Jak připravit a využít správný obsah pro získání zákazníků

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak úspěšně inzerovat pomocí PPC. Obsah (aneb co všechno se dozvím )  Pro koho je PPC vhodné  Hlavní výhody pro klienta  Proč používat právě.
Advertisements

Nastartuj svou kariéru u nás, pozemšťane.
ÚVOD DO MARKETINGU.
Využití potenciálu mobilního kanálu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
Beach Centrum Club o.s. Nabídka spolupráce Sezóna
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
ZOOT – finální řešení Prezentace týmu D Předmět: Optimalizace podnikových procesů.
Mobile Internet Forum 2009 Petr Škvařil 8. října 2009 Případové studie mobilního marketingu.
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Informační systémy podnikové systémy CRM
Internetový portál AT Konference 2011 Filip Škuta.
Informalční technologie jako klíčový faktor pro udržení konkurenceschopnosti společností na trzích EU.
Internetový obchod s tváří Setkání s Pavlem Zendulkou ze společnosti Armed Store s.r.o. Případová studie Armed Store1.
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Využití internetu a sociálních sítí v lesní pedagogice Jiří Dolejší
Struktura inzertního oznámení Anna Hušková Anežka Jandová Zuzana Frydrychová.
Scope2 INDEX 1. Internet mktng and sales 2. Marketing Strategy 3. International M. 4. Tenders and public procurement 5. Q & A E-commerce (Elektronické.
9.Komunikace.
Termín: 31. května 2011 Místo: Praha – konkrétní místu bude upřesněno SOCIÁLNÍ SÍTĚ V PRAXI pro BARY A RESTAURACE aneb nejnovější marketingové tipy na.
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Jak být či nebýt bit na Internetu? Pro firmy stále důležitější a stále složitější otázka.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
Tomáš Procházka | jednatel iProdukce s.r.o. | Tiskomat.cz Vybíráme copywritera.
Marketingová komunikace
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Využití sociálních sítí k rychlému přenosu informací Mgr. Jan Vetchý Mediální konzultant, společnost SOVA NET, s.r.o
úvod pojetí a obsah marketingu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
PPC Cílená, měřitelná a efektivní reklama Aleš Miklík, Lupa.cz.
O službě Webmium WEBMIUM je jednoduchý nástroj umožňující drobným a středním podnikatelům vytvoření a správu profesionálně vypadajících webových stránek.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Volby 2006: Příležitosti a řešení „Internet jako nástroj pro volební kampaň a/i komunikaci s voliči “
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici inzerátu, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru je cvičení, na kterém si žáci.
Plán a plnění strategie sociální firmy Ergones na roky
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
Iniciativa EQUAL v ČR. Iniciativa EQUAL Samostatná forma pomoci ze strukturálních fondů týkající se mezinárodní spolupráce při prosazování nových prostředků.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Kurz: Úvod do marketingu a jeho význam pro podnikání Budoucnost pro připravené.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Možnosti reklamy a propagace Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
_ KOMUNIKAČNÍ A MEDIÁLNÍ STRATEGIE KAMPANĚ NA 1.
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
… najdu tam, co neznám! Měření efektivity PPC reklamy.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Content marketing Hripsime Zohrabyan
Jak na PR (absolutní základ)
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Marketingová komunikace
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Historie marketingu
Přečtěte si o tom vše Příspěvky Microsoft SharePointu
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Transkript prezentace:

Jak připravit a využít správný obsah pro získání zákazníků Content marketing Jak připravit a využít správný obsah pro získání zákazníků

Jak to začalo 4200 př. n. l. Volný překlad – Šest způsobů jak použít oštěp proti medvědovi.

1895 John Deer začal vydávat zákaznický časopis The Furrow (Brázda). Časopis seznamoval s  nejnovějšími technologiemi a poznatky pro zemědělství. Dnes časopis s nákladem 1,5 miliónů výtisků a distribucí ve více než 40 zemních.

1900 Michelin Red Guide, nejstarší a nejznámější průvodce pro motoristy. Informace o servisech a pohostinství. Jako první uděloval hvězdičky hotelům a restauracím. 1904 Jell-O kniha receptů zdarma. Tržby 1 milion dolarů během dvou let.

1922 Sears – vlastní rádio World´s largest store radio program. Informace pro farmáře během krize. Procter & Gamble Rozhlasové hry tzv. mýdlové opery. Prezentace značek Duz či Oxydol. 30. léta

1982 Hasbro a Marvel – revoluce v marketingu hraček. Vytvoření komiksu G.I.Joe a na to návázaný prodej hraček. První komiksová kniha s reklamou v TV.

1985 1987 Boom ve vydávání zákaznických časopisů. Lego – Bricks Kicks, dnes LEGO Club.

2004 2006 Microsoft – první významný firemní blog Channel 9. Nike a Apple vytvořily Nike+ - aplikaci pro tvorbu běžeckých tras a měření tréninkových výsledků.

2007 Blentec Nahrál na Youtube první video ze série „Will it blend?“. 6 milionů shlédnutí 385 tisíc sledovatelů Nárůst tržeb o 700%!!

2008 American Express Portál Open Forum – klíčový zdroj pro malé podnikatele. Nárůst návštěvníků 23x během dvou let. Procter & Gamble Portál BeingGirl – problémy dospívajících dívek. 4x vyšší tržby souvisejících produktů.

2011 Coca Cola Content marketing (příběhy) základem marketingové strategie. Očekávaná investice 1 mld. dolarů.

4 důvody pro změnu (od tradičního marketingu ke content marketingu) Tradiční reklama přestává fungovat. Média upadají a neplní svou roli. Zákazníci chtějí více a lepších informací. Moderní technologie vám pomůžou.

Tradiční reklama přestává fungovat Jak z toho ven? Kvalitní obsah, který si spotřebitelé najdou, když se o problematiku začnou zajímat.

Média upadají a neplní svou roli

Média upadají a neplní svou roli Informace volně dostupné na internetu. Diktát x aktivní výběr. Klesající prodeje = osekávání nákladů a snižování stavů novinářů = méně kvalitní, propracovaný a aktuální obsah = další pokles prodejů.

Zákazníci chtějí více a lepších informací Spotřebitelé dávají čím dál větší váhu osobně zjištěným a získaným informacím. Podíl uživatelů internetu používajících internet jako první zdroj informací při nákupu zboží a služeb stále roste. Zdroj: Projekt NetMonitor (2011)

Moderní technologie vám pomůžou Nástup internetu a jeho různých komunikačních kanálů, v prvé řadě sociálních sítí, zcela změnil způsob komunikace mezi firmami a spotřebiteli. Fyzické a logistické překážky jsou pryč.

Jak zavést content marketing do praxe Stanovte, na které firemní cíle má content marketing vazbu. Ujasněte si, pro koho je obsah určen. Určete požadovanou odezvu. Vyberte správné nástroje.

Vazba na firemní cíle Aby byl váš content marketing úspěšný a efektivní, musí být v souladu s obchodními cíli celé firmy. Jasně definované a měřitelné cíle, které chcete dosáhnout, pokud jde o prodeje, podíl na trhu apod. Stanovte vazbu na cíle: Máte v úmyslu přivést více návštěvníků na váš web? Jak to souvisí s firemními cíli?

Ujasněte si, pro koho je obsah určen Poznejte a popište cílové zákazníky. Co jsou zač? Kolik můžou za vaše produkty či služby utratit? Jaké mají starosti, co v práci řeší a jaké jsou jejich cíle? Vytvořte takzvané persóny (angl. buying personas).

Určete požadovanou odezvu Určete, co chcete, aby zákazníci udělali poté, co dostanou obsah. Akce provažte s cíli. Pyramida: metriky - cíle - přínosy

Vyberte správné nástroje Vezměte do úvahy vaše cíle, charakter vašich zákazníků a rozpočet. Vše provažte. Nástroje pro content marketing jsou například: newsletter, eBook, kniha, blog, článek, zákaznický časopis, případové studie, video, webcast, podcast, webinář, atd.

Jak vytvořit dobrý obsah Šest pravidel pro vytváření správného obsahu pro content marketing: Neobsahuje reklamu. Je věcný, ale má i emoční rovinu. Je lehce srozumitelný všem čtenářům. Je dobře napsaný. Je v souladu s cíli firmy. Uvádí příklady.

Jak obsah šířit Marketing na marketing Využijte neplacené kanály, zejména sociální sítě. Myslete na to, abyste vytvářeli zprávy o vašem obsahu, tyto zprávy také zmiňujte v dalších zprávách. Placené šíření – PPC kampaně, kontextová reklama.

Copywriting

Co je to copywriting? Encyklopedická definice: tvorba účelových textů propagačního charakteru. Naše definice: Text dělaný zákazníkovi na kůži, který zadavateli šetří nebo vydělává.

Podívejme se na to zblízka

Parfumerie Co si lidé myslí, že prodávají: parfémy. Co skutečně prodávají: pocit jedinečnosti, touhu, svůdnost, obdiv mužů a žen.

Pivovar Co si lidé myslí, že prodává: pivo. Co skutečně prodává: chlapáctví, příjemné chvíle, vstupenku do společnosti, únik z reality.

Výrobce značkových hodinek Co si lidé myslí, že prodává: hodinky. Co skutečně prodává: důstojnost, prestiž, sociální status.

Prodejce dámských kabelek Co si lidí myslí, že prodává: kabelky. Co skutečně prodává: příjemný pocit z nové koupené věci, obdiv a závist jiných žen.

Správný copywriter to ví a podle toho texty píše!

Kde všude copywriting najdete? Weby. Reklamní texty – inzeráty, billboardy, plakáty. PR články. Emaily. Firemní blogy. Firemní časopisy. Newslettery.

Sourozenci copywritingu Web-copywriting = psaní poutavých textů pro internetové stránky. SEO copywriting = psaní poutavých textů s důrazem na výskyt klíčových slov a s tím spojenou optimalizaci pro vyhledávače.

Co vám přinese správný copywriting? Případová studie: Mandelli, s. r. o. Pardubické interiérové studio. Výborné knowhow vlastníků - manželů Štěpánových. Slušná návštěvnost, ale nízké konverze. Co s tím?

Typické chyby Nesrozumitelné parametry produktu. Špatné členění textu. Absence nebo naopak přehršel klíčových slov (ideální je 4-5 %). Důležitá sdělení nejsou zvýrazněna. Chybí výzva k akci.

Hlavní zásady Titulek je polovina úspěchu. Nejpádnější argument na začátek. Zapojte emoce, fantazii, příběh. Zákaz trpného rodu, dlouhých souvětí a cizích slov. Důležité informace zvýrazňujte. Neslibujte, vyzývejte. Čleňte text do odstavců i odrážek. Čísla budí pozornost.

Úkol pro vás (zdroj)

Písnička 1 http://www.youtube.com/watch?v=eAfyFTzZDMM http://www.youtube.com/watch?v=ZYhZVqODYsI

Návrh pro Písničku 1 Cílová skupina: 18-35, střední společenská vrstva, romantická, mírně nejistá. Večírek, ples či romantika ve dvou? V žádném ženském šatníku nesmí chybět little black dress. Uspějete s nimi při každé příležitosti. Rafinovaný výstřih modelu vám navíc dodá špetku tajemství. Ženy na vás budou žárlit a muži toužit objevovat. Nebojte se zazářit v nesmrtelné klasice.

Návrh pro Písničku 2 Cílová skupina 35-55, vyšší společenská vrstva, vzdělaná, distingovaná, decentní. Omrzel vás už klasický střih a hledáte oživení? Černá šaty Bruno Banani nápaditě přitáhnou pozornost k vašim přednostem, aniž byste se musela podbízet. Podtrhnete jimi vybraný vkus pravé dámy na úrovni. Staňte se přirozenou královnou večera a nechte za sebe mluvit nevtíravou krásu.

Stejně ale dobrý text nevymyslíte? Najměte si copywritera!

Jaké potřebuje copywriter zadání? Rozsah textu (v NS). Druh textu. Umístění textu. Cíl textu. Cílová skupina textu. Klíčová slova. Termíny. Zdroje informací. Vaši ochotu.

Tipy Marketingové kanceláře Jak napsat účinný reklamní text Jak napsat dobrý článek pro web 7 tipů, jak napsat obchodní dopis, který prodává Jak napsat dobrý reklamní slogan Jak dobře zvolit název firmy Jak správně nazvat vaše webové stránky

Děkujeme za pozornost www.marketingova-kancelar.cz