24.dubna.2003 Global network of innovation „Řešení pro správu obsahu v rámci eGovernment“ Pavel Vosáhlo
Global network of innovation 2 Agenda eGovernment –Vymezení a přístupy –Segmentace Roviny řešení Systémy pro správu obsahu Ošetření vstupů a procesní zpracování Přístup k obsahu Zabezpečení obsahu
Global network of innovation 3 eGovernment znamená transformaci procesů státní správy a služeb poskytovaných občanům, organizacím a zaměstnancům tak, aby byly v souladu s možnostmi současných technologií eGovernment - vymezení pojmu G2C G2B G2E Státní správa a organizace Státní správa a občané Státní správa a zaměstnanci
Global network of innovation 4 Zvýšení interní efektivity eGovernment - přístupy eGovernment Občan (organizace) jako klient 1 Personalizace a dostupnost služeb 2 Integrace informací a služeb 3 4 Alternativní komunikační kanály 5 Aktivní zapojení občanů 6
Global network of innovation 5 eGovernment – základní segmenty Publish Interact Transact Integrate Ústřední orgány státní správy Orgány státní správy Orgány územní samosprávy Organizace zřizované státem Organizace vlastněné státem Secure
Global network of innovation 6 UŽIVATELSKÝ PŘÍSTUP VSTUPNÍ MODULY VSTUPNÍ MODULY PROCESNÍ ZPRACOVÁNÍ PROCESNÍ ZPRACOVÁNÍ VÝSTUPNÍ MODULY VÝSTUPNÍ MODULY Klient INFORMAČNÍ OBSAH Roviny řešení
Global network of innovation 7 Transakce on line ? Možné řešení … Ústřední orgány státní správy Územní samosprávy Soudy PČR KPR, ÚVL ČR
Global network of innovation 8 …koncepční řešení - Jednotné transakční jádro Ministerstva a ústřední orgány veřejné správy Územní samosprávy Soudy Parlament Prezident, vláda Government Gateway Společná identita
Global network of innovation 9 … efektivní řešení - Koncept sdílených služeb Internet Aplikační logika Dostupnost Helpdesk Integrace Bezpečnost Soulad se standardy Zaručené transakce Autentizace Autorizace Koncept sdílených služeb Zákon o elektronickém podpisu 227/200Sb Nařízení vlády 304/2001Sb o provádění zákona Standardy ISVS dle zákona č.365/2000Sb
Global network of innovation 10 Elektronické podání Elektronické podání Klient Česká správa sociálního zabezpečení Roviny řešení – vstup dat Portál veřejné správy
Global network of innovation 11 Koncepce transakční části PVS – elektronická podání Koncept sdílených služeb R&E – Registration &Enrolment TxE – Transaction Engine DIS - Departmental Integration Server Filozofie otevřených standardů XML, XLS GovTalk Certifikáty SOAP
Global network of innovation 12 (MS Gateway) Transakční část PVS Příklad aplikace pro ČSSZ Pilotní projekt - přehledy o vyměřovacích základech a pojistném MO Roční evidenční listy důchodového pojištění V cílovém stavu se očekává rozhranní vytvořené přímo v jednotlivých mzdových SW DIS ČSSZ OSSZ TxE R&E
Global network of innovation 13 Klient Česká správa letišť Roviny řešení – správa obsahu
Global network of innovation 14 Vize pro změnu Vytvoření repository pro všechny kritické informace pro transformaci, přenosu a zobrazování dat napříč všemi aplikacemi Document lifecycle management, sofistikované workflow systémy zvyšují schopnost automatizace manuálních procesů Efektivní správa a efektivní přístup k velkému množství informací
Global network of innovation 15 Popis rozhraní Popisné registry Local UDDI Global UDDI SOAP Parser HTTP Listener Enterprise Portal Organizace Žádosti a odpověď Zveřejnění rozhraní (WSDL) Adresář XML – SOAP HTTP XML – SOAP HTTP XML, WSDL, SOAP, UDDI — páteř Web Services Obsah !! eGovernment – potřebuje „obsah“ Legacy Application Application Server
Global network of innovation 16 I. Etapa: Document Image Processing IMAGING – DATA CAPTURE – CATEGORISATION - ARCHIVING Technologie určená na vytváření a zpracování elektronických obrazů z papírových dokumentů (popř. mikrofiší, fotografií, a pod.) Pořízení Ukládání Rešerše Prezentace Zpracování Skenování Elektronická knihovna Obrazovka, RAID, Jukebox tisk, mail OCR/ICR, Vyhledávání indexování
Global network of innovation 17 II. Etapa: Document Processing DOCUMENT MANAGEMENT - RECORD MANAGEMENT WORKFLOW Document Management Technologie určená pro evidenci a správu dokumentů během jejich celého životního cyklu: operativní vyhledávání a zpřístupnění dokumentu správa verzí dokumentů vysoká bezpečnost a ochrana citlivých informací sledování historie přístupu k dokumentům Record Management Technologické prostředky pro automatickou „kategorizaci“ dokumentů –záznamů podle DoD 505 Workflow Technologie určená pro řízení elektronického oběhu a zpracování dokumentů: ad hoc workflow - jedinečný elektronický oběh dokumentů structured workflow – standardizovaný elektronický oběh dokumentů
Global network of innovation 18 III. Etapa: Knowledge management KNOWLEDGE MANAGEMENT – BUSINESS INTELIGENCE Technologie pro správu znalostí a podporu rozhodování, automatizovaných rozhodnutí, „experts locator“, Taxonometrie znalostí, Metriky, K-Maps, …
Global network of innovation 19 Etapa IV: Integrace do portálového řešení Snížení nákladů Umožnění opakovaného použití komponent infrastruktury a informaci Samospravující se služby Zvýšení znalostí zaměstnanců Doručovaní aktuálních informací Akcelerující spolupráce, úkolové zaměření Jednotný přístup k personifikovaným informacím Konsolidovaná zkušenost jednotlivých činností Navýšení produktivity Integrovaný obsah napříč jednotlivých aplikací a procesů Znovupoužitelné a znovu vytvářené znalosti
Global network of innovation 20 m-parking Klient Roviny řešení – přístup k informacím
Global network of innovation 21 m-parking: proces placení a kontroly odeslání SMS potvrzení SMS registrace placení kontrola Řidič odesílá SMS, která obsahuje číslo SPZ a dobu parkování. Zpět přichází potvrzení správnosti údajů, parkovací místo je potvrzeno. Úvodní jednorázová registrace uživatele přes SMS, Internet, poštovní nebo jiné úřady. Vlastní platba probíhá kreditní kartou, mikroplatbou za podpory GSM operátora, zpětnou platbou nebo z předplaceného „minikonta“. Kontrolní orgán (městská policie) na mobilním zařízení po zadání SPZ okamžitě pozná platnost parkovného i jeho historii. Na místě tiskne pokutu.
Global network of innovation 22 m-parking: základní přínosy řešení odstranění problémů s parkomaty, drobnými,... zvýšení disciplíny a kontrolovanosti placení parkovného sledování statistik využívání parkovacích míst zvýšení image města nižší nároky na zabezpečení provozu a kontroly
Global network of innovation 23 Klient Roviny řešení - zabezpečení Identifikace
Global network of innovation 24 Přínosy eGovermentu Úspora času, skladovacího prostoru, snížení provozních nákladů Dlouhodobé a bezpečné uložení dokumentů, on-line přístup Zkvalitnění rozhodovacích procesů a optimální využití existujících informací Zvýšení produktivity práce Zlepšení služeb zákazníkům Rychlá návratnost investice
Global network of innovation 25 Kontakt Díky za pozornost. Bližší informace na našem stánku. Siemens Business Services Stánek č patro