální elektronická podatelna a úřední deska ISSS 2006.
Elektronické podatelny právo a praxe ISSS Hradec Králové Jan Hobza
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 Portál veřejné správy portal.gov.cz Ing. Dana Bérová
Profesní čipové karty Mgr. Lada Hrůzová Vedoucí projektu Konference ISSS, 24. – 25. březen 2003, KC Aldis Hradec Králové.
ECM – Enterprise Content Management
Portál veřejné správy CS – Zákaznická řešení pro státní správu Ing. Vladimír Hořejší Ing. Jitka Novotná Ministerstvo informatiky.
Stav eGovernmentu v ČR a aktuální výzvy Praha, JUDr. Jaroslav Strouhal náměstek ministra vnitra pro informační a komunikační technologie.
E-government - moderní podoba veřejné správy v České republice.
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Transkript prezentace:

24.dubna.2003 Global network of innovation „Řešení pro správu obsahu v rámci eGovernment“ Pavel Vosáhlo

Global network of innovation 2 Agenda eGovernment –Vymezení a přístupy –Segmentace Roviny řešení Systémy pro správu obsahu Ošetření vstupů a procesní zpracování Přístup k obsahu Zabezpečení obsahu

Global network of innovation 3 eGovernment znamená transformaci procesů státní správy a služeb poskytovaných občanům, organizacím a zaměstnancům tak, aby byly v souladu s možnostmi současných technologií eGovernment - vymezení pojmu  G2C  G2B  G2E Státní správa a organizace Státní správa a občané Státní správa a zaměstnanci

Global network of innovation 4 Zvýšení interní efektivity eGovernment - přístupy eGovernment Občan (organizace) jako klient 1 Personalizace a dostupnost služeb 2 Integrace informací a služeb 3 4 Alternativní komunikační kanály 5 Aktivní zapojení občanů 6

Global network of innovation 5 eGovernment – základní segmenty Publish Interact Transact Integrate Ústřední orgány státní správy Orgány státní správy Orgány územní samosprávy Organizace zřizované státem Organizace vlastněné státem Secure

Global network of innovation 6 UŽIVATELSKÝ PŘÍSTUP VSTUPNÍ MODULY VSTUPNÍ MODULY PROCESNÍ ZPRACOVÁNÍ PROCESNÍ ZPRACOVÁNÍ VÝSTUPNÍ MODULY VÝSTUPNÍ MODULY Klient INFORMAČNÍ OBSAH Roviny řešení

Global network of innovation 7 Transakce on line ? Možné řešení … Ústřední orgány státní správy Územní samosprávy Soudy PČR KPR, ÚVL ČR

Global network of innovation 8 …koncepční řešení - Jednotné transakční jádro Ministerstva a ústřední orgány veřejné správy Územní samosprávy Soudy Parlament Prezident, vláda Government Gateway Společná identita

Global network of innovation 9 … efektivní řešení - Koncept sdílených služeb Internet Aplikační logika Dostupnost Helpdesk Integrace Bezpečnost Soulad se standardy Zaručené transakce Autentizace Autorizace Koncept sdílených služeb Zákon o elektronickém podpisu 227/200Sb Nařízení vlády 304/2001Sb o provádění zákona Standardy ISVS dle zákona č.365/2000Sb

Global network of innovation 10 Elektronické podání Elektronické podání Klient Česká správa sociálního zabezpečení Roviny řešení – vstup dat Portál veřejné správy

Global network of innovation 11 Koncepce transakční části PVS – elektronická podání Koncept sdílených služeb  R&E – Registration &Enrolment  TxE – Transaction Engine  DIS - Departmental Integration Server Filozofie otevřených standardů  XML, XLS  GovTalk  Certifikáty  SOAP

Global network of innovation 12 (MS Gateway) Transakční část PVS Příklad aplikace pro ČSSZ Pilotní projekt - přehledy o vyměřovacích základech a pojistném MO Roční evidenční listy důchodového pojištění V cílovém stavu se očekává rozhranní vytvořené přímo v jednotlivých mzdových SW DIS ČSSZ OSSZ TxE R&E

Global network of innovation 13 Klient Česká správa letišť Roviny řešení – správa obsahu

Global network of innovation 14 Vize pro změnu  Vytvoření repository pro všechny kritické informace pro transformaci, přenosu a zobrazování dat napříč všemi aplikacemi  Document lifecycle management, sofistikované workflow systémy zvyšují schopnost automatizace manuálních procesů  Efektivní správa a efektivní přístup k velkému množství informací

Global network of innovation 15 Popis rozhraní Popisné registry Local UDDI Global UDDI SOAP Parser HTTP Listener Enterprise Portal Organizace Žádosti a odpověď Zveřejnění rozhraní (WSDL) Adresář XML – SOAP HTTP XML – SOAP HTTP XML, WSDL, SOAP, UDDI — páteř Web Services Obsah !! eGovernment – potřebuje „obsah“ Legacy Application Application Server

Global network of innovation 16 I. Etapa: Document Image Processing IMAGING – DATA CAPTURE – CATEGORISATION - ARCHIVING Technologie určená na vytváření a zpracování elektronických obrazů z papírových dokumentů (popř. mikrofiší, fotografií, a pod.) Pořízení Ukládání Rešerše Prezentace Zpracování Skenování Elektronická knihovna Obrazovka, RAID, Jukebox tisk, mail OCR/ICR, Vyhledávání indexování

Global network of innovation 17 II. Etapa: Document Processing DOCUMENT MANAGEMENT - RECORD MANAGEMENT WORKFLOW Document Management Technologie určená pro evidenci a správu dokumentů během jejich celého životního cyklu: operativní vyhledávání a zpřístupnění dokumentu správa verzí dokumentů vysoká bezpečnost a ochrana citlivých informací sledování historie přístupu k dokumentům Record Management Technologické prostředky pro automatickou „kategorizaci“ dokumentů –záznamů podle DoD 505 Workflow Technologie určená pro řízení elektronického oběhu a zpracování dokumentů: ad hoc workflow - jedinečný elektronický oběh dokumentů structured workflow – standardizovaný elektronický oběh dokumentů

Global network of innovation 18 III. Etapa: Knowledge management KNOWLEDGE MANAGEMENT – BUSINESS INTELIGENCE Technologie pro správu znalostí a podporu rozhodování, automatizovaných rozhodnutí, „experts locator“, Taxonometrie znalostí, Metriky, K-Maps, …

Global network of innovation 19 Etapa IV: Integrace do portálového řešení Snížení nákladů Umožnění opakovaného použití komponent infrastruktury a informaci Samospravující se služby Zvýšení znalostí zaměstnanců Doručovaní aktuálních informací Akcelerující spolupráce, úkolové zaměření Jednotný přístup k personifikovaným informacím Konsolidovaná zkušenost jednotlivých činností Navýšení produktivity Integrovaný obsah napříč jednotlivých aplikací a procesů Znovupoužitelné a znovu vytvářené znalosti

Global network of innovation 20 m-parking Klient Roviny řešení – přístup k informacím

Global network of innovation 21 m-parking: proces placení a kontroly odeslání SMS potvrzení SMS registrace placení kontrola Řidič odesílá SMS, která obsahuje číslo SPZ a dobu parkování. Zpět přichází potvrzení správnosti údajů, parkovací místo je potvrzeno. Úvodní jednorázová registrace uživatele přes SMS, Internet, poštovní nebo jiné úřady. Vlastní platba probíhá kreditní kartou, mikroplatbou za podpory GSM operátora, zpětnou platbou nebo z předplaceného „minikonta“. Kontrolní orgán (městská policie) na mobilním zařízení po zadání SPZ okamžitě pozná platnost parkovného i jeho historii. Na místě tiskne pokutu.

Global network of innovation 22 m-parking: základní přínosy řešení  odstranění problémů s parkomaty, drobnými,...  zvýšení disciplíny a kontrolovanosti placení parkovného  sledování statistik využívání parkovacích míst  zvýšení image města  nižší nároky na zabezpečení provozu a kontroly

Global network of innovation 23 Klient Roviny řešení - zabezpečení Identifikace

Global network of innovation 24 Přínosy eGovermentu Úspora času, skladovacího prostoru, snížení provozních nákladů Dlouhodobé a bezpečné uložení dokumentů, on-line přístup Zkvalitnění rozhodovacích procesů a optimální využití existujících informací Zvýšení produktivity práce Zlepšení služeb zákazníkům Rychlá návratnost investice

Global network of innovation 25 Kontakt Díky za pozornost. Bližší informace na našem stánku. Siemens Business Services Stánek č patro