opakovací školení z materialní části a ovládání Dynona pro piloty

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
představení JÁ a PATRIK
Advertisements

KOLESOVÉ RÝPADLO KU Severočeské doly a. s
Letové zkoušky TJ 100C na L-13TJ
Bezpečnější a účinnější provoz jeřábů
Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
Optimalizace provozu vašeho čerpadla
Kryté součástky - AutoCheck Gold
Chladící systémy vozidla
Kryté součástky - AutoCheck PREMIUM
Výroba CAS 20/4800/400-S2R Tatra 815 Terrno 4x4.2 pro JSDHO Přeštice
Pojistky nízkého napětí
Jištění vodičů s připojenými motory
Diagnostika Common rail
Výkonové jističe nízkého napětí
Rekuperační jednotka ISIS Recover
Palivová soustava vznětových motorů
Vyšší odborná škola požární ochrany ve Frýdku - Místku Technické prostředky Bc. Petr Jirout 2011.
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
Výkonové jističe nízkého napětí
F – 22 RAPTOR – první představení. Lockheed Martin Aeronautics Boeing Defense, Space & Security VÝROBCE.
Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI
Řemenový dopravník Prezentace pro Den strojařů
ZAHRADNÍ SEKAČKY DRUPOL
Trolejbusy: 14Tr.
PRO MILOVNÍKY STARÝCH STROJŮ
STROJNÍK základy Jakub Vaculík.
CAS 25 - ŠKODA 706 RTHP Cisternová automobilová stříkačka CAS 25, je požární automobil určený k rychlému zásahu při požáru a místech s nedostatkem vody.
Jištění vodičů s připojenými motory
Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně.
Výuka předmětu automobily
Cessna 152 Cessna 152 je dvoumístný jednomotorový celokovový hornoplošník s tříkolovým podvozkem s příďovým kolem. Letoun byl jeho konstruktéry speciálně.
Spalovací motory.
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
Pístové stroje . Pístové stroje s klikovým ústrojím se vyznačují vratným pohybem některých jejich mechanických částí. Pístové stroje mohou.
PROPORCIONÁLNÍ TECHNIKA V HYDRAULICE Seminář 4. června 2014
Předmět: Odborný výcvik Ročník: 2. a 3. Téma: Pěstování Rostlin
Dlouhodobá maturitní práce
Výuka předmětu automobily
© Emotron AB Účinný a spolehlivý provoz Ventilátory Kompresory Dmychadla.
Předmět: Odborný výcvik Ročník: 2. a 3. Téma: Pěstování rostlin
QBE INSURANCE (EUROPE) LIMITED, organizační složka Na Pankráci 1683/127, Praha 4 Tel.: , Fax:
Rozvody dvoudobých a čtyřdobých motorů
Tramvaje: Škoda 15T.
Dopravní automobil DA 12-A31
POLOHA TĚŽIŠTĚ AUTOMOBILU
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Mo.13: Elektrické přístroje pro regulaci – stykače, kontroléry, přepojovače. Zajišťují zapínání a vypínání požadovaných obvodů bez jakýchkoliv rušivých.
Fyzikální veličiny.
RUČNÍ FRÉZKY.
Všestranně využitelný stroj
Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. Druhá úroveň Třetí úroveň Čtvrtá úroveň Pátá úroveň Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá úroveň.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Servopohony. Servopohon Co je to servopohon ? *jsou to motory, u kterých lze nastavit přesnou polohu osy, a to pomocí zpětné vazby nebo koncového spínače.
Spalovací Motory Benzínové
Vytápění Ostatní zařízení otopné soustavy. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
Hydraulická soustava vrtulníku EC 135 Poslední aktualizace: Verze: 1.0 © Použití pouze se svolením autora. ČVUT FD, Ústav letecké dopravy.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_23-01 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní.
Výkonové jističe nízkého napětí
Spalovací motory 1 VY_32_INOVACE_21_420
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
Teplovodní kotle UT do tepelného výkonu max. 50 kW Vypracovala: Ing
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
DENNÍ BRIEFING DEN 8 ( ).
Papíry osvědčení o zápisu do leteckého rejstříku
DENNÍ BRIEFING DEN 2 ( ).
DENNÍ BRIEFING DEN 7 ( ).
Boeing Dreamliner.
Transkript prezentace:

opakovací školení z materialní části a ovládání Dynona pro piloty FM-250 Vampire II OK-RUL96 opakovací školení z materialní části a ovládání Dynona pro piloty 6.4.2013 LKSN

FM-250 Vampire II – (OK-RUL96) ROTAX 912 ULS AERO K1750 DRAK – (OK-RUL96) GALAXY GRS 6/473 SD B8 Becker AR6201-(0002) FID AVIONICS TK100 Dynon Avionics Flight DEK-D180

ROTAX 912 ULS – (OK-RUL96) Čtyřválcový čtyřtaktní motor o objemu 1352 cm3 s protilehlými válci, jeden centrální vačkový hřídel, rozvod OHV Kapalinou chlazené hlavy válců a vzduchem chlazené válce Mazání se suchou skříní se samostatnou nádrží Pohon vrtule integrovaným reduktorem (2,43 : 1) se smyslem otáčení doleva (přední pohled) ULS .... necertifikovaný motor Ovládání motoru NAPŘÍMO

ROTAX 912 ULS – (OK-RUL96) PROVOZ Všeobecná kontrola motoru – netěsnost, výfuky, z kabiny karburátory a sytič Kontrola chladicí kapaliny Kontrola množství oleje

ROTAX 912 ULS – (OK-RUL96)

ROTAX 912 ULS – (OK-RUL96)

ROTAX 912 ULS – (OK-RUL96) OMEZENÍ Otáčky motoru: 5800, 5500, 1400 Olej tlak: 0.8, 2-5, 7 bar Olej teplota: 50, 90-110 (100), 130 °C Hlavy teplota: max. 135 °C Palivo tlak: 0.15, 0.3, 0.4 bar Spouštění 10 sec, 2 min chladit Tlak oleje max. do 10 sec, zvyšovaní otáček nad 2 bar

ROTAX 912 ULS – (OK-RUL96) MOTOROVÁ ZKOUŠKA Po spuštění cca 2 min 2000 ot, pak prohřívat na 2500 ot a čekat na teplotu oleje 50 °C Zkouška plného plynu pak ochladit Zkouška zapalování 4000 ot Pokles max. 300 ot Rozdíl A a B max. 115 ot

ROTAX 912 ULS – (OK-RUL96)

ROTAX 912 ULS – (OK-RUL96)

AERO K1750 – (OK-RUL96) Kompozitová, třílistá, pravotočivá Průměr - 1750 mm

AERO K1750 – (OK-RUL96) Vliv sešikmení proudu Gyroskopický moment

DRAK – (OK-RUL96) VŠEOBECNĚ Letadlo kategorie UL(a) pod LAA ČR, k tomu odpovídající druh provozu a obraty Oválný trupu je sendvičové kompozitové konstrukce. Křídlo je lichoběžníkového tvaru, skořepinové konstrukce s hlavním a pomocným nosníkem s uhlíkovými pásnicemi. Hlavní nosníky jsou napojeny na centrální části trupu a spojeny čepy. Křídlo je vybaveno odklápěcí vztlakovou klapkou. Integrální palivové nádrže jsou umístěné v křídlech a pojmou 110l benzinu. Ocasní část je klasického uspořádání s VOP v ose trupu. Pevný tříkolový podvozek příďové konstrukce je vybaven hydraulickými kotoučovými brzdami na hlavních kolech. Brzda je ovládaná pákou na řídící páce levého pilota, která slouží po zajištění i jako parkovací brzda. Hlavní podvozkové nohy jsou kompozitové, přední kolo je řízené a odpružené. Kola jsou vybavená aerodynamickými kryty. Kabina se odklápí dopředu, proti směru letu, a v otevřené poloze je jištěna plynovou vzpěrou. Kabina má možnost větrání a topení. V zadní části kabiny se nachází zavazadlový prostor. Elektrická síť je 12V. Letoun je vybaven tažným zařízením pro vleky kluzáků.

DRAK – (OK-RUL96) PALIVOVÁ INSTALACE Levá nádrž Pravá nádrž Palivový filtr Palivový ventil Elektrická palivová pumpa Motor Zpětná větev (do levé nádrže) Objem palivové nádrže 2 x 55 litrů Nevyužitelné množství paliva 1 litr na nádrž Min. množství paliva potřebné pro vzlet 8 litrů na nádrž

DRAK – (OK-RUL96) PROVOZNÍ OMEZENÍ – Rychlosti Vne 270 km/h Nepřekročitelná rychlost Vno 240 km/h Maximální cestovní rychlost Vb 187 km/h Maximální rychlost pro let v turbulenci Va 156 km/h Maximální rychlost při které je možné plně ovládat řízení Vfe 120 km/h Maximální rychlost s vysunutými klapkami Vs 78 km/h Pádová rychlost (při max. váze) Vso 65 km/h Pádová rychlost s vysunutým podvozkem a klapkami (při max. váze)

DRAK – (OK-RUL96) PROVOZNÍ OMEZENÍ – Meteo Venkovní teplota +50 °C, -25 °C Složky větru – čelní 10 m/s Složky větru – boční 6 m/s Složky větru – zadní 2 m/s Den VFR (VMC mimo oblačnost) IFR, oblačnost, námraza - ZAKÁZÁNO

DRAK – (OK-RUL96) PROVOZNÍ OMEZENÍ – hmotnosti, přetížení Maximální vzletová hmotnost 472,5 kg Maximální přistávací hmotnost 472,5 kg Maximální zatížení sedadla 100 kg Maximální hmotnost v zav. prostoru 8 kg Násobky +4, -2 G Video

DRAK – (OK-RUL96) Prázdná hmotnost 288 kg Maximální vzletová hmotnost 472,5 kg Možné zatížení 184,5 kg 1 litr paliva naturalu 0.749 kg Povolený rozsah těžiště 24-34% SAT Prázdné letadlo má 25% SAT, piloti i palivo posouvají těžiště dozadu.

DRAK – (OK-RUL96)

DRAK – (OK-RUL96)

DRAK – (OK-RUL96) VÝKONY Délka vzletu 140 m Délka vzletu přes 15m překážku 300 m Délka přistání s použitím brzd 100 m Délka přistání bez použitím brzd 180 m Dolet 1100 km Klouzavost bez motoru 10 Klouzavost na volnoběhu 10.5

DRAK – (OK-RUL96) VLEKY Max. hmotnost Vampíra 450 kg Posádka pro vlek 1 pilot Max. hmotnost kluzáku 520 kg Min. rychlost vlečení 110 km/h Max. rychlost vlečení 156 km/h Optimální rychlost vlečení 120 km/h Délka vzletu do 15m, krátká suchá tráva 600 m

DRAK – (OK-RUL96) Páčka vypínače magnet směrem dolů = MAGNETO VYPNUTO Nemějte zapnutou radiostanici při spouštění a vypínání motoru. Přepínání palivových nádrží se děje přes CLOSED/zavřenou polohu, motor při přepínání nevysadí. Vzlet se provádí na nádrž LEVÁ a je třeba ZAVŘÍT sytič. Nádrže mají obsah 55 litrů každá, cca pod 50 litrů v nádrži lze věřit palivoměrům, ale v HORIZONTU.

GALAXY GRS 6/473 SD B8 – (OK-RUL96) Vrchlík GRS je vytažen z letounu v krátkém speciálním kompaktním kontejneru do vzdálenosti 15-18m od letounu. V tomto bodě se napne celý závěsný systém od vrchlíku až k letounu, zámek kontejneru se uvolní a vrchlík se může okamžitě naplnit

GALAXY GRS 6/473 SD B8 – (OK-RUL96) Minimální výška pro otevření: min. 80 km/h / 473 kg GRS 6-473SD …….. 80 m (240 ft) nad zem Pro aktivaci systému platí zásada: - V neřešitelných situacích, nebo srážce bez ohledu na výšku aktivuj systém okamžitě !!! - Po upoutání do kabiny vždy odjisti systém GRS !!! - Nacvič si pohyb k aktivační rukojeti záchranného systému GRS !! - Měj na vědomí, kdo rychle zatáhne, může si zachránit život ! Postup při odpálení jednotky GRS !!! 1. Vypni motor, vypni zapalování. 2. Silně trhni za aktivační páku v délce min. 10 cm. 3. Máš-li čas, dotáhni pásy. 4. Chraň tělo (zakryj obličej a drž končetiny při sobě).  Video

Becker AR6201-(0002) – (OK-RUL96) Radiostanice s kanálovým rozestupem 8.33kHz K funkci radiostanice je nutné mít zapnuté jističe MASTER a RADIO na palubní desce POZOR – Nemějte radiostanici zapnutou při spouštění a vypínání motoru

FID AVIONICS TK100 – (OK-RUL96)

FID AVIONICS TK100 – (OK-RUL96)

Přestávka

Dynon Avionics Flight DEK-D180 – (OK-RUL96)

Dynon Avionics Flight DEK-D180 – (OK-RUL96) Video Nastavení výškoměru Přepínání obrazovek Menu

Jaroslav Malínský Email: jmalinsky@volny.cz Facebook: Cjs Malinsky Youtube: jardamalda Web: www.jmalinsky.cz