Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_30 Název výukového materiálu:My ideal day Tematický okruh:Jazyk a jazyková komunikace Předmět:Anglický jazyk Ročník:5. Klíčová slova:get up, go to school, learn, play, ride, go shopping, help, go to the swimming pool, cinema, read, watch… Autor: Mgr. Lada JelašičováMateriál vytvořen: květen 2013 Anotace: rozvoj slovní zásoby- činnosti během dne, příprava na mluvní cvičení, rozdělení činností na dopoledne, odpoledne, večer
Můj ideální den
Připravíme si společně slovní zásobu. Do homework Get up at….. Help mother Go shopping Watch TV Play computer games Play with friends Play an instrument Go to school Listen to the radio Learn Czech-Maths-English-Geography- Read books and magazines Go to bed at……. Go to the cinema………………………………………….
Zkus odpovědět na otázky. 1.What do you do in the morning? 2.What do you do in the afternoon? 3.What do you do in the evening? 4.What do you do from 2 to 4 on Monday? 5.What do you do at 2 o´clock on Tuesday? 6.When do you have your lunch? 7.When do you watch TV? 8.When do you go to bed? 9.When do you go to school?
Seřaď věty tak, aby text dával smysl. 1.Sue watches TV in the evening. 2.She gets up at 6 every day. 3.She comes from school at 2. 4.Sue plays in the playground from 3 to 5 o´clock. 5.She has pizza for her lunch. 6.Sue goes to bed at 10 o´clock p.m. 7.Sue has got 6 lessons every day. She hasn´t got afternoon lessons. 8.Sue goes to the Sport Centre twice a week. 9.After dinner she helps her mother in the kitchen. She has bread, butter, cheese and jam for her breakfast.
A co Tvůj ideální den? Zkus napsat 10 vět o tom, jak si představuješ svůj ideální den.
Použité zdroje Obrázky byly použité z klipartu